AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Hei! Har noen erfaring med å date noen som sliter med å vise følelser (fysisk+med ord) pga tidligere trauma? Dater en som jeg liker godt, h*n liker meg også. Det går veldig sakte fordi h*n er redd for å gjøre den sammen feilen som med eksen sin…forholdet begynte så bra også endret eksen seg etterhvert og h*n ble behandlet dårlig. Jeg ser en fremtid med denne personen og har ikke lyst å gi slipp på h*n, men jeg er sliten av å se etter tegn og bekreftelse på hva h*n føler og tenker. Jeg lurer på hvordan det endte opp med dere i samme situasjon som meg selv. Hvor mye tid ga du personen osv. Hvordan ble jeg gå frem? Anonymkode: 6b451...fb0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Å jada, alle kvinner har vel erfaring med det. Ender med å bli såret hver gang. En person som er emosjonelt utilgjengelig vil aldri være klar for forpliktelse eller noe seriøst, og som en mønster i de fra barndom av så involverer de heller ikke dype følelser nettopp fordi det skal være enklere for de å dumpe når den tid kommer. For den kommer, og ingen dame kan heale sånne menn og ingen venting gjør de healet. De som er emosjonelt utilgjengelige må bruke år hos psykolog for å bryte mønsteret, men de færreste menn gidder det så da sitter de stuck i det samme mønsteret og kaster bort tiden og omsorgen til dame etter dame. Anonymkode: f8918...d20 1 1 13
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Å jada, alle kvinner har vel erfaring med det. Ender med å bli såret hver gang. En person som er emosjonelt utilgjengelig vil aldri være klar for forpliktelse eller noe seriøst, og som en mønster i de fra barndom av så involverer de heller ikke dype følelser nettopp fordi det skal være enklere for de å dumpe når den tid kommer. For den kommer, og ingen dame kan heale sånne menn og ingen venting gjør de healet. De som er emosjonelt utilgjengelige må bruke år hos psykolog for å bryte mønsteret, men de færreste menn gidder det så da sitter de stuck i det samme mønsteret og kaster bort tiden og omsorgen til dame etter dame. Anonymkode: f8918...d20 word! slutt å tro du er en unicorn og at du er damen som skulle til for å forandre han. Anonymkode: 2e8c4...725 3 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: For den kommer, og ingen dame kan heale sånne menn og ingen venting gjør de healet. Anonymkode: f8918...d20 Jeg ble det. Jeg ble healet. Og det som det tok var en kvinne som var trygg på seg selv. Anonymkode: 04914...518 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 Hei ts. Jeg forstår så godt hva du mener. Jeg tenker hvis du liker personen så godt og kunne tenke deg en fremtid med h*n, så forteller akkurat det du skriver der, at du kunne tenke deg en fremtid, men det er litt tungt å se etter tegn og bekreftelse, så du vil heller spør rett ut hva h*n tenker om en fremtid sammen? Og evt ta samtalen videre, hva skal til for at h*n føler seg trygg med deg? Tenker det kan være bedre å hoppe i det, enn å bruke mye tid og krefter, så ender du opp med å bli såret over noe som ikke utvikler seg. Håper det ordner seg Anonymkode: bdb07...cde 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble det. Jeg ble healet. Og det som det tok var en kvinne som var trygg på seg selv. Anonymkode: 04914...518 Har ikke noe å si om den andre er trygg på seg selv. En person som er emosjonelt utilgjengelig er det samme med hvem og må gjøre jobben å avlære det mønsteret selv. Mange blir aldri kvitt det Anonymkode: f8918...d20 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med det. Jeg er veldig varm og kjærlig selv, og opplevde at den ulikheten ble et stort problem. Fant meg så heldigvis en mann som er veldig trygg og komfortabel med å vise og kommunisere følelser slik som meg, og fy søren for en drøm det er å ha en sånn mann!!! Anonymkode: 8ffa0...e5a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): word! slutt å tro du er en unicorn og at du er damen som skulle til for å forandre han. Anonymkode: 2e8c4...725 Forandre…mer som å støtte og hjelpe h*n gjennom dette her. H*n er veldig lei seg for at det er sånn. