AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Som feks viking, ponny osv? Anonymkode: 64767...ea2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Skoene bør passe og føles gode å gå i, trenger vel ikke være så dyre for det. Anonymkode: 9ab19...182
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Det er som oftest sko til 699 til over tusenlappen i viking og ponnysko. Anonymkode: 64767...ea2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Jeg syntes skoreklamer blir for upresise når det menes på at den aktuelle skoen er best. Føtter er forskjellige. Av alle barnejoggeskoene er rimelige nike (350 kr ish) sko de barna har foretrukket. Viking med goretex er litt klamme straks været blir varmere. Superfit er for smale føtter. Ponni er en sko på lik linje med andre sko. Ecco sandaler har hard såle. Sketchers barnejoggesko er de klammeste av alle. Når de voksenstørrelse har sketshers mye bra sko med mindre foten trenger støtte på innsiden. Skhetchers og hooka er glimrende for plattfot siden fotsengene er så myke og støtten på innsiden er fraværende. Jeg har selv og til barna prøvd dyre sko som skal være ergonomisk riktige. Men siden sko er individuelt kan dette være skivebom. Anonymkode: 34733...64f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 Er vel ikke nødvendigvis at dyrest er best. Alle føtter er forskjellige, samme med hva man liker. Mitt barn har vanligvis fått joggesko fra sport outlet, gode sko til 200-300 kr. Men av vintersko er det kun kuoma som er gode nok. Viking blir klamt og trangt rundt ankelen for eksempel. De er jo ikke blandt de dyreste, men de beste til mitt barn. Selv kjøper jeg kun okaki sko til meg selv, passer foten min mye bedre enn blandt annet hooka, som jeg ikke klarer å gå i... Så dyrest er vel ikke nødvendigvis best.. Anonymkode: 8bef5...4bf
Grüner Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Viking vil jeg jo ikke si at tilhører kategorien dyre merker.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 De dyrere merkene har ofte sko som er bedre for føtter i vekst. Og spesielt for de som lærer å gå eller akkurat har lært å gå. Dette er kjennetegnene på slike gode sko, du kan jo selv vurdere om du finner sånne blant billigmerker. 1. Skoene skal ha en myk fleksibel såle som kan bøyes helt. 2. Skoen skal ha en fast hærkappe som støtter ankelen 3. Skoen bør være av pustende materiale som eks skinn. Plastikk og syntet blir klamt, ubehagelig og kan føre til fotsopp. 4. Skoen skal være bred over tærne, for at de skal utvikle seg normalt og fordi små barn bruker tærne til å holde balansen. De må derfor ha plass. 5. Som nevnt skal sålen være helt myk når du bøyer den mot hverandre, men den skal ikke kunne vris på andre veien. 6. Sålen bør være flat og lav, ikke masse oppbygning. Jeg har tilgode å finne noen rimelige sko som kan tilby dette. Ikke alle dyre er slik heller, man må vurdere hver enkelt sko. Anonymkode: 9fbd9...239 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Grüner skrev (20 minutter siden): Viking vil jeg jo ikke si at tilhører kategorien dyre merker. Så 800- over 1000 er ikke dyre sko? Anonymkode: 9fbd9...239 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 Ikke forskning, men erfaring.. Har ved tre tilfeller prøvd oss på rimeligere merker, og opplever at skoene ikke har god nok kvalitet (holdbarhet, vanntetthet, stabilitet). For oss er viking best for sommersko, og superfit best på vinteren. De er jo ikke de dyreste, men har funnet ut at det er verdt å gå fra 500kr til 1000kr (som en jo ofte finner på tilbud til 6-800kr). Anonymkode: 695d8...f96 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så 800- over 1000 er ikke dyre sko? Anonymkode: 9fbd9...239 Det er en vanlig pris for gode sko. Det sagt finnes det tilbud på sko hele tiden, aldri kjøpt sko til fullpris til ungene. Anonymkode: a495b...0a3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Som voksen merker jeg godt at en sko av litt høyere kvalitet/pris er bedre på foten enn de fleste billige merker. Skjønner ikke hvorfor noen tenker det skulle være annerledes for barn. Følg med på salg, så trenger du ikke ut med 800-1000 kr. Anonymkode: a495b...0a3 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 Sport outlet ❤️❤️❤️ Anonymkode: 1cfa9...761
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 Det som er artig er at de som oftest har dårlig økonomi, er ofte dem som bruker mest på dyre sko. Selv vil jeg si at vi kjøper sko fra cubus/hm med en samlet lønn netto på over 170k i mnd. Virker som at de som hiver etter å være rike bruker mest på ubrukelig og unødvendige ting. Interessant Anonymkode: 2e57b...e0a
Pinner Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 Stort sett har de litt dyrere merkene lenger holdbarhet, og de har såler som former seg etter foten osv.. Bedre demping… osv osv.. Du trenger da ikke kilder på dette? Dra til skobutikken å bruk foten din, kjenn etter hva som er behagelig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som er artig er at de som oftest har dårlig økonomi, er ofte dem som bruker mest på dyre sko. Selv vil jeg si at vi kjøper sko fra cubus/hm med en samlet lønn netto på over 170k i mnd. Virker som at de som hiver etter å være rike bruker mest på ubrukelig og unødvendige ting. Interessant Anonymkode: 2e57b...e0a Dette vitner jo om mangel på kunnskap fra din side, sko til en 1 åring fra hm er ikke gode sko. Anonymkode: 9fbd9...239 3 3
Mamajune11 Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som feks viking, ponny osv? Anonymkode: 64767...ea2 Det beste er faktisk å gå uten sko.
Mamajune11 Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det som er artig er at de som oftest har dårlig økonomi, er ofte dem som bruker mest på dyre sko. Selv vil jeg si at vi kjøper sko fra cubus/hm med en samlet lønn netto på over 170k i mnd. Virker som at de som hiver etter å være rike bruker mest på ubrukelig og unødvendige ting. Interessant Anonymkode: 2e57b...e0a Føltes det godt å få skryte av inntekten sin, eller?
Pinner Skrevet 29. april 2023 #18 Skrevet 29. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette vitner jo om mangel på kunnskap fra din side, sko til en 1 åring fra hm er ikke gode sko. Anonymkode: 9fbd9...239 En ettåring skal ikke gå så mye.. så her er jeg uenig faktisk. Hm er helt greit så lenge den passer. Det er ikke bra for ettåringer å gå så alt for mye uansett, så slike egenskaper i en sko er ikke nødvendig. Endret 29. april 2023 av Pinner
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #19 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette vitner jo om mangel på kunnskap fra din side, sko til en 1 åring fra hm er ikke gode sko. Anonymkode: 9fbd9...239 Si det til en som kommer fra fattigere vilkår enn deg(typ Afrika og asia) mange av dem der nede går barbeint. Blir mennesker av dem og.. Eller anser du de barna som CP. Anonymkode: 2e57b...e0a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #20 Skrevet 29. april 2023 Pinner skrev (4 minutter siden): En ettåring skal ikke gå så mye.. så her er jeg uenig faktisk. Hm er helt greit så lenge den passer. Det er ikke bra for ettåringer å gå så alt for mye uansett, så slike egenskaper i en sko er ikke nødvendig. Det er ikke bra for ettåringer å gå så mye???😳😳😳 Ehhh jo barn er skapt for å være i bevegelse og kan de gå så skal de gå, min er 12 mnd og løper til og med. Full rulle hele dagen. Sikker på at du er kompetent nok til å ha barn?😅 Anonymkode: 9fbd9...239 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå