Gå til innhold

Fikk dårlig vurdering på Finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en måte å komme i dialog på og komme til en mulig løsning på det.

Anonymkode: 817bd...6c1

det er veldig rart å be om heving av kjøpet over en dårlig vurdering. Det er helt ok å spørre om grunnen, og peke på at varen var som beskrevet. Men noe mer enn det begynner å bli kranglete og plagsomt, og plutselig er den dårlige karakteren blitt ganske dekkende. Det er lov å gi dårlig score. TS burde nøyd seg med å tilby heving, og når det ble avslått, kommentere kommentaren med sin side av saken, der hun informerer om at hun tilbød heving. Og så ferdig. Ikke drive å gnåle og spamme kjøperen med meldinger.

Anonymkode: 3a53d...b0c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat som i butikken, er man ikke fornøyd så kan en levere varen og man får pengene tilbake.

man kan jo ikke det i en butikk. Man kan kun heve et kjøp når det er vesentlig mangel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 0.55):

Jeg har også nå 9.9 i vurderinger på Finn og det er sykt irriterende. Dårlig gjort å gi dårlig vurdering fordi hun måtte hjelpe å bære! 

Anonymkode: a5f84...90f

Ånei, 9,9. herregud, livet deres er over!!! 

men seriøst, who cares? Ingen på Finn i alle fall

Anonymkode: ba54c...1cb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det er veldig rart å be om heving av kjøpet over en dårlig vurdering. Det er helt ok å spørre om grunnen, og peke på at varen var som beskrevet. Men noe mer enn det begynner å bli kranglete og plagsomt, og plutselig er den dårlige karakteren blitt ganske dekkende. Det er lov å gi dårlig score. TS burde nøyd seg med å tilby heving, og når det ble avslått, kommentere kommentaren med sin side av saken, der hun informerer om at hun tilbød heving. Og så ferdig. Ikke drive å gnåle og spamme kjøperen med meldinger.

Finn anbefaler at man tar direkte kontakt på finn med kjøper/selger for å ordne opp. Det er det han prøver på for å helst få slettet vurderingen vil jeg tro.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

man kan jo ikke det i en butikk. Man kan kun heve et kjøp når det er vesentlig mangel.

På nett kan man iallefall det med angreretten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På nett kan man iallefall det med angreretten. 

Det gjelder kun netthandel. Noen butikker tilbyr dette også i fysisk butikk, men dette er et tilbud, ikke en rettighet kjøper har.

Anonymkode: d5c48...18b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men ingen ser på en halvdårlig i et hav av 10ere.  

Anonymkode: 6b842...ea7

Riktig 

Anonymkode: cf0eb...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Finn anbefaler at man tar direkte kontakt på finn med kjøper/selger for å ordne opp. Det er det han prøver på for å helst få slettet vurderingen vil jeg tro.

Ja men dette var en dårlig måte å gjøre det på, dvs nærmest kreve å omgjøre handelen. Man kan tilby, men å kreve det som ble gjort her er et elendig forslag. Hvis du tilbyr, blir kjøperen eksponert som en dust. Når du krever, blir du selv seende ut som en dust.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det finnes søppelfolk på finn er ikke noe sjokk egentlig. Jeg skulle gjerne hatt mulighet å gi vurdering til alle de som kommer med skambud eller de som er frekke når man skal gi bort ting. Enda ikke kommet over en juicemaskin nærmest ubrukt som jeg tenkte gi bort. Måtte resvere det til en dame noen dager for hun skulle "hente" da. Så kom dagen og hun bare ja kunne jeg ikke ta tog og komme til hennes by med produktet? Vi kunne møtes der på "x". Bare what? Her gir jeg bort et produkt til over 1000 kroner som jeg kunne tjent på og så vil hun frekkasen jeg skal betale togbillett og bruke 2-3 timer for å levere den også😅 Men kan man gi vurdering til sånne? Nope😅 Da måtte jeg faktisk gitt den bort til henne.

Men sånn generelt mener jeg også er at om alt er som beskrevet, innpakning bra, sending rask, så er det en 10'er. Jeg er ikke kjip med vurderinger. Har bare 10ere nå og hadde blitt skuffa over mindre men ikke orket brukt mye tid på det.. Bare fortsett å selge så går snittet opp igjen😊

Anonymkode: c4f96...7d1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt enig. Tenker fyren angrer på at han ikle ga 2, slik TS oppfører seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har da det, for noe tull. Jeg sa ifra i forveien "Jeg blir jeg sen, jeg må lage mat til barna. Kan jeg komme litt senere i kveld" "ja men jeg må på trening" "passer det at jeg kommer om et par timer." "ja"

Ungdommer selv møtte ikke opp da men faren var der. Jeg kjøpte tingen. Senere sendte han meg lav score på finn og jeg tenkte at ja sånn er det å gjøre handler med en barnslig ungdom.

På tide å bli voksen der i gården også eller?

Anonymkode: 1f78b...3e9

Skjønner ikke hvorfor du prøver å relatere deg til TS. Alle her er jo enige om at det er du som er sær i denne situasjonen.

Altså, du får selvfølgelig ikke full score om du utsetter en avtale på dagen som den største selvfølge? Om noe er det du som framstår som umoden, som tror at det å ha barn gjør at din tid er viktigere enn andres og at de som reagerer på det er "barnslige". En voksen person hadde tenkt "ok, jeg dreit meg ut - fortjente lav score der" men du er åpenbart for selvmedlidende til å forstå såpass.

Anonymkode: f2040...14d

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøperen var jo ikke fornøyd med varen og selger tilbød å heve kjøpet på grunnlag av det. Det syntes jeg er helt greit. Kjøperen sa selv at han ikke hadde undersøkt godt nok samt at han ikke hadde peiling på det. Selgeren har opplyst riktig hva varen inneholdt på forhånd. Syntes det er "innafor" 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/30/2023 at 1:07 AM, AnonymBruker said:

Ja syns det var veldkg unødvendig og sært! 

Jeg har opplevd kjøpere som ikke dukker opp, lager ny avtale og ikke dukker opp da heller og selgere som har solgt meg jakke med hull i og sendt i posten uten å si fra om hullet. Personer som helt klart hadde fortjent dårlig vurdering men da lar jeg heller være å gi de noe vurdering enn å være så smålig å ødelegge profilen deres.. 

Anonymkode: 0635c...479

Hvorfor gir du ikke vurdering av de som så åpenbart fortjener en dårlig score? Da vet jo ikke andre at de risikerer å kjøpe klær med hull i eller at kjøperen ikke dukker opp. Jeg vil jo si at det er i slike tilfeller det er viktig å gi en score for å advare andre. 

I TS sitt tilfelle derimot høres det ut som det er kjøperen som er urimelig. 

Anonymkode: e03ff...659

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Meg over her. Hadde ikke lest de siste innleggene der TS prøver å heve kjøpet pga den dårlige vurderingen, så trekker tilbake at kjøper er urimelig. Er det mulig å være så kranglete? Hadde jeg vært kjøper hadde jeg om mulig nedjustert den vurderingen enda et hakk. 

TS, folk ser jo på gjennomsnittet. Ingen bryr seg om 1 svak vurdering når du har 135 andre positive vurderinger fra før

Anonymkode: e03ff...659

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/30/2023 at 3:13 PM, AnonymBruker said:

Jeg har da det, for noe tull. Jeg sa ifra i forveien "Jeg blir jeg sen, jeg må lage mat til barna. Kan jeg komme litt senere i kveld" "ja men jeg må på trening" "passer det at jeg kommer om et par timer." "ja"

Ungdommer selv møtte ikke opp da men faren var der. Jeg kjøpte tingen. Senere sendte han meg lav score på finn og jeg tenkte at ja sånn er det å gjøre handler med en barnslig ungdom.

På tide å bli voksen der i gården også eller?

Anonymkode: 1f78b...3e9

Vet du hva? Enhver kjøper som blir sen, og velger og utsette betalingen utgjør en risiko for at selger ikke får pengene sine eller får mye ekstraarbeid. Dersom man må endre en avtale, så må man faktisk tilby seg å betale umiddelbart, og at selger kan sette varene ut, og beklage seg dersom man ønsker full score.

Anonymkode: 2c602...2ba

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sendt tilbake 500 kroner til ham. Best ham beholde kortene og slette vurderingen. Da blir han fornøyd, og du kan bli ferdig med saken og se videre. 

Ikke noe poeng å kreve rettferdighet her. Det får du ikke med en slik type. Det viktigste for deg nå er å få bort den dårlige vurderingen...den tar seg ikke bra ut hos en seriøs selger. Jeg ville glatt betalt 500 kroner for å få den vekk. Selv om det er urettferdig.

Anonymkode: 269a0...50f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville sendt tilbake 500 kroner til ham. Best ham beholde kortene og slette vurderingen. Da blir han fornøyd, og du kan bli ferdig med saken og se videre. 

Ikke noe poeng å kreve rettferdighet her. Det får du ikke med en slik type. Det viktigste for deg nå er å få bort den dårlige vurderingen...den tar seg ikke bra ut hos en seriøs selger. Jeg ville glatt betalt 500 kroner for å få den vekk. Selv om det er urettferdig.

Kan si meg enig i noe sånt men da må både selger og kjøper avtale det skriftlig slik at han er sikker på at vurderingen blir slettet fra kjøpers side som en del av avtalen. (jeg er ikke ts)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Selv synes jeg dette høres helt sykt ut, men ok. 

Anonymkode: 6b842...ea7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

dette synes jeg er en kraftig overdrivelse. Det holder lenge å skrive en kommentar om at kjøperen har fått, og avslått, tilbud om heving av kjøpet. En enslig dårlig vurdering når resten er gode, betyr ingen ting.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke brydd meg om det. 

Jeg spurte om målene over melding ang ett kjøkkenbord engang, fikk målene, takket for dem og gav beskjed om at det ikke var noe jeg kunne kjøpe da det ble for bredt. 

Fikk plutselig en dårlig vurdering fra denne personen, uten noe kommentar om hvorfor. Jeg tenker at det var bare en person som ville være ekkel og ødelegge det at jeg bare hadde gode vurderinger. Er derfor nå på 9.9. 

Selv reagerer jeg bare om selgeren har vurdering under 8-9. For det er mange rare folk på finn.

Anonymkode: d7ab1...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...