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ble det. Jeg ble healet. Og det som det tok var en kvinne som var trygg på seg selv. Anonymkode: 04914...518 Godt å høre 🥹 Tok det lang tid? Fortell meg gjerne mer om hva du trengte fra henne i denne perioden? AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei ts. Jeg forstår så godt hva du mener. Jeg tenker hvis du liker personen så godt og kunne tenke deg en fremtid med h*n, så forteller akkurat det du skriver der, at du kunne tenke deg en fremtid, men det er litt tungt å se etter tegn og bekreftelse, så du vil heller spør rett ut hva h*n tenker om en fremtid sammen? Og evt ta samtalen videre, hva skal til for at h*n føler seg trygg med deg? Tenker det kan være bedre å hoppe i det, enn å bruke mye tid og krefter, så ender du opp med å bli såret over noe som ikke utvikler seg. Håper det ordner seg Anonymkode: bdb07...cde Jeg har snakket med h*n om det, og sa at jeg må ha noe bekreftelse på at du liker meg. Jeg sa også at jeg kunne se en fremtid sammen. H*n fikk sjansen der og da til å avslutte ting, men gjorde ikke det…derfor tenker jeg at jeg betyr noe for vedkommende. Det er selvfølgelig andre ting som gir meg denne følelsen også. H*n trenger tid pga vonde opppevelser i sitt forrige forhold, og jeg har blitt såpass glad i denne personen at jeg har blitt selvom det er vanskelig for meg å ikke få så mye tilbake. Anonymkode: 6b451...fb0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har snakket med h*n om det, og sa at jeg må ha noe bekreftelse på at du liker meg. Jeg sa også at jeg kunne se en fremtid sammen. H*n fikk sjansen der og da til å avslutte ting, men gjorde ikke det…derfor tenker jeg at jeg betyr noe for vedkommende. Det er selvfølgelig andre ting som gir meg denne følelsen også. H*n trenger tid pga vonde opppevelser i sitt forrige forhold, og jeg har blitt såpass glad i denne personen at jeg har blitt selvom det er vanskelig for meg å ikke få så mye tilbake. Anonymkode: 6b451...fb0 Så du henger deg på noen som egentlig ikke kan gi deg hverken kjærlighet og bekreftelse, og ber om nettopp det? Det kan være veldig mange grunner til at han ikke klarte å avslutte, noen som har vært gjennom traumer og vonde opplevelser kan være helt besatt av tanken på nærhet samtidig som det omtrent brenner de i smerte. Det du gjør nå, bør få deg til å tenke deg om. Han trenger en traumepsykolog for å komme videre, men du bør spørre deg selv hvorfor du jager og trekkes mot noen som ikke kan ha deg eller gi deg det du vil ha? Emosjonellt utilgjengelig betyr at han ikke har kontakt med følelsene sine, det vil si at han heller ikke er i stand til å kanskje peke ut flere følelser og beskrive dem, eller ha noen for deg annet enn at det er skummelt at du ikke er der Anonymkode: 99f92...78a 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Forandre…mer som å støtte og hjelpe h*n gjennom dette her. H*n er veldig lei seg for at det er sånn. Godt å høre 🥹 Tok det lang tid? Fortell meg gjerne mer om hva du trengte fra henne i denne perioden? Jeg har snakket med h*n om det, og sa at jeg må ha noe bekreftelse på at du liker meg. Jeg sa også at jeg kunne se en fremtid sammen. H*n fikk sjansen der og da til å avslutte ting, men gjorde ikke det…derfor tenker jeg at jeg betyr noe for vedkommende. Det er selvfølgelig andre ting som gir meg denne følelsen også. H*n trenger tid pga vonde opppevelser i sitt forrige forhold, og jeg har blitt såpass glad i denne personen at jeg har blitt selvom det er vanskelig for meg å ikke få så mye tilbake. Anonymkode: 6b451...fb0 H*n, h*n, h*n….