Gå til innhold

Venninne som krysser min private grense

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega som har blitt venninne. Hun er veldig god og snill men noe kontrollerende. Hun kan plutselig sjekke om det jeg sier stemmer, og plutselig snakke til folk fordi hun blir sint på de, eller så er hun veldig på og i jobbsammenheng er hun alt for nøye og henger seg opp i alt som ikke gir mening, men hun er veldig dyktig og flink. 

Her om dagen skulle hun hjelpe meg å passe sønnen min. Jeg sa at hun ikke trengte men hun ville så gjerne ta han med på trilletur slik at jeg kunne ta en dusj og sove. Etter knapt 30 min var hun tilbake igjen, og jeg rakk ikke å dusje. 

Så har hun tilbudt meg å hjelpe til i konfirmasjonen til sønnen min, og her tok hun helt over i hvilke blomster jeg skulle ha, og hvordan bordet skulle se ut og alt. Jeg som er så flink med interiør ble bare overkjørt!!! Så kom hun innom en dag og jeg hadde glemt at hun skulle komme. Kom hjem til at hun sto på kjøkkenet mitt å vasket og ryddet. Ble helt satt ut av hele greia, fordi jeg føler hun går litt over grensen! 

Føler hun vil godt ment men for meg blir det for mye. I tillegg er hun veldig nøye på alt, og hun er veldig lite impulsiv å alt skal planlegges til minste detalj. 

Anonymkode: f9f67...257

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun der har nok en slags psykisk diagnose. husk at det er hjernen hennes som bestemmer hvordan hun handler og prosesserer. Hun driver ikke på sånn bare fordi det er gøy. Hun blir helst sikkert stresset av det selv og.

Anonymkode: c0ab2...6a5

• Liker 1
Skrevet (endret)

🤣🤣🤣Plutselig sto hun på kjøkkenet ditt! Du må være tydelig ovenfor henne. Virker helt manisk…

Endret av Rødstrupa
AnonymBruker
Skrevet

Hun har i løpet av 6 mnd gjort dette: 

Hun har sagt at hun ønsket å flytte til Madrid og hun var 100% i gang med planene. Plutselig ble det ikke noe av.

Så skulle hun flytte til et annet hus i nærheten like etterpå. 

Hun begrunnet det med at hun kjedet seg. Og at hun å mannen ville finne på noe nytt, men her skurre det noe

I tillegg har hun tatt masse Botox, skal slanke seg å ta fettsuging. Det er stadig vekk nye ting! 

AnonymBruker
Skrevet

Wow 

Skrevet

Hun høres jo ganske impulsiv ut, men i hi skriver du jo at hun ikke er impulsiv? 🤔  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (20 minutter siden):

Hun høres jo ganske impulsiv ut, men i hi skriver du jo at hun ikke er impulsiv? 🤔  

Hun sa til meg at jeg var for lite «spontan» for henne fordi jeg måtte alltid være hjemme med barna da hun ofte ønsket å bare ta turen ute uten å planlegge så mye.

Jeg føler derimot at hun ikke er så spontan og impulsiv selv, da hun ofte må planlegge veldig nøye alt som skal skje osv. 

Men hun er veldig intens og tar mye plass. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ærlig talt at du ikke kommer til å få noen gode svar her, men at det blir bare frustrerende for deg å prøve å få noen nyttige svar. Her på KG skal TS "tas" Vær litt obs på det.

Jeg tenker at hun er litt egosentrisk og kontrollerende av div grunner, og at hun kanskje ikke er en bra veninne for deg om du sliter litt med å sette grenser, og er kanskje forsiktig og usikker og stille som person? Det jeg leser av måten du skriver på er at du kanskje også selv ikke er neurotypisk og blir overveldet at intense mennesker ( som meg )

Anonymkode: c0ab2...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...