Gå til innhold

Fikk dårlig vurdering på Finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Husk å evt ta bilder av kort/ sjeldne kort som du selger og tilbehør slik at du har oversikten, hvis du ikke allerede har gjort det da 🙂 Bare for egen del.

Anonymkode: 817bd...6c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Det er jo skita billig for den pakken du beskrev. 

Ja, føler jo ikke at jeg lurte han. Han betalte jo under 1kr per kort 

Anonymkode: a5f84...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg som kjøper er fullstendig klar over at det finnes sære, urimelige folk som kan bidra til at en score ikke er helt «perfekt». Akkurat som på EBay, Etsy og Legelisten. Det har ikke noe å si for meg.

Anonymkode: d5c48...18b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du lurte han ikke med mindre kortene var helt utslitt, har handlet mye gamle pokemonkort og kun gitt 10 på vurderingene på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Du lurte han ikke med mindre kortene var helt utslitt, har handlet mye gamle pokemonkort og kun gitt 10 på vurderingene på det.

Alle kortene var i nydelig tilstand 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den er lei. Det er tarvelig når folk er misfornøyde og i stedet for å ta det med deg personlig først og prøve å finne en løsning først, så går de ‘bak ryggen din’ og henger deg ut med dårlig anmeldelse. Det er rett og slett litt ondt fjort og jeg har opplevd det selv. Til tross fir at jeg påpekte en lite skrape på det jeg solgte og derfor solgte den billig for 50 kr, så måtte vedkommende gi meg meg 4 pga den skraper. Det jeg gjorde da var å gi offentlig svar tilbake ok at jeg hadde påpekt skraper i annonsen ig solgte derfor produktet til ‘gi bort pris’. Men at vedkommende burde kontaktet meg personlig om han ikke var for øyd, så kunne han fått pengene tilbake. På den måten kommer det frem at det er kjøper som er en dott, ikke du.

Finn sier de stort sett ønsker vi løser konflikter selv, men går ikke det er de villige til å hjelpe. Har de ressurser til det vurderes saken og de kan trekke anmeldelsen etter forsøk på mekling mellom begge parter. Men det er ikke noe man kan ta forgitt at Finn gidder. Skader ikke å prøve om det betyr mye for deg? Antagelig krever Finn da at kjøper sender kortene og får pengene tilbake. Og deler deler frakten. Så sletter Finn anmeldelsen etterpå.

Anonymkode: 9f1c0...817

Det jeg synes hadde vært mest fornuftig var å kontakte meg etter kjøp. Da kunne vi funnet ut av problemet sammen hvis han ikke var fornøyd med produktet. Dårlig gjort å si at kortene var sterkt overpriset og at barna var skuffet når han fikk over 500 kort+ ekstra for 500kr og alt var i tip top stand 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns det er helt sykt at folk bryr seg om vurderinger på Finn! Har vært på Finn siden 2004 selv og har aldri sjekket dette ved kjøp eller salg. Nesten så jeg tror det er kødd..!? 

Men kom over denne instagram-posten en gang, så tydeligvis ikke. 

Så TS - om du er seriøs her så drit i det! Livet består nok av reelle problemer. En misfornøyd kunde har null å si. 

Anonymkode: 86d36...44b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv har jeg gitt 7.5 som karakter på salg som har jeg ser på som alt har gått som det skal. Problemet er jo mer at skalaen er helt ødelagt sår alt som blir regnet som ok er 10 eller til nøds 9. 

For min del tenker jeg 7.5 = helt normalt kjøp eller salg og alt som forventet. 10 = du har hatt ett kjøp eller salg som er vesentlig over hva en kunne forvente. Slik skalaen brukes nå så har dei fleste for høy karakter 

Anonymkode: 199fd...6f6

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du bare har full score uten om en, så sier det mer om den som gav dårlig score enn om deg. 

Anonymkode: efea6...92c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en pakke med barneting, verdien var over 1000 kr og jeg solgte for 100 kr

hun ga meg karakter 3 fordi jeg hadde pakket ned tingene i en plastpose.

Jeg er faen meg så hevnlysten på vedkommende. Kommer til å kjøpe noe fra henne fra en annen konto for å kunne gi henne en 1!!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv har jeg gitt 7.5 som karakter på salg som har jeg ser på som alt har gått som det skal. Problemet er jo mer at skalaen er helt ødelagt sår alt som blir regnet som ok er 10 eller til nøds 9. 

For min del tenker jeg 7.5 = helt normalt kjøp eller salg og alt som forventet. 10 = du har hatt ett kjøp eller salg som er vesentlig over hva en kunne forvente. Slik skalaen brukes nå så har dei fleste for høy karakter 

Da har du misforstått og det går utover andre.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det her bør du endre på. 

En handel er perfekt når du betaler og får varene du betalte for. 10.

Anonymkode: 18101...81e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (12 minutter siden):

Da har du misforstått og det går utover andre.

Det er mange som faktisk vurderer det slik. 

Har du link til finns egen forklaring på systemet? Hvor de er enig med deg? 

Om du ikke har det sier det seg at dette er noe mange vurderer forskjellig og ingen av vurderingene er feil. Der finnes ikke kun en rett måte og se dette på. 

Anonymkode: 6b842...ea7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Husker jeg hentet et bord.

På gis bort skriver jeg alltid en hyggelig meldig og viser interesse. "Tar den" er  ikke meg, og jeg gir heller ikke bort til de som kun skriver det på ting jeg gir bort.