ærlig talt!! Anonymkode: 75a62...927 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så du henger deg på noen som egentlig ikke kan gi deg hverken kjærlighet og bekreftelse, og ber om nettopp det? Det kan være veldig mange grunner til at han ikke klarte å avslutte, noen som har vært gjennom traumer og vonde opplevelser kan være helt besatt av tanken på nærhet samtidig som det omtrent brenner de i smerte. Det du gjør nå, bør få deg til å tenke deg om. Han trenger en traumepsykolog for å komme videre, men du bør spørre deg selv hvorfor du jager og trekkes mot noen som ikke kan ha deg eller gi deg det du vil ha? Emosjonellt utilgjengelig betyr at han ikke har kontakt med følelsene sine, det vil si at han heller ikke er i stand til å kanskje peke ut flere følelser og beskrive dem, eller ha noen for deg annet enn at det er skummelt at du ikke er der Anonymkode: 99f92...78a Jeg har følelser for h*n, jeg er har blitt glad i personen. Når sånt skjer er det ikke så lett å avslutte ting. Bortsett fra dette er h*n fantastisk…og det var kjempe bra i starten. takk for svar! Anonymkode: 6b451...fb0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har følelser for h*n, jeg er har blitt glad i personen. Når sånt skjer er det ikke så lett å avslutte ting. Bortsett fra dette er h*n fantastisk…og det var kjempe bra i starten. takk for svar! Anonymkode: 6b451...fb0 Men hva er det basert på? En som er emosjonellt utilgjengelig kan egentlig ikke ha en ordentlig følelsesmessig kontakt med deg. Så hvordan har du fått følelser og blitt glad? Derfor sier jeg at du bør undersøke egne motiver og følelser, så du ikke havner i et avhengighetsforhold selv. Anonymkode: 99f92...78a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 Følelsemessig utilgjengelig. Er det vanskelig å skrive alt på norsk nå for tiden? Why not write everything in english? Må vi hele tiden mix english and norsk? Is that digg to do? Anonymkode: d5afc...6ab 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Følelsemessig utilgjengelig. Er det vanskelig å skrive alt på norsk nå for tiden? Why not write everything in english? Må vi hele tiden mix english and norsk? Is that digg to do? Anonymkode: d5afc...6ab 😂😂👏👏👏 Anonymkode: 75a62...927 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Følelsemessig utilgjengelig. Er det vanskelig å skrive alt på norsk nå for tiden? Why not write everything in english? Må vi hele tiden mix english and norsk? Is that digg to do? Anonymkode: d5afc...6ab Its not only only å skrive på norsk and english, but but Anonymkode: 165fa...16f 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Om pesonen faktisk er så skada, så burde han gå til psykolog. Han burde ikke legge byrden på deg. Det er egoistisk og uærlig. Om han ikke tåler i være i forhold grunnet frykt, burde han heller ikke være det. Du bruker mye tid og følelser med en som ikke vet om han tørr satse på deg på sikt. I verste fall er det jug og noe han sier for å unnskylde at han ikke bryr seg Anonymkode: ce90f...049 6
Safiye Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 Hvis du skal satse på denne fyren må jo et minimumskrav til han være at han begynner sporenstreks å gå til psykolog jevnlig, og at han leser bøker om emnet, slik at han kan forstå seg selv og jobbe med seg selv. Hvis han ikke vi gjøre det så synes jeg du skal gå videre Anonymkode: b766d...d57 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 Men hvorfor er vedkommende ute å dater om h*n har så mange issues (sorry🙃) når det kommer til følelser og forhold? Ikke vent på et mirakel TS… Anonymkode: 4760e...c59
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #20 Skrevet 1. mai 2023 Jeg er følelsesmessig utilgjengelig selv (er kvinne da), noe jeg har jobbet og jobber mye med. Jeg kan bare si meg enig i de over som sier det ikke er noe vits i å håpe på et mirakel eller lignede; for det kommer ikke til å skje. Det er som å ha en vegg som sperrer for enhver form for ekte intimitet, og det er noe som krever år med hard egen-jobbing og terapi å bli kvitt. Falsk intimitet og glede kan jo oppnås, men det er bare overfladisk fra min side (eller for meg er jo den type intimitet mer enn nok for øyeblikket). Og jo mer andre pusher, jo verre er det. Da blir det bare enda verre. Det er nok igrunnen like vondt å ha det slik selv, som det er for de som «utsettes for oss». Jeg ville virkelig ha styrt unna denne mannen. Anonymkode: ede3b...edb 1 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå