Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Helsekost Furuset. Trist og emosjonelt å høre deres historier. Tror mange kjenner seg igjen. Kropp og utseende betyr mer enn vi vil innrømme. Men til syvende og sist handler det om å føle seg vel….c’’.)

Hva med deg, føler du deg vel?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Høy og vakker muskelbunt 

Anonymkode: dbe2a...59e

Skrevet

Nå er ikke jeg ute etter kjæreste, og vekt har ikke noe å si for hvem jeg ville valgt,.Men jeg selv føler meg langt mer sexy og vel i min kropp mår jeg er normalvektig

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er myyye vanskeligere å finne kjæreste som sterkt overvektig/feit enn som lettere overvektig/normalvektig. Det vet jeg for jeg har prøvd det. Har gitt opp inntil jeg blir slankere, for virker helt håpløst. Skjønner Else godt der. Og hun er et godt eksempel på hvor vanskelig det er. Hun er jo en sjarmerende, utadvendt og sosial dame med stort nettverk. Det som stenger for henne er overvekten dessverre.  

Anonymkode: 8cba0...c3e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var feit hadde jeg ingen 'identitet' som feit eller skam pga det. Så var jeg heller ikke feit pga spiseforstyrrelser. Jeg bearbeidet ikke følelser med mat. Hadde ikke problemer med draget, og giftet meg tom på den tida.

Anonymkode: 89900...3ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og «kronisk» singel, bortsett fra et par forhold som tok slutt. Jeg orker ikke datingmarkedet bl.a pga dette. Prøver stadig å gå ned i vekt, går kanskje ned 2-3 kg over en lang periode, for så å plutselig gå opp igjen. Sånn har det vært hele mitt liv. Veldig demotiverende. Så ja, da får jeg vel være singel da.

Anonymkode: 98b0f...88e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler utstillingen som er nå på Rådhusplassen ❤️ Blandt annet en kvinne som forteller om hvordan hun har blitt trakassert på date. 

Norges første fotoutstilling om overvekt og fedme skal bidra til å fjerne stigma

Denne uken åpnet en annerledes fotoutstilling på Rådhusplassen i Oslo: «Skyggen av oss». TRY Råd har utformet utstillingsprosjektet, som blir del av en nasjonal holdningskampanje.

Sterke historier

Syv modige mennesker med overvekt har delt sine ærlige, personlige historier om hvordan det er å leve med overvekt og fedme i Norge i dag.

https://www.kreativtforum.no/arbeider/norges-forste-fotoutstilling-om-overvekt-og-fedme-skal-bidra-til-a-fjerne-stigma

Anonymkode: 6821b...ae9

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er myyye vanskeligere å finne kjæreste som sterkt overvektig/feit enn som lettere overvektig/normalvektig. Det vet jeg for jeg har prøvd det. Har gitt opp inntil jeg blir slankere, for virker helt håpløst. Skjønner Else godt der. Og hun er et godt eksempel på hvor vanskelig det er. Hun er jo en sjarmerende, utadvendt og sosial dame med stort nettverk. Det som stenger for henne er overvekten dessverre.  

Anonymkode: 8cba0...c3e

Det er synd det er slik. Og jeg blir litt irritert på klagende bitre menn (incels?) som hardnakket mener det er lett for alle kvinner å finne seg partner. Håper Else finner noen!

Selv er jeg sånn passe fornøyd. Enten jeg er normalvektig, eller et par kg innen overvektig BMI. Men prøver å drite i hva andre måtte mene.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser jo masse tjukisser som er med et mannfolk. Men kan jo hende de var tynne når de ble i et forhold. Hvorfor ikke legge om kostholde og trene og gå ned i vekt for å bli sunn, det er jo vont å slitsomt å være feit også. Tærer på kroppen. Er jo bare vinn vinn og bli slankere.

Anonymkode: 020d0...78c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (3 minutter siden):

Det er synd det er slik. Og jeg blir litt irritert på klagende bitre menn (incels?) som hardnakket mener det er lett for alle kvinner å finne seg partner. Håper Else finner noen!

