Gå til innhold

Plutselig bråkete bil - lydpotte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en bmw fra 2006, og i dag begynte den å lage helt forferdelig mye bråk. Den høres ut som en Harley motorsykkel når de gasser på litt:p Bilen kjører ellers som normalt. Er det eksospotta som kan være gåen? Pleier de å være dyr å bytte? 

Anonymkode: f5fa5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig ei av pottene som har fått et hull. Prisen kommer an på om du kjøper original, eller fra bilrekvisita. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksosen din har rusta i filler eller kjeltringer har stjelt katalysatoren din.

Anonymkode: beaf7...400

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tdm900 skrev (11 timer siden):

Mest sannsynlig ei av pottene som har fått et hull. Prisen kommer an på om du kjøper original, eller fra bilrekvisita. 

Trenger ikke orginal deler nei! Den har litt rust under der, kan vel ha rusta gjennom. Burde sikkert vært flinkere å vaske bilen🙄

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eksosen din har rusta i filler eller kjeltringer har stjelt katalysatoren din.

Anonymkode: beaf7...400

Den ble sånn etter jeg parkerte på gateplan på lørdag(den var fin på tur ned) midt på dagen, masse andre biler og midt i sentrum, så kan ikke tenke meg noen har stjålet noe på den. Den er veldig lav under og må jekkes opp på bukker om du skal under, og jeg stod veldig trangt til i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Trenger ikke orginal deler nei! Den har litt rust under der, kan vel ha rusta gjennom. Burde sikkert vært flinkere å vaske bilen🙄

Den ble sånn etter jeg parkerte på gateplan på lørdag(den var fin på tur ned) midt på dagen, masse andre biler og midt i sentrum, så kan ikke tenke meg noen har stjålet noe på den. Den er veldig lav under og må jekkes opp på bukker om du skal under, og jeg stod veldig trangt til i tillegg.

Du bør uansett ta en titt under siden det snart er høysesong for utenlandske mobile kriminelle, selv om bilen er veldig lav så tar det dem bare noen minutter å jekke den opp og stjele katalysatoren.        

Anonymkode: 86e5f...876

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan ikke forhindre rust på eksosanlegget, da må du i såfall få.montert rustfritt eksosanlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør uansett ta en titt under siden det snart er høysesong for utenlandske mobile kriminelle, selv om bilen er veldig lav så tar det dem bare noen minutter å jekke den opp og stjele katalysatoren.        

Anonymkode: 86e5f...876

Det kan godt være men mtp. at den stod parkert midt i sentrum i en av Norges største byer med masse trafikk på høylys dag, så skal det godt gjøres at ingen får med seg at noen jekker opp en bil og kravler under i flere minutter:P Jeg får uansett ikke jekket den opp selv, min jekk er litt kaputt.

C-girl skrev (2 timer siden):

Du kan ikke forhindre rust på eksosanlegget, da må du i såfall få.montert rustfritt eksosanlegg. 

Ikke en gang med jevnlig understellssspyling? Uansett ikke så farlig, den skal byttes ut, den må bare overleve et års tid til, så blir det nybil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ikke en gang med jevnlig understellssspyling? Uansett ikke så farlig, den skal byttes ut, den må bare overleve et års tid til, så blir det nybil.

Nei, for da må du få den spylt hver gang du har brukt den på vinteren. Og saltet vil uansett legge seg i skjøter og i sveisesømmene på eksosen, og det er vrient å få spylt rundt hele eksosanlegget. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var det en metall-dings under bilen som hadde løsna.

Anonymkode: 53b24...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (14 timer siden):

Flenser og potter pleier jeg og sveise med Autogen :) 

Hva er flenser og autogen? :fnise: 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her var det en metall-dings under bilen som hadde løsna.

Anonymkode: 53b24...d55

Har kikka under bilen men ser ikke noe spesielt. Ikke jekka den opp da, men jekken er så dårlig, og ikke har jeg bukker heller så vil ikke kravle under. Vært under der så mange ganger med lånte bukker for å skru på plass en eller anna jævla sprutvernplate som konstant faller av:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er flenser og autogen? :fnise: 

Har kikka under bilen men ser ikke noe spesielt. Ikke jekka den opp da, men jekken er så dårlig, og ikke har jeg bukker heller så vil ikke kravle under. Vært under der så mange ganger med lånte bukker for å skru på plass en eller anna jævla sprutvernplate som konstant faller av:P

Du har kikka under bilen ja :) ja har en sånn 2,5 tonns jekk jeg også som synker må fylle på olje og luftes :) nei vær forsiktig med og krype under bilen :) mulig det er sprutplata :) Autogen er med surstoff og gass flaske sånn Reodor Felgen sveising dvs du kan sveise rett i rusta :)  ikke jeg som sveiser der da men de er det utstyret :) sveiser Autogen selv 

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...