Gå til innhold

45+ hvilken hudpleieserie bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hudpleieserie bruker dere som er 45+?

Anonymkode: 7ff44...1dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

40 år her. Prøver ut Cosmica Age Delay, fornøyd så langt😊 Bruker også C-vitamin på morgenen og alltid solkrem. 

Anonymkode: 7401f...010

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker deler av Nordic bloom-serien til Lumene, men ikke utelukkende det. Jeg har enkelte favoritter som jeg bruker uansett hva annet jeg måtte finne på. Øyekremen fra Clinique er et slikt produkt. 

Anonymkode: f605d...16e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 50 og har brukt Obagi Zo Medical i over 15 år - fantastiske produkter ❤️ får stadig høre fra fremmede at de tror jeg er langt yngre enn jeg er og jeg har tilnærmet perfekt hud uten annet enn noen få svake kråketær (rynker) i ytterkant av øynene.. 

Anonymkode: f4ecb...f6d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke et fast merke, men går for kremer som gir godt med fuktighet og er uten parfyme. Eller i hvert fall minst mulig parfyme. Bruker gjerne også olje om kvelden for å gi litt ekstra fukt. Og så bruker jeg solfaktor i ansiktet hver dag hele sommerhalvåret (fra mars/april til september ca).

Det eneste produktet jeg bruker fast merke er øyenkremen. Der bruker jeg La Roche Posay Toleriane.

Anonymkode: 0414f...0fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker tretinoin?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så og si ingen rynker, er 52 år. Bruker kun såpe og vann.

Anonymkode: 3790b...c79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker vann og Locobase. Har atopisk eksem, så er allergisk mot det meste. Men jeg har kun smilerynker, og er 46 år.

Anonymkode: e8487...e2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ingen krem?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker øyenkrem/krem fra Babor. 
Blir 50

Anonymkode: cdc45...d16

Skrevet

Er 50+ her også, og bruker fra litt forskjellige merker - Medik8, Dermalogica, Skincity Skincare, LaRoche Posay og TO, bl.a."Oppdaget" ikke god hudpleie før i midten/slutten av 40-årene, men er heldig og har nesten ikke rynker med unntak av mimikkrynker🙂Og en gjenstridig sinnarynke som skal få Botox etterhvert. Den har jeg hatt siden jeg var i midten av 30-årene.

Skrevet (endret)

Elixir.

Kjører Niactil Advanced Pro Perfection Facial Gel på dagtid.

Elixir Hydractil på kvelden. 

Skal få meg noe peeling for raskere cellefornyelse i tillegg. 

Elixir ultradefense solfaktor 30 ganske ofte, selv når det ikke er mye sol. mest effektivt ift rynker. 

Har testet mye forskjellig og dette er optimalt for min hud. 

Endret av Agaton
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Nivea fuktighetskrem og av og til Spenol. Det er alt. Jeg synes det er helt unødvendig å bruke så utrolig masse produkter, og det meste av det har minimal til null dokumentert effekt med mindre man har et spesielt problem (tørr hud, utslett o.l.).

Anonymkode: 67dea...6ce

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har brukt Ole Henriksen i 3 år. Elsker det merket! Truth serum, C-Rush dagkrem, og rens. Toner med AHA. Øyekrem, serum og nattkrem med bakuchiol. Nå faser jeg ut de to sistnevnte (for en tid ihvertfall), og har bestilt den nye OH ansiktsoljen til å «låse» fuktighet om kvelden. Har siden før påske også brukt noen produkter fra COSRX.

Ole ga min hud en jevnere tone, fjernet en pigmentflekk og lysnet fregnene. Gjorde meg penere, så jeg sluttet å dekke huden med sminke. COSRX Snail Mucin essens, samt kremen, og propolistoner morgen og kveld (3 lag) har gjort huden litt «plump» slik at de nasolibale foldene er blitt mye mindre synlige. Jeg trodde det måtte filler til, men det var tydeligvis nok med mer fuktighet. Jeg skal også prøve enda en toner fra COSRX, med flere typer hyaluronsyre.

Er blitt litt hektet på koreansk hudpleie da jeg oppdaget «plumpingen». Har tenkt å prøve en slags «7 skin method», bare 5.  På koreansk gjelder det ikke bare toner, men også essens.

Jeg har ikke rynker, men har brukt faktor 50 i årevis.

Morgenrutine: Oljerens (Banila), vannbasert rens, toner, serum, øyekrem, snegleslimkrem. Solkrem eller dagkrem, avhengig av været og om jeg skal ut.

Kveldsrutine: Oljerens, vannbasert rens, OH toner, toner x 3, snegleslimessens, øyekrem, snegleslimkrem. Så skal jeg prøve hvordan den nye OH oljen er.

Endret av MyMichelle
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som bruker tretinoin?

Er riktignok 42, men har testet det og tatt pause ja. Eller sluttet permanent regner jeg kanskje med etter 3 mnd. 

