AMB Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 (endret) Hei! Jeg har ekstremt lyst til å flytte til Nord-Norge, spesielt Finnmark. Jeg er en jente på 25 år. Elsker naturen, trives ute i all slags vær, koser meg like godt i eget selskap som med andre. Jeg har vært mye i Lofoten og Vesterålen, da jeg har litt familie der, men ellers ikke så mye rundt om kring i nord. Det høres kanskje rart ut, men jeg føler nord kaller på meg, hehe. Jeg elsker Nord-Norge og nordlendinger! Men hvor og hvordan starter man? Må så klart finne en jobb og et hus å bo. Men jeg er veldig usikker på hvor i Nord-Norge, har dere noen tips til meg? Ikke Bodø eller Tromsø. Kanskje et sted hvor folk er litt inkluderende og vil bli kjent med deg om man gjør en innsats. Jeg tar imot ALT av tips og erfaringer Endret 29. april 2023 av AMB Feil alder 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 AMB skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg har ekstremt lyst til å flytte til Nord-Norge, spesielt Finnmark. Jeg er en jente på 25 år. Elsker naturen, trives ute i all slags vær, koser meg like godt i eget selskap som med andre. Jeg har vært mye i Lofoten og Vesterålen, da jeg har litt familie der, men ellers ikke så mye rundt om kring i nord. Det høres kanskje rart ut, men jeg føler nord kaller på meg, hehe. Jeg elsker Nord-Norge og nordlendinger! Men hvor og hvordan starter man? Må så klart finne en jobb og et hus å bo. Men jeg er veldig usikker på hvor i Nord-Norge, har dere noen tips til meg? Ikke Bodø eller Tromsø. Kanskje et sted hvor folk er litt inkluderende og vil bli kjent med deg om man gjør en innsats. Jeg tar imot ALT av tips og erfaringer Hva med områder utenfor bykjernen i Bodø eller Tromsø? Er det også helt utenkelig? Anonymkode: 2a0f0...d40
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Vil anbefale deg å titte på Steigen. Anonymkode: 4e82b...8d8
AMB Skrevet 29. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med områder utenfor bykjernen i Bodø eller Tromsø? Er det også helt utenkelig? Anonymkode: 2a0f0...d40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil anbefale deg å titte på Steigen. Anonymkode: 4e82b...8d8 Neida, ingenting er utelukket. Steigen så helt nydelig ut!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 I Nord-Troms opplever jeg folk som veldig inkluderende. Kvænangen kommune. Jeg har ikke erfaring med andre plasser. Selv bor jeg nå en god del lengre sør men fremdeles i Nord-Norge☺️ Så tøff du er som vil ut i landet å utforske. Go for it. Senere vil du ikke angre på at du prøvde å bo en helt annen plass. 🥰 lykke til. Anonymkode: d66f3...35b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Nord Norge vil gjerne ha deg! Steder der de er «vant til» å ta i mot nye folk kan være et godt utgangspunkt. Svolvær, Narvik, Harstad, Alta, Hammerfest for eksempel. Jeg er selv innflytter i Harstad og trives veldig godt. Veldig fine turområder året rundt, og kort vei til «alt». Harstadværinger er ikke av de røffeste nordlendingene men de er jamennesker og byen utvikler seg på en gøy måte syns jeg. Sjekk forresten ut Heia Nord-Norge for å finne jobb. Anonymkode: 46289...0ff 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 Harstad og Ofoten-området er veldig fint. Finnmark har også mye bra å tilby😊 Mye vær i Finnmark, men det liker vi;) Sørøya, Magerøya, Vadsø, Karasjok og mange andre fine steder å bosette seg. Jobber finns det også😊 Anonymkode: 58da5...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AMB skrev (20 timer siden): Steigen så helt nydelig ut! Det er det! Vil egentlig ikke fortelle om det til noen, men klarer ikke helt la være allikevel. Men hvis du er ute etter å bo i en by, så funker ikke Steigen. Det kommer jo an på hva du er ute etter, hva som fungerer.... Steigen har store avstander innad i kommunen, men fantastisk fin natur, fine folk og er et fint sted å være! Anonymkode: 4e82b...8d8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Harstad og Ofoten-området er veldig fint. Finnmark har også mye bra å tilby😊 Mye vær i Finnmark, men det liker vi;) Sørøya, Magerøya, Vadsø, Karasjok og mange andre fine steder å bosette seg. Jobber finns det også😊 Anonymkode: 58da5...4e7 Enig at Ofoten er fine områder. Jeg bor midt mellom to småbyer, Harstad og Sortland, og har en time i bil til begge. Kort vei til Lofoten/Vesterålen. Om klima/vær er avgjørende så er nok Øst-Finnmark eller Østlandet tryggere valg. "Nordlendinger" er generelt imøtekommende og hyggelige. Jeg har også bodd noen år i Oslo og der kjente vi ikke naboene. Velkommen skal du være uansett hva du velger. Anonymkode: 686b0...322
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Så gøy at du vil flytte til Nord-Norge! Nord-Norge (spesielt Finnmark) er helt fantastisk. Personlig er jeg glad i Øst-Finnmark, som Vadsø for eksempel. Liker også godt Vardø, men ser for meg at det for mange kan bli for lite. Når jeg er i Øst-Finnmark får jeg en indre ro som jeg ikke har fått noen andre plasser. Det er så deilig med den friske lufta, havet, naturen og hvor lite stress det er i hverdagen. Kirkenes er også trivelig, men kaldere enn Vadsø og Vardø. Anbefaler å dra innom Hamningberg om du først er i Øst-Finnmark, virkelig et helt fantastisk og magisk sted! Anonymkode: 77d32...185 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå