Gå til innhold

Hund knyttet til kun meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en cocker spaniel som er en «mammadalt» uten like. I natt sov jeg på et annet rom enn jeg pleier, og da bruker hun halve natten på å lete etter meg. Står utenfor døren min og piper, løper opp og ned etasjene for å lete etter meg. 

Når vi er hjemme er det stort sett meg hun vil ha kos av, og meg hun vil hilse på når vi kommer hjem samtidig. Jeg har vært mere borte i forbindelse med jobb enn hva jeg har vært tidligere, og hun har blitt ekstremt innpåsliten. Vil helst ligge i fanget hele kvelden og fotfølger meg konstant hele ettermiddagen.  

Uansett hvor søt hun er, så begynner jeg å bli drittlei. Noen som har erfaring og tips? Hun er 1 år. 

Anonymkode: 0b7a1...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange hunder er slik (i varierende grad). Det at du har vært mer borte enn vanlig kan også føre til at hun har blitt mer intens. 

Får hun godt med både fysisk og mental aktivisering? Kan være hun er mer interessert i sove for seg selv på kveldene hvis hun mer sliten. 

Ellers kan jo de du bor sammen med forsøke å gjøre mer aktivisering med henne. Mer turer alene, de som gir henne mat, de som trener med henne osv. og se om det kan jevne det litt ut. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn var min hund også. Samboer gadd aldri å ta i et tak. Men mente det var min feil at han var sånn. Nå som vi ikke er sammen lengre, så har hunden blitt mye bedre. Eksen må nå ta ansvaret sitt når han har hunden. Deler 50/50

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å avvenne jo eldre de blir. Derfor er det viktig at de allerde som valp opplever flere omsorgspersoner som tar ansvar, trener de og stimulerer de ellers vil de fort tilknytte seg den med hovedomsorgen og bli veldig avhengig. De må trenes i selvstendighet fra de er små men snakk gjerne med en hundetrener om hjelp til å endre det nå. Det viktigste er å ikke traumatisere hunden med å plutselig forsvinne og tro det er trening, for da blir den bare enda mer redd for å være alene og enda mer tilknyttet deg og nekter deg å gå 

Anonymkode: a4857...a30

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (13 minutter siden):

Sånn var min hund også. Samboer gadd aldri å ta i et tak. Men mente det var min feil at han var sånn. Nå som vi ikke er sammen lengre, så har hunden blitt mye bedre. Eksen må nå ta ansvaret sitt når han har hunden. Deler 50/50

Har dere seriøst hund på samvær?

Anonymkode: 9592c...2c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (49 minutter siden):

Min mann er nok mer ivrig med både trening og aktivisering. Han er også mye mer hjemme med henne enn meg. Så jeg synes det er veldig rart… Men det var jeg som sov sammen med henne de første ukene etter vi fikk henne, mulig det er derfor. Aner ikke…

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (53 minutter siden):

Mange hunder er slik (i varierende grad). Det at du har vært mer borte enn vanlig kan også føre til at hun har blitt mer intens. 

Får hun godt med både fysisk og mental aktivisering? Kan være hun er mer interessert i sove for seg selv på kveldene hvis hun mer sliten. 

Ellers kan jo de du bor sammen med forsøke å gjøre mer aktivisering med henne. Mer turer alene, de som gir henne mat, de som trener med henne osv. og se om det kan jevne det litt ut. 

Godt poeng. Hun er mye lettere å ha med å gjøre de dagene hun får skogstur i en times tid. Da er hun helt utslitt på kvelden og er flink til å ligge alene. Mulig hun trenger mere trening og lengre turer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt poeng. Hun er mye lettere å ha med å gjøre de dagene hun får skogstur i en times tid. Da er hun helt utslitt på kvelden og er flink til å ligge alene. Mulig hun trenger mere trening og lengre turer. 

Dette er et minimum av hva en hund burde få HVER dag, ikke bare innimellom. Hvis man ikke er villig til å gå minimum en times tur hver dag, i alle fall når man skaffer seg en aktiv rase, burde man la være å skaffe seg hund. 

Anonymkode: 674b6...c88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er et minimum av hva en hund burde få HVER dag, ikke bare innimellom. Hvis man ikke er villig til å gå minimum en times tur hver dag, i alle fall når man skaffer seg en aktiv rase, burde man la være å skaffe seg hund. 

Anonymkode: 674b6...c88

Altså, hun får jo en times tid med tur hver dag. Men de dagene vi har henne med i skogen blir hun utslitt på en annen måte enn vanlig tur på en time i området der vi bor. Vi må kjøre for å komme til skogen. Derfor blir det ikke hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at hunder har en «sjef» i hjemmet… 

Anonymkode: fc03b...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...