Fulgte alt slavisk og veldig forsiktig osv - dynket i fukt og blabla. SUPERnøye med SPF.

Jeg hadde forventet irritasjon, mer rødhet og muligens purging.

Fikk ikke purging (har ikke akne), men den andre irritasjonen oppstod jo, greit nok. Tørre flekker, sminke sitter ikke særlig pent osv. Småsprekt hud i nasalobiale linjer - fordi tretinoinen jo vandrer et lite stykke utover der du smører. 

Det jeg derimot fikk men ikke helt aner hvorfor er plutselige pigmentflekker/solskader (aldri hatt før i den mengden), og mye håravfall. Også noe på bryn 😟 

Så når det håravfallet ikke stoppet, hodebunnen klør utfra intet og jeg ikke finner noen annen årsak til det så kuttes det. 

Tar heller noen linjer enn å miste håret altså. Men som sagt så vet jeg jo ikke enda om det er årsaken, sluttet i går. 

Så ingen positive effekter, men det var uansett litt for tidlig å forvente. 

Endret av AprilLudgate
Skrevet

Jeg går utfra du har veldig fet hud om du ikke føler deg veldig stiv og stram eller såpe og vann? 

På mitt mest sensitive i 20-årene sved det som bare F.

Måtte dynke huden i tilsvarende som Locobase 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting her heller. 45 år og bare par rynker i pannen. Bruker litt kamilleblomst salve fra Vossabia. 

Anonymkode: 16f3a...5d0

Skrevet

Bruker Nivea fuktighetskrem og av og til Spenol. Det er alt. Jeg synes det er helt unødvendig å bruke så utrolig masse produkter, og det meste av det har minimal til null dokumentert effekt med mindre man har et spesielt problem (tørr hud, utslett o.l.).

Anonymkode: 67dea...6ce

Det er mange som reagerer på ingrediensene i Spenol og Nivea. De inneholder primært mineralolje, og er sånn sett faktisk mest egnet for tørr hud. For min kombinasjonshud er de stort sett helt krise, jeg ville aldri ha brukt et produkt som Spenol i ansiktet. Kanskje på føttene.

Det finnes mange hudpleieprodukter som har dokumentert virkning, f.eks. retinoider, noen former av c- vitamin, niacinamide (som er vitamin B3) og ulike syrer, f.eks. glycolsyre, salicylsyre og melkesyre, for å nevne noen.

Jeg kan være enig i at mye av det som markedsføres, ikke holder hva det lover, og som forbruker bør man være kritisk, men det er så enkelt som å sette seg litt inn i virkestoffer og ingredienser. Det finnes mange gode og seriøse kilder til informasjon og kunnskap om man er interessert. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (9 timer siden):

Er riktignok 42, men har testet det og tatt pause ja. Eller sluttet permanent regner jeg kanskje med etter 3 mnd. 

Fulgte alt slavisk og veldig forsiktig osv - dynket i fukt og blabla. SUPERnøye med SPF.

Jeg hadde forventet irritasjon, mer rødhet og muligens purging.

Fikk ikke purging (har ikke akne), men den andre irritasjonen oppstod jo, greit nok. Tørre flekker, sminke sitter ikke særlig pent osv. Småsprekt hud i nasalobiale linjer - fordi tretinoinen jo vandrer et lite stykke utover der du smører. 

Det jeg derimot fikk men ikke helt aner hvorfor er plutselige pigmentflekker/solskader (aldri hatt før i den mengden), og mye håravfall. Også noe på bryn 😟 

Så når det håravfallet ikke stoppet, hodebunnen klør utfra intet og jeg ikke finner noen annen årsak til det så kuttes det. 

Tar heller noen linjer enn å miste håret altså. Men som sagt så vet jeg jo ikke enda om det er årsaken, sluttet i går. 

Så ingen positive effekter, men det var uansett litt for tidlig å forvente. 

Hårtap på grunn av A vitamin syre? Også merket du ingenting på huden? 

AnonymBruker
Skrevet

Er 48, bruker ulike merker som alle er koreanske. Synes det er gøy å teste nytt jeg kommer over. Men faste innslag fra COSRX, Acwell, Ariul, Hanyul og Banila. Har rundt 8-15 steg i rutinen inkludert rens og solfaktor. 

Fram til rundt 40 år brukte jeg bare vanlig sminkefjerner, vann og random fuktighetskrem. Huden min var helt fin syntes jeg, men kjentes ofte litt tørr ut. Da slang jeg gjerne på spenol som en slags nattkrem i tillegg. Gadd sjelden bruke solkrem. 

Men så oppdaget jeg koreansk hudpleie og innførte fler og fler produkter med ulike formål. Og nå er huden min bedre enn noensinne, den både ser og kjennes finere ut enn da jeg var i tenårene. Mindre spenstig såklart, men føles glattere, med jevnere hudfarge og uten urenheter eller tilstoppede porer. 

Anonymkode: 78dcd...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...