Gå til innhold

Noen som bor i området, Lier, Røyken, Spikkestad, Konnerud?

Luminique

Anbefalte innlegg

9 hours ago, fru Alving said:

Du finner masse hus i Drammen til langt under 10 millioner.

Stemmer, de som har en grei størelse\standard ligger på 6-7 millioner og som sagt, dette gir en lånn på over 35.000 nok per måned så billig er det ikke uansett :D (samme hus er solg for 4 mill på Vestlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anita H skrev (På 13.2.2024 den 9.12):

Ja, skjønner, har tenkt på det selv, men når 6.000.000 NOK er ''lav boligpris''.....

Vet ikke hvordan klarer man å ha råd til bolig over 10.000.000 nok. Vi er som sagt høyutdannet og jobber begge to, men uten arv eller annen hjelp fra familien og egenandel fra et hus på Vestlandet, hvor prisene er mye lavere, kan vi ikke se for oss at vi ville klare oss med så stor lån, alle de andre kostnadene og sende barna på skolen i merkeklær som det ''kreves'' i de dyrere områdene...

Vi bor på Konnerud, men jeg er enslig mor, så bor i rekkehus til 4 mill. Og barna mine har ikke brukt merkeklær, og det har aldri vært noe problem. Vi flyttet til Konnerud grunnet gode skoler, og bra miljø for barnefamilier.

Anonymkode: 46d92...f01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 16.39):

Nettopp arv er jo en stor faktor. Men 10 mill for Drammen?????

Anonymkode: 1475b...3f5

Av 142 eneboliger til salgs i Drammen nå, har 16 av dem prisantydning over 10 millioner, så mange boliger er det jo ikke til den prisen.  Da er de gigantiske, eller har ekstremt høy standard.

Anonymkode: 5cce8...45d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi bor på Konnerud, men jeg er enslig mor, så bor i rekkehus til 4 mill. Og barna mine har ikke brukt merkeklær, og det har aldri vært noe problem. Vi flyttet til Konnerud grunnet gode skoler, og bra miljø for barnefamilier.

Anonymkode: 46d92...f01

Det er godt å høre :) Har hørt mange skrekk historier om barn som ble mobba pga. klær, sko osv. men det gjelder kanskje mest Oslo og ikke så mye de andre områdene...

Kan jeg spørre hvor stort\gammelt rekkehuset er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Av 142 eneboliger til salgs i Drammen nå, har 16 av dem prisantydning over 10 millioner, så mange boliger er det jo ikke til den prisen.  Da er de gigantiske, eller har ekstremt høy standard.

Anonymkode: 5cce8...45d

https://www.finn.no/realestate/projectunit/ad.html?finnkode=296772375 

96 kvm er ikke akkurat ''gigantisk'' :)))

Men ja, det finnes boliger til litt lavere priser, men de fleste av de som er rimellige er veldig gamle. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita H skrev (1 time siden):

https://www.finn.no/realestate/projectunit/ad.html?finnkode=296772375 

96 kvm er ikke akkurat ''gigantisk'' :)))

Men ja, det finnes boliger til litt lavere priser, men de fleste av de som er rimellige er veldig gamle. :( 

Hvis du skal bo i Drammen så er det mye eldre hus i de bynære områdene. Og de er gamle som du sier. På Konnerud er det bygd ut boligfelt de siste 50 årene, der finner du mye nyere hus.. 

Det er utrolig mye og få kjøpt godt under 10 millioner her i byen. I mange bydeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (18 minutter siden):

Hvis du skal bo i Drammen så er det mye eldre hus i de bynære områdene. Og de er gamle som du sier. På Konnerud er det bygd ut boligfelt de siste 50 årene, der finner du mye nyere hus.. 

Det er utrolig mye og få kjøpt godt under 10 millioner her i byen. I mange bydeler.

Siterer meg selv. Her er et hus som er veldig stort, det er selv om det ikke er helt nytt i god stand og med ny kledning. Og, det er en utleieleilighet som leies ut for 14000 i kjelleretasjen.

Innholdsrik og oppgradert enebolig m/utleieleilighet - 7 sov - Garasje - Meget attraktivt og barnevennlig - Flott utsikt | FINN eiendom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (På 9.2.2024 den 22.32):

Det var ikke ts

Jeg er fullstendig enig med vedkommende

Anonymkode: 178e9...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei

TS her, nå er det godt over et år siden jeg postet dette innlegget og vi har ikke flyttet ennå. Men på grunn av alle fine tips vi fikk her inne så har vi sirklet inn noen områder som passer oss, vi har også vært på "befaring" på flere områder for å få oss et bedre inntrykk. Områder vi ser etter hus på nå er Røyken, Konnerud og Hyggen, vi titter også i Lier området men det er veldig spredt her så litt usikker, vi ønsker ikke bo i umiddelbar nærhet til E18. Vi var tilfeldigvis innom Sande og min samboer falt for dette området, vi ser etter hus her også selv om jeg er litt mer skeptisk :) 

Grunnen til at vi ikke har flyttet ennå er at boligmarkedet her vi bor nå går litt trått og vi er litt redd for at vi kan bruke lang tid på å få solgt. Vi har fått takst og vi har megler inne men er litt usikker på om vi bør legge ut huset vårt først før vi eventuelt kjøper noe nytt. Vi håper at vi får flyttet i løpet av 2024. Tusen takk for alle flotte tips her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luminique skrev (7 timer siden):

Hei

TS her, nå er det godt over et år siden jeg postet dette innlegget og vi har ikke flyttet ennå. Men på grunn av alle fine tips vi fikk her inne så har vi sirklet inn noen områder som passer oss, vi har også vært på "befaring" på flere områder for å få oss et bedre inntrykk. Områder vi ser etter hus på nå er Røyken, Konnerud og Hyggen, vi titter også i Lier området men det er veldig spredt her så litt usikker, vi ønsker ikke bo i umiddelbar nærhet til E18. Vi var tilfeldigvis innom Sande og min samboer falt for dette området, vi ser etter hus her også selv om jeg er litt mer skeptisk :) 

Grunnen til at vi ikke har flyttet ennå er at boligmarkedet her vi bor nå går litt trått og vi er litt redd for at vi kan bruke lang tid på å få solgt. Vi har fått takst og vi har megler inne men er litt usikker på om vi bør legge ut huset vårt først før vi eventuelt kjøper noe nytt. Vi håper at vi får flyttet i løpet av 2024. Tusen takk for alle flotte tips her inne :D

Det høres ut som om dere ønsker å bo litt landlig, da er vel alle disse stedene flotte. Bor selv på Danvik og elsker det. Masse flotte gamle hus, gangavstand til både marka og sentrum og mange ressurssterke foreldre uten av miljøet er preget av for mye snobberi.

Anonymkode: 632d6...d59

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...