AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Det hender ganske ofte at jeg sovner på soffan, når jeg da våkner noen timer senere så føler jeg meg helt grusom. Føler meg dehydrert, tung i pusten, har røde øyne og mild hodepine, desorientert... føler meg egentlig fyllesyk, som at jeg har våknet opp på en sofa etter et heftig nach. Dette skjer ikke når jeg sover i sengen, selvom jeg hadde sovet like lenge. Noen ganger har det hendt at jeg har sovnet på soffan på kvelden og ikke våknet før morningen og da har jeg sovet 8 timer på soffan som jeg også vanligvis gjør i senga. Så det handler ikke om hvor lenge jeg sover heller. Ligger godt, ofte med hodet på en soffa pute og pledd over meg. Så har heller ikke noe med stillingen å gjøre. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er sånn, er det flere som opplever det ? Tar lang tid før jeg kommer meg også. Anonymkode: c81d6...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Opplever det samme her, spesielt nå når det har vært kaldt ute. Når det er kaldt/kjølig ute så er vinduene lukket på stuen og varmen står på. Jeg har funnet ut at dette har med luften og varmen å gjøre 😊 da blir jeg tung i hodet Anonymkode: aea26...3ca 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Mest sannsynlig fordi sofaen din er full av veggedyr som har prompet giftige veggedyr-fjerter med giftig gass som forgifter deg mens du sover. Denne gassen selges ofte til rusmisbrukere på svartebørsen, og er kjent for å forårsake heftige hallusinasjoner. Her er det faktisk mulig å tjene gode penger, om du har de riktige kontaktene. Men du må først foreta noen investeringer - man må tross alt bruke penger for å tjene penger. Heldigvis kjenner jeg en fyr som kan hjelpe deg. Han er en nigeriansk prins, og han har arvet store summer som han trenger å oppbevare utenlands en periode. Stiller du bankkontoen din til rådighet, kan du faktisk tjene 10 millioner dollar! Han har advokater som gjerne hjelper deg med å få veggedyrprompbusinessen din på beina. Send plutselig en mail med personnummer, blodtype, navnet på din førstefødte, skonummeret ditt samt bankID til verytrustworthynigerianroyalprinceandlawyer847546804368@nigeriascam.com, og la oss ta oss av resten. Anonymkode: d0470...648 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Jeg får også en enorm sykdomsfølelse når jeg våkner etter å ha sovnet i lenestolen på stuen. Føler meg helt kraftløs, får hjertebank, og direkte syk. Har lurt på hvorfor dette skjer. Anonymkode: fa5f6...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det hender ganske ofte at jeg sovner på soffan, når jeg da våkner noen timer senere så føler jeg meg helt grusom. Føler meg dehydrert, tung i pusten, har røde øyne og mild hodepine, desorientert... føler meg egentlig fyllesyk, som at jeg har våknet opp på en sofa etter et heftig nach. Dette skjer ikke når jeg sover i sengen, selvom jeg hadde sovet like lenge. Noen ganger har det hendt at jeg har sovnet på soffan på kvelden og ikke våknet før morningen og da har jeg sovet 8 timer på soffan som jeg også vanligvis gjør i senga. Så det handler ikke om hvor lenge jeg sover heller. Ligger godt, ofte med hodet på en soffa pute og pledd over meg. Så har heller ikke noe med stillingen å gjøre. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er sånn, er det flere som opplever det ? Tar lang tid før jeg kommer meg også. Anonymkode: c81d6...7d1 Sikkert fordi du sovner fullt påkledd i et varm rom? Anonymkode: 03e9d...a8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Lirt på akkurat det samme men, såååå digg og bare la kroppen sovne Anonymkode: 0fdfd...b29 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mest sannsynlig fordi sofaen din er full av veggedyr som har prompet giftige veggedyr-fjerter med giftig gass som forgifter deg mens du sover. Denne gassen selges ofte til rusmisbrukere på svartebørsen, og er kjent for å forårsake heftige hallusinasjoner. Her er det faktisk mulig å tjene gode penger, om du har de riktige kontaktene. Men du må først foreta noen investeringer - man må tross alt bruke penger for å tjene penger. Heldigvis kjenner jeg en fyr som kan hjelpe deg. Han er en nigeriansk prins, og han har arvet store summer som han trenger å oppbevare utenlands en periode. Stiller du bankkontoen din til rådighet, kan du faktisk tjene 10 millioner dollar! Han har advokater som gjerne hjelper deg med å få veggedyrprompbusinessen din på beina. Send plutselig en mail med personnummer, blodtype, navnet på din førstefødte, skonummeret ditt samt bankID til verytrustworthynigerianroyalprinceandlawyer847546804368@nigeriascam.com, og la oss ta oss av resten. Anonymkode: d0470...648 Du prøver å være morsom. Du får det ikke til. Anonymkode: 0fdfd...b29 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du prøver å være morsom. Du får det ikke til. Anonymkode: 0fdfd...b29 Det er dessverre ikke alle forunt å forstå seg på høyverdig humor. Anonymkode: d0470...648 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er dessverre ikke alle forunt å forstå seg på høyverdig humor. Anonymkode: d0470...648 NÅ var du morsom Anonymkode: 0fdfd...b29 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 