Gå til innhold

Hjelp!? Valpen mister ikke valpetennene!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget til min store forferdelse at valpen vår har dobbelt tannsett nå, oppe og nede! Ga den masse tyggebein og leker for et par dager siden, da jeg leste at det kunne hjelpe. Men bare to tenner nede er løse. 

Leser priser for tanntrekk hos veterinær, og ser at det ligger på 1500-2000 PR TANN! Her snakker vi 14 tenner!? Forsikring dekker ikke tannbehandling. Noen som har erfaring med dette? Er det mulig å få en rimelig pakkepris? Eller må vi ut med over 20.000 for dette?

Anonymkode: ab750...74d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oppdaget til min store forferdelse at valpen vår har dobbelt tannsett nå, oppe og nede! Ga den masse tyggebein og leker for et par dager siden, da jeg leste at det kunne hjelpe. Men bare to tenner nede er løse. 

Leser priser for tanntrekk hos veterinær, og ser at det ligger på 1500-2000 PR TANN! Her snakker vi 14 tenner!? Forsikring dekker ikke tannbehandling. Noen som har erfaring med dette? Er det mulig å få en rimelig pakkepris? Eller må vi ut med over 20.000 for dette?

Anonymkode: ab750...74d

Hvor gammel er valpen og hvor lenge har hen hatt det? Min hadde også dobbel tannstilling noen uker, veterinær sa det var helt normalt. Nå er min sju måneder og tennene falt til slutt ut og har fin tannstilling nå

Anonymkode: 83852...287

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale at du ihvertfall tar et besøk til dyrlegen for råd og vurdering. Om noen valpetenner presser de nye tennene totalt på avveie så blir det ihvertfall dyrt🙈

Anonymkode: 620c1...e65

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med små raser. Begge mine pomeranian fikk trekt ut hjørnetennene da de hadde doble sett. Du kan leke litt tug and war med han og bestille en time for konsultasjon.

Anonymkode: 3a3fc...301

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte trekke 8 tenner på vår hund, betalte 2600 inkludert vaksine. Så den prisen du skriver hørtes vanvittig ut

Anonymkode: a32c7...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Den prisen er nok for en tann og så blir tann nr to billigere når du tar de samtidig. Snakk med veterinæren så får du en pris på alle tennene.

Anonymkode: f4e97...30e

Skrevet

I de 1500-2000 kronene ligger vel alt som hører til når en hund skal i narkose. Jo flere tenner, jo rimeligere per tann.

Priser varierer dessuten veldig, så har du mulighet bør du høre litt rundt.

Skrevet

Hvor gammel er denne valpen da? Begge mine har hatt dobbelt tannsett en periode rundt 4-6 mnd, da har jeg hatt jevnlig kontakt med dyrlegen og sett det an. Begge mine gikk seg til uten å trekke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...