Gå til innhold

Fikk dårlig vurdering på Finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg studerer og jeg selger ting på Finn.no for å klare meg. I dag så fikk jeg en dårlig vurdering på 6.7 og jeg ble meget skuffet. Jeg spesialiserer meg for å selge Pokemon kort og selger mye som jeg har kjøpt fra barndommen. Har 135 andre positive vurderingen fra før. 

Jeg solgte 500+ Pokemon kort, pluss boks, kortbeskyttere og spillebok for 500kr der alt er i nydelig tilstand. 1 pakke på butikken med 10 kort koster jo 60kr, men personen som kjøpte sa at det ikke var så mange spennende kort, selv om det var en del sjeldne kort i samlingen 

Jeg er bare redd at jeg kommer til å få mindre salg nå på Finn 

Flere som har fått dårlig vurdering på Finn? 

Anonymkode: a5f84...90f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare skriv en kommentar om at du hadde beskrevet innholdet slik at kjøperen visste hva hun kjøpte. Med så mange salg går det fint 

Anonymkode: 18101...81e

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk en sjuer en gang, hun skrev at det var fordi hun måtte hjelpe til å bære med trappen (tre trappetrinn i rekkehus). Unødvendig å gi dårlig score for syns jeg og det var hun selv som tilbydde seg å hjelpe pga faren min hadde prolaps og selger var blid og glad når vi dro! 

Jeg har fått over femti 10'ere etter henne men fortsatt er scoren min bare 9.9 pga den ene sjueren. Irriterende! 

Anonymkode: 0635c...479

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fikk en sjuer en gang, hun skrev at det var fordi hun måtte hjelpe til å bære med trappen (tre trappetrinn i rekkehus). Unødvendig å gi dårlig score for syns jeg og det var hun selv som tilbydde seg å hjelpe pga faren min hadde prolaps og selger var blid og glad når vi dro! 

Jeg har fått over femti 10'ere etter henne men fortsatt er scoren min bare 9.9 pga den ene sjueren. Irriterende! 

Jeg har også nå 9.9 i vurderinger på Finn og det er sykt irriterende. Dårlig gjort å gi dårlig vurdering fordi hun måtte hjelpe å bære! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bare skriv en kommentar om at du hadde beskrevet innholdet slik at kjøperen visste hva hun kjøpte. Med så mange salg går det fint 

Anonymkode: 18101...81e

Personens skrev «Her er det ikke mye å hente ut av en pakke på hele 500 kort. Sterkt overpriset. Sterk skuffelse for barna som fikk dem» 

Ble paff når jeg leste det da han fikk så mange kort for 500kr pluss tilbehør og tok bilder av innhold+ at jeg vet at det var sjeldne kort i samlingen 

Jeg spesialiserer meg jo for å selge Pokemon kort. Er det noe jeg kan gjøre for å få bort den vurderingen? 

ts

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg studerer og jeg selger ting på Finn.no for å klare meg. I dag så fikk jeg en dårlig vurdering på 6.7 og jeg ble meget skuffet. Jeg spesialiserer meg for å selge Pokemon kort og selger mye som jeg har kjøpt fra barndommen. Har 135 andre positive vurderingen fra før. 

Jeg solgte 500+ Pokemon kort, pluss boks, kortbeskyttere og spillebok for 500kr der alt er i nydelig tilstand. 1 pakke på butikken med 10 kort koster jo 60kr, men personen som kjøpte sa at det ikke var så mange spennende kort, selv om det var en del sjeldne kort i samlingen 

Jeg er bare redd at jeg kommer til å få mindre salg nå på Finn 

Flere som har fått dårlig vurdering på Finn? 

Livet ditt er nok over nå..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har også nå 9.9 i vurderinger på Finn og det er sykt irriterende. Dårlig gjort å gi dårlig vurdering fordi hun måtte hjelpe å bære! 

Ja syns det var veldkg unødvendig og sært! 

Jeg har opplevd kjøpere som ikke dukker opp, lager ny avtale og ikke dukker opp da heller og selgere som har solgt meg jakke med hull i og sendt i posten uten å si fra om hullet. Personer som helt klart hadde fortjent dårlig vurdering men da lar jeg heller være å gi de noe vurdering enn å være så smålig å ødelegge profilen deres.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja syns det var veldkg unødvendig og sært! 