Høres litt ut som meg når jeg får en histaminreaksjon. Blir trøtt slapp unormalt fort, og kan bare sovne på sofaen uten vanlige kveldsstellet. Våkner brått igjen etter noen timer, eller morgenen etter - med stort sett nøyaktig de symptomene du beskriver. Anonymkode: 87ba2...a2b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sikkert fordi du sovner fullt påkledd i et varm rom? Anonymkode: 03e9d...a8c Njaa.. er ikke alltid jeg har varme på. Det skjer uansett årstid om det er kalt eller varmt i rommet. Og det har skjedd alle stedene jeg har bodd. Jeg pleier å sove fullt påkledd i sengen også med 2 dyner eller varmepledd... hvis jeg blir for varm da så våkner jeg bare og tar bort en dyne eller kler av meg, føler meg ikke sånn fordet i sengen. Jeg syns det er et mysterium. Anonymkode: c81d6...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres litt ut som meg når jeg får en histaminreaksjon. Blir trøtt slapp unormalt fort, og kan bare sovne på sofaen uten vanlige kveldsstellet. Våkner brått igjen etter noen timer, eller morgenen etter - med stort sett nøyaktig de symptomene du beskriver. Anonymkode: 87ba2...a2b Aldei hørt om dette før. Hvorfor får du histaminrekasjon ? Eller hva er det og hva kommer det av ? Anonymkode: c81d6...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 Samme her. Samme om det er i senga eller sofa osv. bare jeg sovner på dagen i 20min til 1t så føler meg så sykt dårlig etterpå. Kvalm, sur, lei, dårlig osv! Skjønner ikke hvorfor 😛 Anonymkode: d95a5...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Samme om det er i senga eller sofa osv. bare jeg sovner på dagen i 20min til 1t så føler meg så sykt dårlig etterpå. Kvalm, sur, lei, dårlig osv! Skjønner ikke hvorfor 😛 Anonymkode: d95a5...cb2 For meg er det bare på soffan, og samme om jeg sovner på soffan i 15 minutter eller 10 timer... like dårlig. I sengen blir jeg ikke sånn 🤷♀️ Anonymkode: c81d6...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Aldei hørt om dette før. Hvorfor får du histaminrekasjon ? Eller hva er det og hva kommer det av ? Anonymkode: c81d6...7d1 Aner ikke hva det kommer av, men fått forklart at det blir som en allergireaksjon i kroppen, uten egentlig allergi. Histaminintoleranse. Kan være mat ofte, det finnes histaminer i det meste av mat, men noen ting har mye, andre lite. Men andre ting kan også trigge det, der har jeg ikke helt funnet ut mine triggere, annet enn hard trening. Anonymkode: 87ba2...a2b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det hender ganske ofte at jeg sovner på soffan, når jeg da våkner noen timer senere så føler jeg meg helt grusom. Føler meg dehydrert, tung i pusten, har røde øyne og mild hodepine, desorientert... føler meg egentlig fyllesyk, som at jeg har våknet opp på en sofa etter et heftig nach. Dette skjer ikke når jeg sover i sengen, selvom jeg hadde sovet like lenge. Noen ganger har det hendt at jeg har sovnet på soffan på kvelden og ikke våknet før morningen og da har jeg sovet 8 timer på soffan som jeg også vanligvis gjør i senga. Så det handler ikke om hvor lenge jeg sover heller. Ligger godt, ofte med hodet på en soffa pute og pledd over meg. Så har heller ikke noe med stillingen å gjøre. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er sånn, er det flere som opplever det ? Tar lang tid før jeg kommer meg også. Anonymkode: c81d6...7d1 Det er nok fordi det er varmere på stua og du i tillegg ligger med klær. på soverommet ligger du uten klær, kjøligere og med åpent vindu. Anonymkode: fa37e...c29
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er nok fordi det er varmere på stua og du i tillegg ligger med klær. på soverommet ligger du uten klær, kjøligere og med åpent vindu. Anonymkode: fa37e...c29 Jeg har aldri åpent vindu på soverommet når jeg sover, tror ikke dette er med varm stue er årsaken hos meg. Anonymkode: fa5f6...7bf
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #18 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er nok fordi det er varmere på stua og du i tillegg ligger med klær. på soverommet ligger du uten klær, kjøligere og med åpent vindu. Anonymkode: fa37e...c29 Nei, hvordan vet du det ? 😂 jeg skrev senere at jeg sover med klær i senga og to dyner/en dyne og varmeteppe. På soffan er det bare et tynt pledd og har ofte ikke på varme. Dette skjer uansett årstid og sted. Anonymkode: c81d6...7d1
Jytte Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har aldri åpent vindu på soverommet når jeg sover, tror ikke dette er med varm stue er årsaken hos meg. Anonymkode: fa5f6...7bf Jeg kan oppleve det samme, men ikke på sofaen. Tror det er fordi jeg har utsatt div. ting på må-gjøres lista, det handler ikke om husarbeid, i liten grad, men litt det også. Prøver meditere ofte, pusteøvelser. Men noen ganger sovner jeg av. Flink-pike-syndromet kanskje kan spille litt inn....
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Kanskje du er allergisk mot pleddet du bruker, har midd i soffa puta di som du sier, eller er allergisk mot soffan din. Kanskje er du bare et troll som prøver å plage folk med å skrive soffa, i stedet for sofa. Hva vet jeg? Anonymkode: 5ea7a...6ac 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå