Gå til innhold

Solkrem baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en baby på 1 mnd. Kom over en artikkel hvor det stod at man ikke skulle smøre så små barn med solkrem. Kan dette stemme? Er ikke sånn at baby skal oppholde seg i sola, men det er jo umulig og forhindre st baby ikke får noe sol på seg. Når begynte dere og smøre solkrem på babyene dere?

Anonymkode: d1a45...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en baby på 4 måneder og har nylig vært i Spania i en uke. Har ikke smurt henne med solkrem en eneste gang, hun var i skyggen eller hadde klær på hele tiden. Jeg tenker å vente til hun passerer 6 mnd minst. 

Anonymkode: cd6ca...48d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer at det ikke er anbefalt, ja. Men det er heller ikke anbefalt med brent baby, så jeg tenker man bare må velge det minste ondet.

Vi forsøker etter beste evne å holde henne unna solen, men det er ikke alltid mulig. Med to foreldre som begge tåler svært lite sol, har vi bestemt oss for at smurt baby er bedre enn brent baby. Hun er nå fire måneder og vi smører kinn, nese og hake og bruker klær så mye som mulig. Bruker gjerne bredbremmet solhatt utenpå tynn lue for eksempel. 

Ps: ikke glem undersiden av kjevebena. Sola tar godt der siden de ligger så mye. 

Anonymkode: 45035...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk beskjed om apoteket at om jeg måtte smøre så gikk det greit, men de anbefalte å vaske det av når vi kom inn igjen.

Anonymkode: d6971...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en baby på 1 mnd. Kom over en artikkel hvor det stod at man ikke skulle smøre så små barn med solkrem. Kan dette stemme? Er ikke sånn at baby skal oppholde seg i sola, men det er jo umulig og forhindre st baby ikke får noe sol på seg. Når begynte dere og smøre solkrem på babyene dere?

Anonymkode: d1a45...a6c

Rundt 1 år. Så små barn skal ikke ha direkte sollys på seg… Dekk til kroppen med klær, tynn ull på sommeren er supert, eller lintøy. Solhatt og solbriller. Bruk uv telt når barnet skal være ute i solen, du får kjøpt sånn som bare brettes sammen så kan du ha den liggende under vogna f.eks 

Anonymkode: 65d2c...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold unna solen.

Dekk med klær.

Smør med solkrem de stedene som ikke er dekt med klær.

Men for all del, hold baby unna solen så lenge som mulig. Kanskje du må innse at denne sommeren blir innesommer på baby og deg.

Anonymkode: 20f93...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hold unna solen.

Dekk med klær.

Smør med solkrem de stedene som ikke er dekt med klær.

Men for all del, hold baby unna solen så lenge som mulig. Kanskje du må innse at denne sommeren blir innesommer på baby og deg.

Anonymkode: 20f93...fe2

Jeg har to barn (en født på sommeren). Det er fullt mulig å unngå sol på baby, uten å måtte sitte inne. Har aldri smurt de med solkrem så små, det er ikke anbefalt. 

Anonymkode: 95c1b...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikkje ha solkrem på så små, både fordi det ikkje er bra for huda, men óg fordi dei ikkje skal vere i direkte sollys. Veldig enkelt å unngå sola når dei er så små!

Min første var født i mars, smurte ikkje solkrem på han før sommaren etter han var 1 år. Og då også brukte eg UV-kle, solhatt og tynne kle i sola. Kjem til å gjer det same i år når han er 2 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes ikke det var vanskelig å unngå sol på baby ifjor sommer. Min er født i mars. Var i skyggen, brukte solskjerm på vogna, bredbremmet solhatt, klær som dekket eller klær/hatt med UVbeskyttelse.

Sikkert litt mer stress om man har flere barn som vil på stranda++.

Anonymkode: ae9c8...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...