Jeg har opplevd kjøpere som ikke dukker opp, lager ny avtale og ikke dukker opp da heller og selgere som har solgt meg jakke med hull i og sendt i posten uten å si fra om hullet. Personer som helt klart hadde fortjent dårlig vurdering men da lar jeg heller være å gi de noe vurdering enn å være så smålig å ødelegge profilen deres.. 

Det er alt for mange «kjøpere» som ikke dukker opp, men man kan ikke gi vurdering til dem så det er nok mange mørketall. Jeg synes heller kjøperen kunne kontakte meg før han ga vurdering sånn at vi kunne ordnet opp hvis man ikke var fornøyd. Han kjøpte jo med HeltHjem sånn at alt er forsikret 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Personens skrev «Her er det ikke mye å hente ut av en pakke på hele 500 kort. Sterkt overpriset. Sterk skuffelse for barna som fikk dem» 

Ble paff når jeg leste det da han fikk så mange kort for 500kr pluss tilbehør og tok bilder av innhold+ at jeg vet at det var sjeldne kort i samlingen 

Jeg spesialiserer meg jo for å selge Pokemon kort. Er det noe jeg kan gjøre for å få bort den vurderingen? 

ts

Nei det er det ikke

Anonymkode: 95a7b...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capazitet skrev (21 minutter siden):

Kontakt Finn kundeservice og forklar situasjonen

Ja, det samme mener jeg. Kontakt Finn kundeservice

Anonymkode: 817bd...6c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det samme mener jeg. Kontakt Finn kundeservice

Noen tanker om hva jeg kan skrive? Har hørt at Finn kan være vanskelig 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den er lei. Det er tarvelig når folk er misfornøyde og i stedet for å ta det med deg personlig først og prøve å finne en løsning først, så går de ‘bak ryggen din’ og henger deg ut med dårlig anmeldelse. Det er rett og slett litt ondt fjort og jeg har opplevd det selv. Til tross fir at jeg påpekte en lite skrape på det jeg solgte og derfor solgte den billig for 50 kr, så måtte vedkommende gi meg meg 4 pga den skraper. Det jeg gjorde da var å gi offentlig svar tilbake ok at jeg hadde påpekt skraper i annonsen ig solgte derfor produktet til ‘gi bort pris’. Men at vedkommende burde kontaktet meg personlig om han ikke var for øyd, så kunne han fått pengene tilbake. På den måten kommer det frem at det er kjøper som er en dott, ikke du.

Finn sier de stort sett ønsker vi løser konflikter selv, men går ikke det er de villige til å hjelpe. Har de ressurser til det vurderes saken og de kan trekke anmeldelsen etter forsøk på mekling mellom begge parter. Men det er ikke noe man kan ta forgitt at Finn gidder. Skader ikke å prøve om det betyr mye for deg? Antagelig krever Finn da at kjøper sender kortene og får pengene tilbake. Og deler deler frakten. Så sletter Finn anmeldelsen etterpå.

Anonymkode: 9f1c0...817

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den er lei. Det er tarvelig når folk er misfornøyde og i stedet for å ta det med deg personlig først og prøve å finne en løsning først, så går de ‘bak ryggen din’ og henger deg ut med dårlig anmeldelse. Det er rett og slett litt ondt fjort og jeg har opplevd det selv. Til tross fir at jeg påpekte en lite skrape på det jeg solgte og derfor solgte den billig for 50 kr, så måtte vedkommende gi meg meg 4 pga den skraper. Det jeg gjorde da var å gi offentlig svar tilbake ok at jeg hadde påpekt skraper i annonsen ig solgte derfor produktet til ‘gi bort pris’. Men at vedkommende burde kontaktet meg personlig om han ikke var for øyd, så kunne han fått pengene tilbake. På den måten kommer det frem at det er kjøper som er en dott, ikke du.

Finn sier de stort sett ønsker vi løser konflikter selv, men går ikke det er de villige til å hjelpe. Har de ressurser til det vurderes saken og de kan trekke anmeldelsen etter forsøk på mekling mellom begge parter. Men det er ikke noe man kan ta forgitt at Finn gidder. Skader ikke å prøve om det betyr mye for deg? Antagelig krever Finn da at kjøper sender kortene og får pengene tilbake. Og deler deler frakten. Så sletter Finn anmeldelsen etterpå.

Beklager mange skrivefeil. Vanskelig for å taste og har dårlig autokorrektur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Det er jo skita billig for den pakken du beskrev. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Noen tanker om hva jeg kan skrive? Har hørt at Finn kan være vanskelig 

ts

Etter å ha sjekket litt så skriver finn følgende: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/202850691-Slik-fungerer-vurderinger-av-kjøpere-og-selgere-på-Torget

Misfornøyd med en vurdering?

Vi oppfordrer alle til å ha en konstruktiv tone i kommentarene. Hvis dere er uenige i vurderingene dere har gitt hverandre, så anbefaler vi at du tar direkte kontakt med den andre for å ordne opp. Du kan også legge inn et svar til alle vurderinger du får, og denne vises for andre brukere sammen med vurderingen.

FINN fjerner ikke omtaler med mindre det er trusler eller trakassering, en handel ikke er gjennomført eller hvis brukeren som har gitt den ber om å fjerne den. Hvis en avtale er gjort og varen er overlevert eller sendt til kjøper, åpnes det for vurdering. Vurdering på varer i Gis bort annonser tillates.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Etter å ha sjekket litt så skriver finn følgende: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/202850691-Slik-fungerer-vurderinger-av-kjøpere-og-selgere-på-Torget

Misfornøyd med en vurdering?

Vi oppfordrer alle til å ha en konstruktiv tone i kommentarene. Hvis dere er uenige i vurderingene dere har gitt hverandre, så anbefaler vi at du tar direkte kontakt med den andre for å ordne opp. Du kan også legge inn et svar til alle vurderinger du får, og denne vises for andre brukere sammen med vurderingen.

FINN fjerner ikke omtaler med mindre det er trusler eller trakassering, en handel ikke er gjennomført eller hvis brukeren som har gitt den ber om å fjerne den. Hvis en avtale er gjort og varen er overlevert eller sendt til kjøper, åpnes det for vurdering. Vurdering på varer i Gis bort annonser tillates.

Jeg spurte også chat boten på finn.no og svaret er at de ikke sletter vurderinger selvom en av partene mener den ikke stemmer. Da er det ganske strengt ja. Men du kan jo prøve å ta kontakt direkte med personen som skrev vurderingen for å ordne opp som det står over. Den personen har mulighet til å slette vurderingen så langt jeg skjønner. Jeg kjenner ikke finn.no så godt men utfra det jeg leser ser det slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også legge inn et svar til alle vurderinger du får, og denne vises for andre brukere sammen med vurderingen.

(som det også står fra finn.no over) Hvis man ikke vil ta direkte kontakt så har man jo den muligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville skrevet svar i anmeldelsen om at du er lei for at kjøper ikke er fornøyd. At du mener kortene og prisen stod til beskrivelsen, men at dersom kjøper ikke er fornøyd skal h*n selvfølgelig få pengene tilbake. Så avtaler du resten på pm. Blir dere enige kan du så be kjøper få slettet anmeldelsen etterpå. Hvis det ikke går har du ihvertfall vist alle på Finn som har giddet å sjekke det ut, at du er ærlig og redelig og vil ‘kundene’ dine det beste. 

Du får ellers se på der som viktig lærdom. Enig med deg at det var kjøper som var urimelig i dette tilfellet, men av og til må man bare svelge noen kameler om du vil opprettholde ditt gode rykte og reklame på Finn. Det svarer seg i det lange løp.

Så nå framover er du ekstra obs på annonsene dine om de samsvarer med innholdet. Om du tror noen kan bli misfornøyde med noe forteller du om det i pm før du gjennomfører salget.

Så er det egentlig bare å håpe at ingen er like tarvelige på ny og gir dårlige anmeldelser uten å kontakte deg i forsøk på å ordne opp først. Det er jo dette som står i reglene til Finn at man skal gjøre. Ikke misbruke vurderings funksjonen som hevn fordi man blir litt irritert eller skuffet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ga bort en helt ok sofa som jeg hjalp han med å bære ut og fikk 7,5 i vurdering tilbake. Tok kontakt med han og spurte hva som var galt, han svarte at han var veldig fornøyd med sofaen og hadde jo gitt smilefjes.. Han ga denne: 🙂 som jo ikke gir 10, siden det er denne: 😀 som gjør det. Kjempe irriterende at han ikke fattet, men ga opp den diskusjonen. Er så mange rare folk på finn som syter og pruter dagen lang, så etter dette tar jeg ikke vurderingene så høytidelig om det er noe jeg ønsker å kjøpe og derfor tror jeg det ikke vil by på store problemer for deg om du har 10 eller 9 i score.

Anonymkode: 8d2f9...60e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...