Gå til innhold

Fikk dårlig vurdering på Finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selger har allerede gitt 10 til kjøper for benyttelse av Fiks ferdig i forkant av å ha mottatt den dårlige vurderingen(etter hva jeg har forstått) og får kanskje ikke skrevet svar på den etter dette, og vil tro det er mulig at finn sikkert kan slette den eller gjøre slik at han i det minste får lagt inn en kommentar tilbake. Jeg kjenner ikke finn systemet så godt.

Anonymkode: 817bd...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ville ikke brydd meg om det. 

Jeg spurte om målene over melding ang ett kjøkkenbord engang, fikk målene, takket for dem og gav beskjed om at det ikke var noe jeg kunne kjøpe da det ble for bredt. 

Fikk plutselig en dårlig vurdering fra denne personen, uten noe kommentar om hvorfor. Jeg tenker at det var bare en person som ville være ekkel og ødelegge det at jeg bare hadde gode vurderinger. Er derfor nå på 9.9. 

Selv reagerer jeg bare om selgeren har vurdering under 8-9. For det er mange rare folk på finn.

Anonymkode: d7ab1...969

dette er oppdiktet. Du kan ikke få vurdering av en som ikke har solgt deg noe.

Anonymkode: 3a53d...b0c

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville sendt tilbake 500 kroner til ham. Best ham beholde kortene og slette vurderingen. Da blir han fornøyd, og du kan bli ferdig med saken og se videre. 

Ikke noe poeng å kreve rettferdighet her. Det får du ikke med en slik type. Det viktigste for deg nå er å få bort den dårlige vurderingen...den tar seg ikke bra ut hos en seriøs selger. Jeg ville glatt betalt 500 kroner for å få den vekk. Selv om det er urettferdig.

Anonymkode: 269a0...50f

Han sa at han ikke trengte pengene tilbake i en frekk tone.

«Ok. Trenger ikke pengene tilbake, skulle sikkert undersøkt mer. Men om du vil vippse noe tilbake så kan du bestemme det selv. Så får de kjøpe en is eller noe kort selv»

Han har ikke heller svart på den siste meldingen jeg skrev

«Men hvorfor skal det gå utover en selger på Finn som prøver å gjøre ting rett når kjøper ikke er fornøyd? Har du et forslag hvordan vi kan løse dette?»

Har heller ikke nummeret hans da han kjøpte via fiks ferdig fra Finn.no 

ts

Anonymkode: a5f84...90f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Selger kan markere annonsen som solgt til en som har sendt en melding på annonsen til selger, så teoretisk sett er det mulig å legge igjen en vurdering på noen som ikke har kjøpt 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor gir du ikke vurdering av de som så åpenbart fortjener en dårlig score? Da vet jo ikke andre at de risikerer å kjøpe klær med hull i eller at kjøperen ikke dukker opp. Jeg vil jo si at det er i slike tilfeller det er viktig å gi en score for å advare andre. 

I TS sitt tilfelle derimot høres det ut som det er kjøperen som er urimelig. 

Anonymkode: e03ff...659

Fordi man ikke kan gi poeng til folk man ikke har utført handel med kanskje!? ........ 🤯

Anonymkode: 66da4...1e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

«Ok. Trenger ikke pengene tilbake, skulle sikkert undersøkt mer. Men om du vil vippse noe tilbake så kan du bestemme det selv. Så får de kjøpe en is eller noe kort selv»

Du har jo heller ikke svart på forslaget hans? Han vil åpenbart ha noe penger igjen. Men dette overser du.

Men du vil bare ha rettferdighet. Det får si ikke her. Du må gi ham noe penger igjen, og be han pent om å slette vurderingen. Tipper sjansene er større hvis du gir ham 500 i retur. 

Det tar seg ikke ut med en så dårlig vurdering på sin profil, så det er verdt 500 for deg å bli kvitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anbefaler å ikke overføre 500 kr før han har gått med på å slette vurderingen. Hvis du vurderer dette da i såfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jo, det kan en. Jeg fikk det. 