Men hentet dette bordet på nøyaktig det tidspunktet giver oppga, fikk en hyggelig gjensidig tone, bar det raskt ut sammen med personen jeg hadde med. Viste seg at vi hadde gjensidig lidenskap for bilen vi kjørte i så ble stående å svare på alt vedkommende lurte på. Sa tusen takk, hadet og kjørte.

Fikk 9.2 i vurdering. Kan ikke fatte og begripe hvorfor 🤷‍♀️

Anonymkode: 35df8...9f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg studerer og jeg selger ting på Finn.no for å klare meg. I dag så fikk jeg en dårlig vurdering på 6.7 og jeg ble meget skuffet. Jeg spesialiserer meg for å selge Pokemon kort og selger mye som jeg har kjøpt fra barndommen. Har 135 andre positive vurderingen fra før. 

Jeg solgte 500+ Pokemon kort, pluss boks, kortbeskyttere og spillebok for 500kr der alt er i nydelig tilstand. 1 pakke på butikken med 10 kort koster jo 60kr, men personen som kjøpte sa at det ikke var så mange spennende kort, selv om det var en del sjeldne kort i samlingen 

Jeg er bare redd at jeg kommer til å få mindre salg nå på Finn 

Flere som har fått dårlig vurdering på Finn? 

Hehe ja. Jeg er enslig mamma med barn, og skulle kjøpe en hjelm av en på 16 år. Jeg var midt i matlagingen da jeg innså at jeg hadde avtalt å kjøre hjem til ungdommen for å kjøpe hjelmen. Jeg sendte melding og sa at jeg blir litt sen, fordi jeg må lage mat til barna. Og så sier han at ok men jeg må på trening.. Så sier jeg kan jeg komme om et par timer? Han skriver ok.

Jeg drar tid etter jeg har laget middag, og så møter jeg hans far. Jeg kjøper hjelmen og vipser pengene. Alt ok tenkte jeg.

Men ungdommen gir meg lav score 🤪 Hva skulle jeg gjort, dra fra barna?

Ta tenker jeg at sånn er det bare når man gjør bisnis med bortskjermte ungdommer som er vant med at de voksne står på pinne for dem. 

Anonymkode: 1f78b...3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe ja. Jeg er enslig mamma med barn, og skulle kjøpe en hjelm av en på 16 år. Jeg var midt i matlagingen da jeg innså at jeg hadde avtalt å kjøre hjem til ungdommen for å kjøpe hjelmen. Jeg sendte melding og sa at jeg blir litt sen, fordi jeg må lage mat til barna. Og så sier han at ok men jeg må på trening.. Så sier jeg kan jeg komme om et par timer? Han skriver ok.

Jeg drar tid etter jeg har laget middag, og så møter jeg hans far. Jeg kjøper hjelmen og vipser pengene. Alt ok tenkte jeg.

Men ungdommen gir meg lav score 🤪 Hva skulle jeg gjort, dra fra barna?

Ta tenker jeg at sånn er det bare når man gjør bisnis med bortskjermte ungdommer som er vant med at de voksne står på pinne for dem. 

Du skulle avtalt et senere tidspunkt fra,start. Ikke plutselig funnet ut at du blir TIMER forsinket fra avtalen.  

At du har barn skal ikke selger lastes for. Da må du planlegge bedre. Itillegg LURER du på hvorfor du fikk lav score.... det er jo ikke noe å lure på. 

Herre 🤦‍♀️

Anonymkode: 6b842...ea7

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sånn er det bare når du gjør bisnis med egoistiske ungdommer. De skal ha i pose og sekk. Så vet du det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er helt sykt at folk bryr seg om vurderinger på Finn! Har vært på Finn siden 2004 selv og har aldri sjekket dette ved kjøp eller salg. Nesten så jeg tror det er kødd..!? 

Men kom over denne instagram-posten en gang, så tydeligvis ikke. 

Så TS - om du er seriøs her så drit i det! Livet består nok av reelle problemer. En misfornøyd kunde har null å si. 

Anonymkode: 86d36...44b

Det er på ingen måte sykt, folk leser vurderinger og anmeldelser når de handler på nett. Spesielt på Finn, det er mange svindlere der ute, jeg kjenner til flere som har tapt penger på å kjøpe konsertbilletter og Playstationer som aldri dukket opp, eller fått et bilde av tingen de trodde de kjøpte 😅

Og ikke minst er det mange som bare er litt kjipe, det er kjedelig å kjøpe av en som har pyntet på sannheten eller ikke møter opp til avtalt tid og skal ha ekstra betalt for et eller annet tull eller begynner å prute ved oppmøte etter pris er avtalt etc. Så dersom du selger mye på Finn, så er det viktig å ha høy score, mange av oss ser på dem.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da ikke sånn skalaen fungerer, det er jo du som tar feil. Om du har fått et produkt som var nøyaktig som beskrevet og levering og betaling gikk knirkefritt så er det 7.5, så hva er da en 10 for deg? Om selger teiper en tusenlapp på tingen du kjøpte og leverer den i en limousin, eller? Du kan jo ikke forvente mer enn at du får det produktet som er beskrevet og betalt for og levering/betaling/kommunikasjon var bra.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet. 

På en skala fra 1-10 så ville jeg gitt 5 hvis alt var ok.

Deretter ville jeg vurdert om det skal gå litt opp eller ned avhengig av service.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...