AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Er ofte i en bruktbutikk i nærheten av der jeg bor. Har ofte sett at folk prøver å prute selv om det står klart og tydelig på en plakat med stor skrift at de ikke godtar pruting. Noen prøver til å med å krangle og diskutere når de får nei når de prøver å prute. Hva er det med folk. Hvorfor gidder de i det hele tatt å prøve når det står klart å tydelig nei til pruting? Vet det ikke er mitt problem. Men merker jeg bøye litt oppgitt noen ganger. Anonymkode: 8fe91...e7f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Skulle ikke stå spørsmålstegn til slutt på overskriften. Anonymkode: 8fe91...e7f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Prisene i bruktbutikker har blitt veldig høye Anonymkode: 084f6...bb8 11 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 Jeg kunne innimellom ha tenkt meg å prute. Noe er priset alt for høyt. Nå er jo gjenbruk hipt og trendy, så prisene er skrudd i været. Jeg pruter ikke da, jeg bare lar være å kjøpe. Jeg er innom den lokale bruktbutikken innimellom og ser at mye av det står der leeenge. Anonymkode: 0c824...cd0 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg kunne innimellom ha tenkt meg å prute. Noe er priset alt for høyt. Nå er jo gjenbruk hipt og trendy, så prisene er skrudd i været. Jeg pruter ikke da, jeg bare lar være å kjøpe. Jeg er innom den lokale bruktbutikken innimellom og ser at mye av det står der leeenge. Anonymkode: 0c824...cd0 Ja så klart. Men det er ingen vits å prøve når de ikke godtar pruting. Så derfor skjønner jeg ikke at de likevel stadig prøver seg. Anonymkode: 8fe91...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 noen ganger koster jo brukt mer enn samme vare nytt. hvorfor skal man ikke prute? Anonymkode: 9dbef...664 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ofte i en bruktbutikk i nærheten av der jeg bor. Har ofte sett at folk prøver å prute selv om det står klart og tydelig på en plakat med stor skrift at de ikke godtar pruting. Noen prøver til å med å krangle og diskutere når de får nei når de prøver å prute. Hva er det med folk. Hvorfor gidder de i det hele tatt å prøve når det står klart å tydelig nei til pruting? Vet det ikke er mitt problem. Men merker jeg bøye litt oppgitt noen ganger. Anonymkode: 8fe91...e7f Tarvelig. Da er det helt innfor at selgeren bare snur seg bort. Anonymkode: 964f2...c5f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): noen ganger koster jo brukt mer enn samme vare nytt. hvorfor skal man ikke prute? Anonymkode: 9dbef...664 Hva er vitsen når de likevel ikke godtar det? Anonymkode: 8fe91...e7f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): noen ganger koster jo brukt mer enn samme vare nytt. hvorfor skal man ikke prute? Anonymkode: 9dbef...664 Enig i dette, vår nærmeste gjenbruksbutikk drives av kristen menighet og de som står i butikken er type frivillig på 70 år. Dette bører prisingen preg av, så feks pris på to lamper jeg leverte inn. Ene var underpriset og andre overpriset, tom dyrere enn ved innkjøp. Anonymkode: 4892a...9a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er vitsen når de likevel ikke godtar det? Anonymkode: 8fe91...e7f Kanskje de tenker at om mange nok pruter/klager vil de revurdere prissettingen sin? Anonymkode: 09c93...87f 2
Eloise12345 Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 Jeg forstår ikke at folk gidder å prute i butikker i det hele tatt. Er det fastsatt en pris så er den fastsatt. De som pruter har mulig veldig dårlig råd eller hva? Ikke lett å si. Men alt har blitt veldig dyrt. Forstår jo at hvis noen har dårlig med penger at de kan prøve seg. Men det fins nok folk som har nok penger som pruter også
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Det er jo innimellom hinsides prissetting på bruktbutikker, skjønner godt at folk prøver seg. Anonymkode: 787bc...55e 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i dette, vår nærmeste gjenbruksbutikk drives av kristen menighet og de som står i butikken er type frivillig på 70 år. Dette bører prisingen preg av, så feks pris på to lamper jeg leverte inn. Ene var underpriset og andre overpriset, tom dyrere enn ved innkjøp. Anonymkode: 4892a...9a8 Jeg er frivillig i en slik butikk,og er i den yngre enden av de frivillige. Har hatt mange diskusjoner med godt eldre som aldri setter sin fot hverken hos Ikea, Nille eller Clas Ohlson,og som dermed ikke har noe realistisk forhold til prisene. Det blir litt "tenk på et tall". Derfor blir ting stående. Jeg tenker at en tidbakemelding på pris fra kunder, hvor man f eks påpeker hva en spesifikk vare koster ny,er en god ting. Mange av de eldre vil nok ha godt av det. Ren pruting fungerer dårlig. For prisen er jo satt i en tro på hva verdien er. Anonymkode: 1ad81...13e 3 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ren pruting fungerer dårlig. For prisen er jo satt i en tro på hva verdien er. Anonymkode: 1ad81...13e Verdi er virkelig «tenk på et tall», og det gjelder alt fra en brukt lampe til en Gucci-veske. Klart jeg pruter i en bruktbutikk. Er ikke ideen å selge tingen, få omløp for varen? Jeg viser interesse, og hvis kjøpmannen bak disken ønsker å selge blir vi enige om en pris. All handel handler om å bli enige.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Mest utlendinger som pruter har jeg merket. Anonymkode: 8fe91...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 Vikarsykepleier skrev (2 timer siden): Verdi er virkelig «tenk på et tall», og det gjelder alt fra en brukt lampe til en Gucci-veske. Klart jeg pruter i en bruktbutikk. Er ikke ideen å selge tingen, få omløp for varen? Jeg viser interesse, og hvis kjøpmannen bak disken ønsker å selge blir vi enige om en pris. All handel handler om å bli enige. Prøver man å prute her får man bare beskjed om at prisen er satt og man må betale det baren koster. De er veldig strenge på det. Pengene de får inn går til å hjelpe folk i fattige land, så jeg skjønner at pruting ikke godtas. Men er jo valgfritt om man vil kjøpe noe. Anonymkode: 8fe91...e7f
Brunello Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 Når du driver bruktbutikk må du forvente at folk pruter. Det hjelper ikke med en plakat som sier noe annet. Det samme gjelder for øvrig på Finn.no også. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 3 hours ago, Eloise12345 said: Jeg forstår ikke at folk gidder å prute i butikker i det hele tatt. Er det fastsatt en pris så er den fastsatt. De som pruter har mulig veldig dårlig råd eller hva? Ikke lett å si. Men alt har blitt veldig dyrt. Forstår jo at hvis noen har dårlig med penger at de kan prøve seg. Men det fins nok folk som har nok penger som pruter også Da går du glipp av mange kroner, som du selvfølgelig står fritt til å gjøre, men du kan ikke forvente at andre gjør tilsvarende. Det er ikke de med dårligst råd som pruter. Det er de som forstår hvordan omsetning og marginer fungerer som vet når man kan prute og ikke som pruter. Prisene er ikke «fastsatt», der er mye forhandlingsrom. Anonymkode: 43407...f2f 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøver man å prute her får man bare beskjed om at prisen er satt og man må betale det baren koster. De er veldig strenge på det. Pengene de får inn går til å hjelpe folk i fattige land, så jeg skjønner at pruting ikke godtas. Men er jo valgfritt om man vil kjøpe noe. Anonymkode: 8fe91...e7f Nettopp, og det er poenget mitt også. Blir man ikke enige blir det ikke handel, men pruting i seg selv er ikke det som stopper en handel, det er bare et gjerde man må forsere for å bli enige. For meg er det med pruting en del av det å slippe å være en passiv kunde. Jeg ser ikke på meg selv som et objekt for den andre, men deltar aktivt i mitt eget liv der jeg kan være med å bestemme hva jeg vil og ikke vil. Og jeg vil at andre skal se på meg som et menneske som har en egen vilje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå