AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Noen på lavkarbo her? Jeg har nettopp startet og lurte på hvor lite karbo dere spiser per dag? Jeg er på 20 gram per dag. Er det mye? Jeg spiser mye sunt. Null melkeprodukter og lite fett, men mye grønnsaker. Sulter meg ikke. Anonymkode: c612d...3f3
Amatariel Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Hvor mye karbo man spiser avhenger hvilken kostholdsfilosofi man følger. Alt under 150 karbo pr. dag regnes som lavkarbo. Gjennomsnittlig spiser en nordmann ofte rundt 300. Fedon Lindberg er f.eks en lavkarbofilosofi, og der skal man holde seg mellom 50-100. Om du spiser 20 så er du på den strengeste filosofien - ketolyse. Den er 20 og under. Men om du ønsker at ketolyse skal ha en effekt på vektnedgang, så må du spise fett. Les deg opp på kostholdsfilosofien du ønsker å følge. Kunnskap er viktig! 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Tusen takk for svar. Jeg tenkte 20gram var litt lite selv, men vurderer å øke den etterhvert når jeg når målet mitt. Da får jeg spise litt mere fett heretter. Anonymkode: c612d...3f3 2
Christina82 Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Ryddet for latterliggjøring. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 Du skal erstatte karbohydratene med fett. Protein er en viktig byggestein, men en dårlig energikilde. Du må enten ha fett eller karbohydrater for energi. Fett er sunnere, så lenge du fokuserer på mettet fett. Anonymkode: 6c2f7...84f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå