AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Fikk en liten mental breakdown. Jeg er den som alltid inviterer, vasker hus, lager god mat og fikser. Dette er ikke bra og jeg skulle tatt kroppen på alvor. Jeg har fire barn og har sovet veldig lite. Barna er klistret på meg hele tiden, og er hjemme i permisjon. Babyen er 110% avhengig av meg, og far klarer ikke å roe ned barnet. Sover minimalt og er utslitt. Ble veldig lei meg idag, og utmattet grunnet diverse. Vi venter 25 gjester i morgen og jeg har ikke fått gjort noe. Heldigvis er mat og kaker bestilt. Er det innenfor å bare legge seg, å la samboer ta alt? Tidligere har jeg fikset, pyntet og gjort alt helt «Instagram perfekt» mens han har støvsuget gulvet å drukket øl. Gir rett og slett faen i hele selskapet. Liker ikke familien min, eller noe. Og er dritt lei av å invitere hele tiden og aldri få hjelp av noen. Her kommer alle til dekket bord! Anonymkode: a01eb...cd7 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Hvorfor inviterer du 25 gjester når du er utslitt? Her kan du takke deg selv. Anonymkode: 5f5e2...119 28
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Hvorfor har du invitert til stort selskap i det hele tatt ? Er det dåpen til babyen eller bare en vanlig bursdag ? Er det dåpen så må jo bordet dekkes iallefall. To innlegg i dag angående mødre som ikke gidder fikse ting til selskap de selv har invitert til. Jeg rister litt på hodet i kveld. Men overlat det til mannen din. Anonymkode: e473d...eb0 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Glem instagram-perfekt. Mat og kaker er bestilt, sier du. Da går det fint, han kan gjøre noe og de første gjestene kan hjelpe til med å dekke bordet. Noe sier meg at du stresser for mye med ting Anonymkode: 6f255...343 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 Men hvorfor gjør du det når du ikke liker det!?!?!? Anonymkode: 85c4e...f55 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Hvorfor gjør du det når du er så sliten? Her utsatte vi dåpen til barnet var 6 mnd fordi det passet oss bedre Anonymkode: c7876...ed0 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 Ja, det er helt greit å la samboer ta ansvaret når du er helt utslitt og vanligvis gjør det meste. Men sånn til fremtiden så må du la være å ta på deg så mye unødvendig arbeid. Dette inkluderer å verte selskap for masse folk, å ta din samboers andel av husarbeidet, og å gjøre alt "perfekt". Anonymkode: 0c3bd...279 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Du er mest grusom mot deg selv når du inviterer mange gjester når du er helt på felgen. Anonymkode: 90748...f67 3
Pinner Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fikk en liten mental breakdown. Jeg er den som alltid inviterer, vasker hus, lager god mat og fikser. Dette er ikke bra og jeg skulle tatt kroppen på alvor. Jeg har fire barn og har sovet veldig lite. Barna er klistret på meg hele tiden, og er hjemme i permisjon. Babyen er 110% avhengig av meg, og far klarer ikke å roe ned barnet. Sover minimalt og er utslitt. Ble veldig lei meg idag, og utmattet grunnet diverse. Vi venter 25 gjester i morgen og jeg har ikke fått gjort noe. Heldigvis er mat og kaker bestilt. Er det innenfor å bare legge seg, å la samboer ta alt? Tidligere har jeg fikset, pyntet og gjort alt helt «Instagram perfekt» mens han har støvsuget gulvet å drukket øl. Gir rett og slett faen i hele selskapet. Liker ikke familien min, eller noe. Og er dritt lei av å invitere hele tiden og aldri få hjelp av noen. Her kommer alle til dekket bord! Anonymkode: a01eb...cd7 Ja, la samboer ordne. 🥰
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fikk en liten mental breakdown. Jeg er den som alltid inviterer, vasker hus, lager god mat og fikser. Dette er ikke bra og jeg skulle tatt kroppen på alvor. Jeg har fire barn og har sovet veldig lite. Barna er klistret på meg hele tiden, og er hjemme i permisjon. Babyen er 110% avhengig av meg, og far klarer ikke å roe ned barnet. Sover minimalt og er utslitt. Ble veldig lei meg idag, og utmattet grunnet diverse. Vi venter 25 gjester i morgen og jeg har ikke fått gjort noe. Heldigvis er mat og kaker bestilt. Er det innenfor å bare legge seg, å la samboer ta alt? Tidligere har jeg fikset, pyntet og gjort alt helt «Instagram perfekt» mens han har støvsuget gulvet å drukket øl. Gir rett og slett faen i hele selskapet. Liker ikke familien min, eller noe. Og er dritt lei av å invitere hele tiden og aldri få hjelp av noen. Her kommer alle til dekket bord! Anonymkode: a01eb...cd7 Er det du som har konfirmant imorra, som skrev i en annen tråd? Jeg skjønner du har det tøft nå, og det må tas på alvor fremover. Men hva med morradagen? Kan du finne siste rest av krefter nå, sånn at du får en god følelse av å ha vært med å hjelpe til med pynting og siste forberedelser? Men nå har klokka passert 22, så man skulle jo håpt at du i løpet av dagen hadde fått gjort litt, iallefall planlagt det som skal gjøres og delegert til mannen din? Snakker dere ikke sammen? Så sent på kvelden, og dere har ikke ordnet alt som skal ordnes? Hva sier mannen din da? Og hvordan har konfirmanten det nå, når mamman er så langt nede kvelden før konfirmasjonsdagen? 💔 Anonymkode: 19722...ee9 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 Selvfølgelig kan mannen ta styringen. Da må du jo også godta slik han velger å gjøre ting, uten kritikk. Ikke inviter til flere selskap. Anonymkode: cd4c5...697
