AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Jeg har vært plaget av gjentagende munnsår/herpes i 25 år. Flere utbrudd i året og ingenting har funket. For halvannet år siden ble jeg oppmerksom på at det faktisk finnes et reseptbelagt legemiddel mot dette, som virker å ikke være så kjent for så mange, ei heller leger. Valtrex heter legemiddelet og det funker som ei kule! Jeg trenger nå bare å ta to dagsdoser for å stoppe hele utbruddet når jeg kjenner at det er på vei. En helt ny verden for meg som har vært ganske så plaget med munnsår. Finnes flere styrker av dette legemiddelet, funker det ikke optimalt på den svakeste varianten, prøver man en sterkere. Dagens tips! Anonymkode: c1fac...375 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Takk for tips! Er selv plaget med dette og salve hjelper ikke! Anonymkode: 2e27e...10d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Takk for tipset. Det er et reseptlagt legemiddel som heter Zovirax som også "tryller bort" utbrudd. Anonymkode: 10c6f...25d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Valtrex kan være veldig dyrt å få på resept, kostrr 5-600kr pakka. Man skal være ekstremt plaget for å få det, mange leger skriver ikke dette ut uten at det er særs gode grunner for det. Anonymkode: d4082...657
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for tipset. Det er et reseptlagt legemiddel som heter Zovirax som også "tryller bort" utbrudd. Anonymkode: 10c6f...25d Jeg fikk det på resept som barn, men har kjøpt det reseptfritt sikkert de siste 20 årene. Anonymkode: 5e3cc...b83
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Min erfaring: Valtrex er best, men krever resept, må tas snarest, Zovirax nest best, reseptfritt, bær med deg alltid og påfør straks det kribler, sunblock på leppene i all slags vær - særlig på fjellet. Jeg har sett på film medisinsk forsøk herpesmunnsår boble opp ved eksponering av sterkt lys. ( kan dessverre ikke lenke det opp) Anonymkode: 43283...140 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 Er kun Valtrex som hjelper meg. Dyrt, tja, ikke når jeg kun trenger 2-4 tabletter på å stoppe utbrudd. Anonymkode: c1fac...375 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Appelsinjuice trigger munnsår hos meg, i tillegg til sol. Anonymkode: c1fac...375
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg fikk det på resept som barn, men har kjøpt det reseptfritt sikkert de siste 20 årene. Anonymkode: 5e3cc...b83 Zovirax tabletter? De tablettene går jeg kun ved å ha resept. Jeg vet det fins reseptfrie salve som heter zovirax. Anonymkode: 10c6f...25d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Zovirax tabletter? De tablettene går jeg kun ved å ha resept. Jeg vet det fins reseptfrie salve som heter zovirax. Anonymkode: 10c6f...25d *får Anonymkode: 10c6f...25d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Jeg hadde munnsår hele tiden + noe andre kroppslige problemer. Prøvde kjøtt diet i 3 måneder i 2019 og har ikke fått det etter det Anonymkode: 9a798...a9b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg hadde munnsår hele tiden + noe andre kroppslige problemer. Prøvde kjøtt diet i 3 måneder i 2019 og har ikke fått det etter det Anonymkode: 9a798...a9b Hva går dette ut på? Anonymkode: c1fac...375
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har vært plaget av gjentagende munnsår/herpes i 25 år. Flere utbrudd i året og ingenting har funket. For halvannet år siden ble jeg oppmerksom på at det faktisk finnes et reseptbelagt legemiddel mot dette, som virker å ikke være så kjent for så mange, ei heller leger. Valtrex heter legemiddelet og det funker som ei kule! Jeg trenger nå bare å ta to dagsdoser for å stoppe hele utbruddet når jeg kjenner at det er på vei. En helt ny verden for meg som har vært ganske så plaget med munnsår. Finnes flere styrker av dette legemiddelet, funker det ikke optimalt på den svakeste varianten, prøver man en sterkere. Dagens tips! Anonymkode: c1fac...375 De tablettene du nevner her er de eneste tablett-kuren mot herpes, som alle med herpes får. Så det du sier om at «ikke mange vet om» - er jo bare tullete. Alle med herpes type 2 (underlivet) får disse tablettene. Anonymkode: 6f43e...f01
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg hadde munnsår hele tiden + noe andre kroppslige problemer. Prøvde kjøtt diet i 3 måneder i 2019 og har ikke fått det etter det Anonymkode: 9a798...a9b Det har nok ikke noe med saken å gjøre. Herpes kan komme å gå, og man kan få utbrudd et par år, men så gir det seg helt. Det handler om kroppens immunforsvar og om man ble smittet med et relativt lite utbrudd selv. Hadde man blitt smittet med et stort utbrudd, så hadde man også fått mer smitte selv. Jeg får aldri utbrudd lengre, ingen dietter er grunnen for det. Anonymkode: 6f43e...f01
Majer Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 (endret) Folk som har anlegg for å få demens har oftere herpesutbrudd. Man har sett at hos en del av dem kan det forflytte seg til hjernen. Derfor er det viktig for de som er plaget å ta antivirale legemidler. Får man ikke resept på det fungerer lysin relativt greit. Grønn te kan forebygge risikoen for at det utvikler seg til demens hos kvinner. Endret 30. april 2023 av Majer
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har vært plaget av gjentagende munnsår/herpes i 25 år. Flere utbrudd i året og ingenting har funket. For halvannet år siden ble jeg oppmerksom på at det faktisk finnes et reseptbelagt legemiddel mot dette, som virker å ikke være så kjent for så mange, ei heller leger. Valtrex heter legemiddelet og det funker som ei kule! Jeg trenger nå bare å ta to dagsdoser for å stoppe hele utbruddet når jeg kjenner at det er på vei. En helt ny verden for meg som har vært ganske så plaget med munnsår. Finnes flere styrker av dette legemiddelet, funker det ikke optimalt på den svakeste varianten, prøver man en sterkere. Dagens tips! Anonymkode: c1fac...375 Og som forebyggende, Zendium tannkremen. Jeg har nesten aldri munnsår lenger, og når jeg får går det veldig fort over. Anonymkode: 3c85f...b41
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De tablettene du nevner her er de eneste tablett-kuren mot herpes, som alle med herpes får. Så det du sier om at «ikke mange vet om» - er jo bare tullete. Alle med herpes type 2 (underlivet) får disse tablettene. Anonymkode: 6f43e...f01 Vel, når jeg forteller at jeg bruker dette for munnsår, er det mange som ikke har visst at det er hjelp å få. Anonymkode: c1fac...375 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 Har ikke hatt utbrudd siden jeg ble bevisst på vitaminer og kosthold. Jeg tror at både c og d vitamin var det som manglet hos meg. Tilskudd av d vitamin, og mye c vitaminrik mat hver dag. Anonymkode: c6b4e...3a1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke hatt utbrudd siden jeg ble bevisst på vitaminer og kosthold. Jeg tror at både c og d vitamin var det som manglet hos meg. Tilskudd av d vitamin, og mye c vitaminrik mat hver dag. Anonymkode: c6b4e...3a1 Støtter dette! Kostholdet kan løse alt 🙏🏻 Anonymkode: a5e2b...e27
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Støtter dette! Kostholdet kan løse alt 🙏🏻 Anonymkode: a5e2b...e27 Altfor undervurdert, og velger dette/tilskudd over medikamenter når som helst. Anonymkode: c6b4e...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå