Gå til innhold

Et familiemedlem som trekker seg vekk i selskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent hun i det hele tatt blir med. Men i går gjorde hun det. 
Hadde feiring i et leid lokale. Bare litt etter alle er ferdig med og spise så går hun ut på utsida. Der sitter hun helt alene.

Alle oss andre satt inne og snakket og så på at gavene ble åpnet. 
Etterhvert gikk jo flere ut. Men hva synes dere? Rar oppførsel av henne? Bare gå ut helt alene liksom. 

Anonymkode: 80dd1...85b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er familie så kjenner du vel henne. Trenger hun alenetid i store selskaper? Noen blir overveldet og ukomfortable i store selskap. 

Synes dere kan gi henne slakk. 

Anonymkode: c6687...634

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kunne gjort det selv. Slitsomt med mye folk og greit med litt luft. 

Anonymkode: a2b8e...a7b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, kunne gjort det selv. Slitsomt med mye folk og greit med litt luft. 

Anonymkode: a2b8e...a7b

Enig. Og hun har sikkert sine grunner. Kanskje har vært noen konflikter før 

Anonymkode: 960e5...6ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det rare her er jo at du henger deg opp i at hun oppfører seg rart - og ikke heller spør deg selv om hvorfor hun kan ha behov for å gjøre som hun gjør.

Udiagnostisert adhd eller autisme f.eks er ikke uvanlig hos kvinner, og kan gi personen en sterk trang til å trekke seg unna når det blir uutholdelig mye inntrykk.

Hvorfor spurte du ikke henne selv?

Sånn heller enn å håpe at KG skal korsfeste henne 😕 

Anonymkode: ed2a3...833

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det rare her er jo at du henger deg opp i at hun oppfører seg rart - og ikke heller spør deg selv om hvorfor hun kan ha behov for å gjøre som hun gjør.

Udiagnostisert adhd eller autisme f.eks er ikke uvanlig hos kvinner, og kan gi personen en sterk trang til å trekke seg unna når det blir uutholdelig mye inntrykk.

Jeg skjønner hva du mener. Men ikke akkuratt lett og bare spørre hvorfor hun oppfører seg merkelig, og ikke bare er en del av oss andre😅

Skrevet

En trenger overhode ikke ha noen diagnose for å faktisk ikke trives eller være super gira på store selskaper. Mange gjør det ut av plikt følelsen, men viss en kunne velge helt selv,  fra øverste hylle så hadde en avstått og dette helt uten verken diagnose eller at en har noen store konflikter bak seg, vi er bare forskjellige og noen mennesker er mer introvert, trenger mer luft eller mulighet til å trekke seg tilbake, ikke holde ut og holde ut mens det sosiale batteriet er tomt for mange samtaler siden. 

Kanskje trenkte hun å ta en telefon, kanskje svare på en melding, kanskje trenkte hun et lite pust i bakken fra selskapet, kanskje ønsket hun et lite avbrekk i fred og ro? Ikke alle er super sosiale og elsker smal talk og mingling uten at det er mer rart enn å elske smal talk og mingling.

Jeg synes det er flott at hun stilte og også bra for henne at hun gjør det hun ønsker og behøver som å trekke seg litt vekk fra støy og ståk om det er det hun behøver. 

Synes det er mer rart å følge med på hva alle gjestene gjør til en hver tid. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enn du da, som skal gi henne all verdens diagnoser bare fordi hun er litt asosial 🙄

Anonymkode: 0e3a3...966

• Liker 1
Skrevet

Ene svoger er slik. Jeg er bare glad han orker litt :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være sykdom, psykisk eller fysisk. Autisme, adhd.. mye som kan være årsaken. Tenker du skal være glad for at hun dukket opp i det heletatt :) 

Anonymkode: e49de...6c1

AnonymBruker
Skrevet

Introvert, autisme,  angst, lydømfintlig, migrene, dårlig hørsel, klaustrofobi, bipolar, allergi, astma. Dette er noen av diagnosene som kan gjøre det vanskelig å være sosial med mange. Eller hun er helt frisk,  men allikevel ikke fan av forsamlinger.

Anonymkode: f8a21...361

• Liker 6
Skrevet

Kunne gjort det selv. Sosiale sammenkomster med mange folk er slitsomt og lite givende. Føles som en seier å unngå folk.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vedkommende kommet inn i familien gjennom partner? Jeg er introvert og blir fort overveldet/sliten i sosiale lag. Stort behov for å trekke meg litt unna når det er mye støy eller jeg føler meg litt malplassert eller usikker. Tror dette er veldig vanlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn når jeg var deprimert. Prøvde å være blid og tilstede i sosiale settinger men sorgen og følelsen av å være anderledes ble så stor at jeg måtte trekke meg vekk å bare få være meg litt 

Anonymkode: d133d...e84

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er man introvert kan det bli litt for mye om det et mange til stede. Jeg har ingen problemer med å være sosial blant få, men blir det folksomt nok tappes jeg for energi raskt og synes alt blir en bråkete grøt. Da kan jeg bli veldig utilpass og få en trang til å komme meg litt unna.

Anonymkode: b9cc0...091

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Okidokisjokioki skrev (Akkurat nå):

Er vedkommende kommet inn i familien gjennom partner? Jeg er introvert og blir fort overveldet/sliten i sosiale lag. Stort behov for å trekke meg litt unna når det er mye støy eller jeg føler meg litt malplassert eller usikker. Tror dette er veldig vanlig. 

Tror også dette er veldig vanlig, men kanskje ikke noen som er hyper sosiale og ekstovert tenker så mye på, de tenker stort sett at alle er som de og de som ikke er akkurat som de er rare eller har diagnose 🤦‍♀️go figure.

Anonymkode: 432e6...779

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hun godt forhold til folk i familien ellers? Jeg har en kusine som er sånn, men jeg kjenner henne og vet at hun ikke har så godt forhold til alle i familien og derfor trekker seg unna. 

Anonymkode: 33952...87d

Skrevet

Så bra hun setter slike grenser for seg selv, tenker jeg. Overhodet ikke rar oppførsel, men heller et godt tegn på at hun ivaretar seg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Okidokisjokioki skrev (36 minutter siden):

Jepp. Det har hun.

Vet hun og hennes svigermor har hatt sine fighter, men det er et tilbakelagt kapittel. 
De satt også med samme bord når vi alle var inne. Snakket hyggelig med hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjeldent hun i det hele tatt blir med. Men i går gjorde hun det. 
Hadde feiring i et leid lokale. Bare litt etter alle er ferdig med og spise så går hun ut på utsida. Der sitter hun helt alene.

Alle oss andre satt inne og snakket og så på at gavene ble åpnet. 
Etterhvert gikk jo flere ut. Men hva synes dere? Rar oppførsel av henne? Bare gå ut helt alene liksom. 

Jeg er henne, men kun om voldtektsmannen min er i selskapet.

Anonymkode: 7a642...b02

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...