Selv er jeg sånn passe fornøyd. Enten jeg er normalvektig, eller et par kg innen overvektig BMI. Men prøver å drite i hva andre måtte mene.

Samtidig vil de samme mennene ikke ha tjukke damer. Før de klager over at INGEN damer vil ha dem

Anonymkode: 91227...a20

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser jo masse tjukisser som er med et mannfolk. Men kan jo hende de var tynne når de ble i et forhold. Hvorfor ikke legge om kostholde og trene og gå ned i vekt for å bli sunn, det er jo vont å slitsomt å være feit også. Tærer på kroppen. Er jo bare vinn vinn og bli slankere.

Anonymkode: 020d0...78c

Jeg er overvektig, og for meg hjelper det ikke å spise enda mindre og trene enda mer. Forbrenningen er helt ødelagt på grunn av to sykdommer som "virker" sammen. Og ja, jeg er undersøkt av flere leget som sier det samme. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Samtidig vil de samme mennene ikke ha tjukke damer. Før de klager over at INGEN damer vil ha dem

Ingen damer vil jo ha dem? Ikke de tjukke damene heller. Ser ikke hvorfor man liksom skal synes synd på femcels

Anonymkode: b8c7a...ddf

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nettopp!

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mesteparten av livet mitt vært normalvektig, til lett undervektig, og godt trent, med fin kropp. Alltid hatt menn som sto i kø. Så ble jeg syk, og gikk opp i vekt, forbrenningen har blitt helt ødelagt. Så skal jeg være normalvektig, må jeg spise maks 900 kalorier om dagen.  Prøvde litt dating, men det var virkelig ikke lett, og de få mennene som ville på date med meg, så var det en som forsøkte og svindle meg, en som bare brukte meg, en som viste seg å være kvinnehater. Så jeg ga opp. Jeg har det fint som singel og. Men hadde ikke hatt noe imot å få kjæreste heller, men nå tror ikke jeg, at jeg kunne fått en mann jeg vil ha.

Anonymkode: 527c3...b5a

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Veier noen kilo for mye men har normalvektig BMI. Merker at det er et problem for noen menn at jeg ikke er slank, og jeg har begynt å utelukke slanke/veltrente menn selv. Og tenker iblant at det ikke er noen vits i å date før jeg har gått ned i vekt. Men samtidig trives jeg godt nok på denne vekten. Kan gjøre alt jeg vil når det gjelder trening osv. 

Anonymkode: e2d0d...820

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt litt anekdotisk, men basert på observasjon av svært mange mennesker ser jeg ærlig talt ingenting som tyder på at tykke mennesker som gruppe sliter nevneverdig på kjærlighetsfronten. Som regel er de sammen med andre tykke, men jeg har også sett par der den ene er slank og den andre er ekstremt overvektig. I slekta mi (som er stor) er det omtrent 50% slanke og 50% kraftig overvektige. Jeg, som er en mann på over 190 og i god form, er den absolutt eneste i hele slekta som har vært singel i nevneverdig grad i voksen alder og sliter med å finne noen å date.

On 4/29/2023 at 11:15 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke veldig utbredt at tykke damer går etter slanke menn, og i hvert fall ikke menn med lite hyggelig personlighet.

Med det sagt har jeg prøvd å legge fordommene til side og date overvektige kvinner, men det viser seg raskt at vi har lite til felles og har helt forskjellig livsstil. Det er ikke de ekstra kiloene i seg selv som er problemet, men snarere den bakenforliggende årsaken til at de har kommet.

Anonymkode: d88a8...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 23.08):

Anbefaler utstillingen som er nå på Rådhusplassen ❤️ Blandt annet en kvinne som forteller om hvordan hun har blitt trakassert på date. 

Norges første fotoutstilling om overvekt og fedme skal bidra til å fjerne stigma

Denne uken åpnet en annerledes fotoutstilling på Rådhusplassen i Oslo: «Skyggen av oss». TRY Råd har utformet utstillingsprosjektet, som blir del av en nasjonal holdningskampanje.