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det er helt greit å la samboer ta ansvaret når du er helt utslitt og vanligvis gjør det meste. Men sånn til fremtiden så må du la være å ta på deg så mye unødvendig arbeid. Dette inkluderer å verte selskap for masse folk, å ta din samboers andel av husarbeidet, og å gjøre alt "perfekt". Anonymkode: 0c3bd...279 Hun har 4(!) barn det er nok mer enn nok helt tvingende nødvendig arbeid å bli helt dødssliten av. «la» samboeren ta sin del av arbeidet, for du tenker at ts har nektet han det? Og hvor leser du at ts er en perfeksjonist som skal ha alt perfekt? Anonymkode: 0c488...e05 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Men konfirmanten da? Vedkommende kan kanskje bidra med noe, eller om vedkommende har storesøsken? Jeg har vært med og gjort i stand til min egen konfirmasjon, og også til søskens. Mamma har sosialangst, og konfirmasjoner og denslags har pappa, slekt og søsken delt på. Situasjonen er annerledes for deg, men likheten er likevel at dere begge trenger hjelp. Din mann må gjøre mer enn å bælme øl i lenestolen etter at gulvet har blitt støvsugd, og du må senke kravene. Instagramperfekt er på ingen måte nødvendig. Involver konfirmant og også søsken som kakebakere, pyntere og barnevakter om de er gamle nok. Til denne konfirmasjonen har du slitt deg ut på å fikse alt, men ved neste anledning kan du kanskje gjøre ting annerledes? Anonymkode: 8f70a...533
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun har 4(!) barn det er nok mer enn nok helt tvingende nødvendig arbeid å bli helt dødssliten av. «la» samboeren ta sin del av arbeidet, for du tenker at ts har nektet han det? Og hvor leser du at ts er en perfeksjonist som skal ha alt perfekt? Anonymkode: 0c488...e05 Jeg har da venninner med både 4 og 5 barn og alle klarer da å ordne konfirmasjon for barna sine.Det er snakk om å ta seg sammen og sette barna foran egne behov 1 dag. Anonymkode: e473d...eb0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har da venninner med både 4 og 5 barn og alle klarer da å ordne konfirmasjon for barna sine.Det er snakk om å ta seg sammen og sette barna foran egne behov 1 dag. Anonymkode: e473d...eb0 Mannen da, skal ikke han ta noe ansvar? Hvorfor er det kun ts som skal ta seg sammen? Anonymkode: 0c488...e05 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor inviterer du 25 gjester når du er utslitt? Her kan du takke deg selv. Anonymkode: 5f5e2...119 Hvorfor ? Fordi hun har konfirmant og selskapet må holdes. Helt innafor at mannen trør til og bidrar. Anonymkode: 2f811...a99
Andro Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 Du har gjort det viktigste, og kan trygt sove eller hvile. Du kan også be noen av gjestene om hjelp. Alle skjønner at man trenger en håndsrekning, og det er for seint å flytte selskapet. Det er styrke i å innrømme at man er utmattet og må ha hjelp. Legg hovedansvaret på faren, men send også SMS til noen av de andre i familien og få hjelp med oppdekking og oppvask og denslags. Lykke til ❤️ Det kommer til å gå bra! 1
Leselusa Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger og svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 Når vår eldste var konfirmant fikk han oppgaver han måtte hjelpe til med. Støvsuging, bæring av møbler, bæring av ting mm. Han gjorde alt han ble bedt om etter forklaring på hvor/hvordan osv. Yngste slapp unna med å sette på duker, sette frem tallerkner/glass/bestikk osv. Vi hadde konfirmasjonen hjemme med 23 gjester (inkludert oss) og jeg sto for 90 % av maten. Både mann og barn trengte tydelige instruksjoner til enkelte ting, men de ble gjort så det passet tidsmessig med mine oppgaver og så tok min mann ansvaret for all oppvask etter min baking/matlaging. Hadde ingen gjort som jeg ba om hadde jeg streiket Anonymkode: c60f4...43e
sommermor Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 16.52): Mannen da, skal ikke han ta noe ansvar? Hvorfor er det kun ts som skal ta seg sammen? Anonymkode: 0c488...e05 Selvfølgelig skal begge to ta seg sammen,det sier seg jo selv. Det gjør jo de fleste par som har konfirmant for at ungdommen skal få en fin dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå