Gå til innhold

Sjeldent jeg hører om fedre som er utslitt av dugnad og laglederverv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derimot hører jeg om masse mødre som er utslitt av dugnad og laglederverv og diverse.

Hvorfor påtar seg kvinner såpass mye byrde? Vil de være perfekte mødre på en eller annen måte.

Jeg synes fedre er kloke. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (1 minutt siden):

Derimot hører jeg om masse mødre som er utslitt av dugnad og laglederverv og diverse.

Hvorfor påtar seg kvinner såpass mye byrde? Vil de være perfekte mødre på en eller annen måte.

For min del, som mann, så er det slik at når jeg som lagleder og sønnen er på trening og kamper, så tar kona seg av datteren vår, med lekser, matlaging osv + husarbeid. Helt ærlig tror jeg ikke alle menn tar ansvar for disse tingene om mor i familien stiller på dugnad/som lagleder.

Anonymkode: f918b...c1f

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

Fordi menn gnåler ikke om det på forum. De holder det for seg selv når de er slitne. 

Tror også menn jevnt over er flinkere til å si nei. 

• Liker 5
Skrevet

Menn klager generelt sett mindre 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er god blanding av mødre og fedre i dugnader både på idrettslag og andre aktiviteter. I barnehagen hadde vi dugnad også. Det er gjerne mer menn på snekring og hagearbeid, og flere kvinner som baker. Og som vakter på arrangement er det god blanding. Har inntrykk av at par bytter på å stille på dugnader etter hva de forskjellige best kan bidra med.

Anonymkode: c4c98...669

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn tenker lite, og da blir de ikke så slitne.

Anonymkode: 31960...fd4

• Liker 4
Skrevet

Kvinner gjør alt annet! Som utgjør en haug mer enn dugnad og lagverv. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn velger kanskje aktiviteter til barna som har minst mulig dugnad. Velg musikkskolen istede for korpset 👍

Anonymkode: 424e0...f25

AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg ser litt overvekt av kvinner på sånt, men ikke så voldsomt. 

Jeg har en mann som er ganske introvert, jeg det motsatte. Så jeg har ingen problemer med å stille opp på mest av sånt, han bidrar virkelig hjemme allikevel. 

Anonymkode: 34a2a...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lagleder, mamma, fulltidsarbeidende og sliten. Mannen min er pappa og fulltidsarbeidende, men han gjør heller ingenting hjemme. Han er heller ikke lagleder, og skyr fau og klassekontaktvervene som pesten. De var det jeg som måtte ta over da han ble utpekt. Samtidig er det jeg som baker til arrangement, for han bare gidder ikke. Det er jeg som sørger for at barna har alt de trenger, for han ‘klarer’ ikke. Ber jeg han om å kjøpe regntøy til minste, kommer han hjem med feil størrelse, feil type klær, eller ikke klær i det hele tatt. Han gjør seg udugelig.

Men båten klarer han. Eller å hjelpe foreldrene på hytta. Og joda, jeg har stilt krav, satt han til veggs og grått mine frustrerte tårer. Samlivsterapi har vi prøvd til og med, men det mente han var tull så da gadd han ikke å lytte.

Er det lov å si jeg er lei og vil skilles, eller kommer foreldrepolitiet her inne og forteller meg at jeg er dum og egoistisk da?

Anonymkode: 5a920...d1a

• Liker 5
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når menn tar på seg disse oppgavene slapper de av når de kommer hjem. Når kvinner gjør det fortsetter de hjemme med klesvask, planlegging av måltider og handling, osv. 

Anonymkode: 7bb8d...cb8

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn klager kanskje mindre, deler mindre om hvordan de har det og tar livet sitt mye oftere enn kvinner gjør. 

Anonymkode: d0f87...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For kvinner kommer dette i tillegg til alt det andre som må ordnes og organiseres. For menn kommer dette i stedet for andre ting som må ordnes.

Både min mann og jeg har verv ifbm barneidrett (2 ulike barn/idretter). Når mann og barn er på cup i 8 timer er mor og de andre barna hjemme og ordner hage, hus, mat, handling, bursdagsgaver, konfirmasjonsforberedelser, baking, planlegging, bestilling av tannlegetimer og whatnot. Npr far og barn kommer hjem, spør far hba vi skal ha til middag, for det har selvsagt mor planlagt, handlet og laget slik at maten står på bordet når de kommer hjem.

Når mor og barn er på cup, er far og de andre barna hjemme og slapper av. Barna gamer, far leser avisen eller trener litt. Når mor og barn kommer hjem, spør far hva vi skal ha til middag, for det regner han med at mor har planlagt og handlet inn på vei hjem fra cup...

Anonymkode: 33e96...b46

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

For kvinner kommer dette i tillegg til alt det andre som må ordnes og organiseres. For menn kommer dette i stedet for andre ting som må ordnes.

Både min mann og jeg har verv ifbm barneidrett (2 ulike barn/idretter). Når mann og barn er på cup i 8 timer er mor og de andre barna hjemme og ordner hage, hus, mat, handling, bursdagsgaver, konfirmasjonsforberedelser, baking, planlegging, bestilling av tannlegetimer og whatnot. Npr far og barn kommer hjem, spør far hba vi skal ha til middag, for det har selvsagt mor planlagt, handlet og laget slik at maten står på bordet når de kommer hjem.

Når mor og barn er på cup, er far og de andre barna hjemme og slapper av. Barna gamer, far leser avisen eller trener litt. Når mor og barn kommer hjem, spør far hva vi skal ha til middag, for det regner han med at mor har planlagt og handlet inn på vei hjem fra cup...

Anonymkode: 33e96...b46

AKKURAT sånn! Og så får vi kjeft av verden når vi vil skilles fordi vi er utslitt. Det er selvsagt vår egen feil og vi er dumme og egoistiske. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett menn som driver barneidretten i Norge

Anonymkode: 17edb...a20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er stort sett menn som driver barneidretten i Norge

Anonymkode: 17edb...a20

Link på det? For det tror jeg ikke no på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (12 timer siden):

Fordi ellers blir det ikke noe  barneidrett eller kultur. 

Anonymkode: d317b...ba9

AnonymBruker
Skrevet
Enkefrue skrev (3 timer siden):

Kvinner gjør alt annet! Som utgjør en haug mer enn dugnad og lagverv. 

Eksen og jeg har to barn. De driver med tre idretter til sammen. Far og jeg har 50 prosent. I løpet av de hhv. 11 og 9 årene barna har vært her i verden, har han ikke tatt et eneste jævla dugnad. Kontingent, reisekostnader osv er det også kun jeg som betaler. 

Anonymkode: d317b...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Mødre er de som driver Familien AS enkelt og greit. Far står kanskje oftere for hovedinntekten, betaler regninger, skifter noen dekk og fikser litt i hagen. 
Det praktiske og emosjonelle ansvaret for familien hviler i all hovedsak på mor er min erfaring. Jeg er drittlei for her i huset skjønner far ikke dette. 

Anonymkode: 51af5...75b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

dersom en MANN hadde startet en klage-tråd her på Kvinneguiden, så ville man mest sannsynlig blitt anklaget for å være alt for "svak" og at man burde stå på for bana sine. 

For å slippe å bli anklaget for å være "giddalaus" så holder mennene heller kjeft...  

Anonymkode: 99041...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...