Gå til innhold

Dere med barn som bor et annet sted enn resten av familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar turen til familien? Hvor ofte reiser dere dit? Har dere planer om å flytte nærmere?

Anonymkode: 4074f...10c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syv timer. Tre-fire ganger i året. Nei.

Anonymkode: 58665...888

AnonymBruker
Skrevet

En times flytur, totalt 3-4 timer. Reiser en tur i løpet av sommeren, i tillegg hvis det er spesielle anledninger. 

Ingen planer om å flytte nærmere 

Anonymkode: 60421...35e

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine bor på forskjellige steder i Norge.  Han som bor lengst unna er det 200 mil til. 

Mannen og jeg har ingen planer om å flytte nærmere noen av de.  De kommer på besøk alt i fra hver uke til to ganger i året.  

Anonymkode: 09e5e...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å flytte bo bort fra foreldre…med små barnebarn som de bare får se 2-3 ganger i året? Vet det er relativt vanlig, men jeg skjønner bare ikke hvordan noen klarer det. Her hos oss er besteforeldrene på begge sider barnas andre og tredje hjem❤️ Betyr så uendelig mye.

Anonymkode: 92a23...0ba

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan klarer dere å flytte bo bort fra foreldre…med små barnebarn som de bare får se 2-3 ganger i året? Vet det er relativt vanlig, men jeg skjønner bare ikke hvordan noen klarer det. Her hos oss er besteforeldrene på begge sider barnas andre og tredje hjem❤️ Betyr så uendelig mye.

Man finner seg partner fra et annet sted? Får ikke jobb der man kommer fra? Osv

Anonymkode: c5d0c...e77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor flytte bort fra foreldre? Studie, jobbtilbud etc er helt vanlig og så skjer livet....

Fikk drømmejobben i byen jeg studerte i. Dette var i tjueårene og fant mannen i mitt liv rett etterpå. Han hadde akurat startet sitt eget firma. Han var fra andre siden av landet men vi fortsatte å bo i studenbyen vår. Kommer fra et lite sted (typ bygd) og har aldri savnet plassen. Mulighetene er få i forhold til utdannelsen min.

Vi har nå fått tre barn nå og bor fortsatt i byen. Vi klarer oss fint uten nærmeste fmilie, men har en stor vennekrets. Ser familien 2-3 ganger i året. To av foreldrene vår er døde og i tillegg er min mann er enebarn. Vi har derfor en liten familie.

Dette er vår normal ☺️

Anonymkode: 85214...662

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Livet kan ikke alltids planlegges til minste detalj. Det går helt fint med besteforeldre som ikke bor i umiddelbar nærhet. 

Så til ts. Reiser to ganger i året, med fly ca 2,5 time og med bil ca 9 timer. Besteforeldre kommer til oss ca 4 ganger i året  

Anonymkode: f737d...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kunne ikke tenkt meg å grodd fast åå barndomstedet 

Anonymkode: 651fb...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor her jeg bor for at ungene skal få bo nær sin pappa. Hadde jeg ikke hatt barna, hadde jeg flyttet nærmere min familie for lengst. Vi får likevel til å treffes ofte, da det er henholdsvis 1 og 2 timer unna. 

Anonymkode: 9ccc9...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Ca. tre timer reisevei (kjøring til flyplass, fly og kjøring til mamma). 

Utgift: Ca 6000,- tur/retur.

4 faste turer i året:

Påske (10 dager), sommer (3-4 uker), høst (1 uke), og jul (1-2 uker). 

De tar turen hit 2-3 ganger i året, men det er vanskeligere for dem (spesielt min mor) å reise hit - hun synes det er tungt å være besøk og liker best av vi kommer til henne). 

Vi har min svigerfamilie her. Ser farmor en dag i  uka ish, men resten av familien her ser vi sjeldent. Mine barn har mer kontakt med min del av familien enn de som bor her. 

Anonymkode: 4b992...4e2

Skrevet

14 t. Prøver på 1 gang i mnd

Skrevet

Åtte timers kjøring (evt 50 min flytur) fra mannens familie, 1,5 timers flytur fra min familie. Vi besøker dem et par ganger i året, Mamma er her en del i tillegg. Vi har ingen som helst planer om å flytte nærmere, men Mamma flytter nok nærmere oss etter hvert. 

AnonymBruker
Skrevet

12 timer i bil, eller ca 4 timer med fly (2 timer i luften+2timer til flybuss,venting, flybytte etc)

Drar dit 2 ganger i året, sommer og jul. Blir nok sjeldnere etter hvert, fordi de skal flytte til en liten og lettstelt leilighet, og det blir utrolig trangt at 2 voksne og 2 ungdommer overnatter mer enn en natt eller to, men det er også for langt/dyrt å reise dit for en kort helg. Evt må jeg dra dit på besøk alene. Eller vi må leie en campinghytte eller noe.

Anonymkode: daa16...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...