Gå til innhold

Hva skal til for at jeg ikke får gjeldsordning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Namsmannen har åpnet gjeldsforhandlinger for meg, og det er en uke til fristen er ute for kreditorer til å melde krav. Trolig kommer nok alle til å sette seg på bakbena da jeg kun har mulighet til å betale 1500 totalt i måneden (=250kr til hver). Hva skal til for at jeg ikke får innvilget gjeldsordning? Holder det at noen kreditorer nekter? Tar man det da videre til tingretten som kan overkjøre kreditorene med «tvunget gjeldsordning»? Jeg hadde brukt ca 175 år på å nedbetale gjelden og er varig ute av stand. Hva må skje for at jeg ikke får den innvilget nå?

Anonymkode: c1056...17e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei! Namsmannen har åpnet gjeldsforhandlinger for meg, og det er en uke til fristen er ute for kreditorer til å melde krav. Trolig kommer nok alle til å sette seg på bakbena da jeg kun har mulighet til å betale 1500 totalt i måneden (=250kr til hver). Hva skal til for at jeg ikke får innvilget gjeldsordning? Holder det at noen kreditorer nekter? Tar man det da videre til tingretten som kan overkjøre kreditorene med «tvunget gjeldsordning»? Jeg hadde brukt ca 175 år på å nedbetale gjelden og er varig ute av stand. Hva må skje for at jeg ikke får den innvilget nå?

Anonymkode: c1056...17e

Hvis gjelden er fersk så kan det vel være et hinder, men ellers høres det greit ut. Ikke at jeg er noen ekspert, det skal sies.

Anonymkode: 1ef31...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Namsmannen har vurdert at du kvalifiserer til gjeldsordning. Da er det somregel tidsperioden det blir diskusjon om.. 5-10år. 

Hvis kreditorer er uenig med namsmann blir det oversendt til tingretten for vurdering.

Anonymkode: 3d827...902

AnonymBruker
Skrevet

Evt. at du surrer det til i forhandlingsperioden, stifter mer gjeld, unndrar midler etc.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Evt. at du surrer det til i forhandlingsperioden, stifter mer gjeld, unndrar midler etc.

Eg unndrog eit badekar, det gjekk bra.

Anonymkode: 12166...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...