Sterke historier

Syv modige mennesker med overvekt har delt sine ærlige, personlige historier om hvordan det er å leve med overvekt og fedme i Norge i dag.

https://www.kreativtforum.no/arbeider/norges-forste-fotoutstilling-om-overvekt-og-fedme-skal-bidra-til-a-fjerne-stigma

Anonymkode: 6821b...ae9

Takk for tips, utstillingen finnes på nett også:  https://www.skyggenavoss.no

Anonymkode: f3ed2...ea3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide 88kg på det meste, er 166cm høy. Det var tyngre å gå tur og trene. Jeg merket at jeg fikk lite oppmerksomhet på datingmarkedet. Ikke følte jeg meg vel heller. Kjipt å måtte bruke XL, og ikke alle butikkene hadde riktig størrelse. 

Følte meg mye bedre da jeg klarte å gå ned til 66-68kg. 

Jeg trøstespiste ikke, men jeg kunne bruke mat som "feiring". F.eks fordi jeg var ferdig med eksamen, fordi jeg hadde klart noe bra på jobb, trent lenge ol. Jeg smugspiste også fordi jeg syns det var flaut å kjøpe fastfood og snacks/bakverk/godteri. Jeg kunne faktisk kjøre til en annen butikk enn nærbutikken. Spiste i bilen på vei hjem. 

Innså jo at dette var et problem. Husker jeg prøvde å sammenligne meg med slanke. F.eks hvis jeg så at en slank kollega spiste stor baguette med kylling i karri til lunsj, så kunne jeg også spise det. Forskjellen var jo at hun daglig gikk fjelltur mens jeg satt på ræv og så tv hjemme hver dag.

Jeg har aldri opplevd noe kjipt på date, men blitt avvist et par ganger etter date. Men vet ikke om det var pga vekt. Møtte kjæresten da jeg var overvektig, men merker jeg får mer oppmerksomhet på byen nå av menn når jeg er normalvektig.

Overvekt handler ikke bare om utseende. Det handler om sunnhet, helse og motivasjon. Jeg skal ikke ta alke under en kam, men mange overvektige ønsker ikke å være særlig fysisk aktiv. De er ikke motivert for å bli sunnere. Det kan være uattraktivt for andre fordi denne manglende motivasjonen kan finnes på flere plan i livet. Er man selv sprek, så vil man jo ikke ha en kjæreste pesende bak seg som orker å gå maks 50m i oppoverbakke. Nå når jeg selv er normalvektig så ønsker jeg jo en person som tar vare på helsen sin likt som meg. 

Man kan være akkurat som man vil og alle bør respektere det. Men man kan ikke bestemme at andre skal falle for deg kun pga personlighet. Sånn er det bare.

Anonymkode: ec205...843

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (På 29.4.2023 den 19.42):

Nå er ikke jeg ute etter kjæreste, og vekt har ikke noe å si for hvem jeg ville valgt,.Men jeg selv føler meg langt mer sexy og vel i min kropp mår jeg er normalvektig

Vekt har ikke noe å si? Tull. Om en mann på 150kg hadde prøvd seg på deg, tror jeg nok du hadde avvist han - selv om han hadde hatt verdens beste personlighet, høy utdanning, jobb etc. Vekt betyr mye, hvorfor kan ikke flere være ærlige nok til å innrømme det?

Anonymkode: 70bcc...1c8

• Liker 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Bare en fordel for den feite. Et forhold gir deg ingen lykke. Kjærligheten dør ut, barn er en glede og en bekymring, pengene forsvinner mellom fingrene dine og mest sannsynlig ryker dette forholdet før du har fylt 50. Verst av alt er at du er lenket fast I dette a4-livet. Ingen frihet, ingen drømmer. Samma rynkete og grinete trynet du må.forholde deg til hver dag. Hva sitter du igjen med når lenken er brutt?  Grå hår, ølvom, en ødelagt økonomi og en kanskje en liten leilighet. 

Ekte lykke er å leve i nuet uten for mye tanke på fremtiden. Det er å oppdage nye ting og oppleve verden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...