Og når en selger noe så kan en velge mellom alle de som har sendt en melding via annonsen. 

Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan finn fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har jo heller ikke svart på forslaget hans? Han vil åpenbart ha noe penger igjen. Men dette overser du.

Men du vil bare ha rettferdighet. Det får si ikke her. Du må gi ham noe penger igjen, og be han pent om å slette vurderingen. Tipper sjansene er større hvis du gir ham 500 i retur. 

Det tar seg ikke ut med en så dårlig vurdering på sin profil, så det er verdt 500 for deg å bli kvitt dette.

Men da burde han svart på min siste melding og si det rett ut istedenfor å være sarkastisk.

Har jo uansett ikke telefonnummeret hans 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Akkurat som i butikken, er man ikke fornøyd så kan en levere varen og man får pengene tilbake.

Akkurat som i butikken har man ingen krav på å kunne levere tilbake en vare og få pengene igjen. Kjøpt er kjøpt.

Men noen har det som en ekstra service, det er kanskje de du forveksler med....?

Anonymkode: 35df8...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan si noe sånt. "Jeg vippser deg 250 kroner i erstatning. Men da på betingelse av at du sletter omtalen din. Er det greit? Send meg i så fall vippsen din."

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han sa at han ikke trengte pengene tilbake i en frekk tone.

Han har ikke heller svart på den siste meldingen jeg skrev

«Men hvorfor skal det gå utover en selger på Finn som prøver å gjøre ting rett når kjøper ikke er fornøyd? Har du et forslag hvordan vi kan løse dette?»

Har heller ikke nummeret hans da han kjøpte via fiks ferdig fra Finn.no 

ts

seriøst. Slutt. La det gå. 

Du har fått mange råd nå om hvordan du helt enkelt kan løse det med å skrive en kommentar om at han fikk tilbud om å heve kjøpet, men takket nei. Det er alt du trenger for at nye kjøpere skal føle seg trygge. Chill.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selger kan markere annonsen som solgt til en som har sendt en melding på annonsen til selger, så teoretisk sett er det mulig å legge igjen en vurdering på noen som ikke har kjøpt 

ok, men det er vel et kroneksempel på en vurdering finn faktisk vil fjerne hvis man ber om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og når en selger noe så kan en velge mellom alle de som har sendt en melding via annonsen. 

Ja, og man kan kun velge en av de man har samtalet med. Dvs velger man en man ikke solgte til, får man ikke lagt vurdering til den som kjøpte. 

Anonymkode: 6b842...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat som i butikken har man ingen krav på å kunne levere tilbake en vare og få pengene igjen. Kjøpt er kjøpt.

Men noen har det som en ekstra service, det er kanskje de du forveksler med....?

Man har jo f.eks åpent kjøp i enkelte butikker, samt angreretten ved kjøp på nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

for noe vås. Det betyr ingenting når man har mange 10'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er sikkert mulig, MEN en vurdering blir ikke publiser før motparten også har vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er sikkert mulig, MEN en vurdering blir ikke publiser før motparten også har vurdert.

Jo det blir den

Anonymkode: 95a7b...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville ikke brydd meg om det. 

Jeg spurte om målene over melding ang ett kjøkkenbord engang, fikk målene, takket for dem og gav beskjed om at det ikke var noe jeg kunne kjøpe da det ble for bredt. 

Fikk plutselig en dårlig vurdering fra denne personen, uten noe kommentar om hvorfor. Jeg tenker at det var bare en person som ville være ekkel og ødelegge det at jeg bare hadde gode vurderinger. Er derfor nå på 9.9. 

Selv reagerer jeg bare om selgeren har vurdering under 8-9. For det er mange rare folk på finn.

Du fikk en vurdering uten at du kjøpte et produkt, hvordan er det mulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da må vel selger og kjøper være i en kjøpsprosess. Å sende en forespørsel på info om produktet slik jeg oppfatter er tilfellet, er ingen kjøpsprosess. Forøvrig, slutt med denne hersketeknikken" du har tydeligvis ikke peiling på hvordan Finn.no fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...