Gå til innhold

Blir eldre damer i 50-årene kåte? De har jo ikke lenger mensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menstruasjon har ikke noe med det å gjøre.

Anonymkode: dcd7d...351

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

KG er så idiotisk til tider...

Selvfølgelig forsvinner / minsker sexlysten til kvinner når de ikke lenger kan få barn! Hvorfor skulle naturen ha designet oss på en annen måte?

På KG er alt motsatt av virkeligheten. Gamle damer er sprengkåte, folk uten utdanning er smarte, folk med utdanning er dumme, snille menn er slemme osv osv. Det er bare et bakvendtland med tull og idioti.

Anonymkode: 02776...076

Det er du som tenker alt for enkelt og banalt rundt seksualitet. Menneskers seksuelle lyst er ikke knyttet til forplantning. Kvinner fungerer ikke som katter med løpetid. Da ville kvinner kun hatt lyst på sex ved eggløsning. Sånn er ikke verden på kg eller i virkeligheten 

Anonymkode: 98c1b...661

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er du som tenker alt for enkelt og banalt rundt seksualitet. Menneskers seksuelle lyst er ikke knyttet til forplantning. Kvinner fungerer ikke som katter med løpetid. Da ville kvinner kun hatt lyst på sex ved eggløsning. Sånn er ikke verden på kg eller i virkeligheten 

Sant! 

• Hjerte 1
Skrevet
Lurven skrev (9 timer siden):

Ble det noe?

Nei, på ingen måte.

AnonymBruker
Skrevet
DelvisPresley skrev (15 minutter siden):

Nei, på ingen måte.

Vil du fortelle litt om hvorfor? Bare om det kjennes greit for deg selvsagt:)

Anonymkode: 9d4bd...c1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vil du fortelle litt om hvorfor? Bare om det kjennes greit for deg selvsagt:)

Det bare ebbet ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er selvsagt en helt klar biologisk og statistisk sammenheng mellom fallende hormonproduksjon og redusert seksuell lyst/evne. Det finnes ingen seriøse fagfolk som benekter det. Å antyde at sammenhengen er tilfeldig, er direkte fordummende.

Anonymkode: faf47...0a1

Merkelig at min mamma på 79 har sex med den nye kjæresten sin og har blomstret skikkelig opp på alle måter. Det burde jo ikke være mulig med din logikk.

Anonymkode: 3744a...58a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn forøvrig, som en kvinne som har levd med et par menn i 50-åra, de har i sannhet en overgangsalder de også...

Sånn er det når vi er over i livets nest siste fase, vi skal ikke formere oss mer, mrn reflektere og prøve å holde ting ved like.

Anonymkode: 69ce3...580

AnonymBruker
Skrevet
DelvisPresley skrev (18 minutter siden):

Det bare ebbet ut.

Skjønner..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig at min mamma på 79 har sex med den nye kjæresten sin og har blomstret skikkelig opp på alle måter. Det burde jo ikke være mulig med din logikk.

Anonymkode: 3744a...58a

Merkelig med mennesker som ikke skjønner statistikk og variasjon. Mora di har vært kåt som et spett hele livet, og motbeviser ingen ting. 

Anonymkode: 4d2f6...893

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sprengkåt før og under mensen og det savner jeg.

Savner mensen for jeg hadde ingen plager, men følte meg veldig rolig og  kvinnelig under mensen.

Anonymkode: 51b2e...ea4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 15.52):

Henger ikke det sammen med sexlysten? At damer før overgangsalderen har høyere sexlyst under deler av syklusen? Og etter overgangsalderen er de mitt som menn? Bare med lavere sexlyst?

Anonymkode: 28dd9...586

Har du aldri hatt en kjæreste? Det finnes da plenty av damer som er ekstra kåte under mensen, så mangel på mens sier ikke noe om de er kåte eller ikke. Jeg tror du trygt kan gå ut ifra at kvinner er kåte også etter overgangsalderen er over.

• Liker 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Menstruasjon har ikke noe med det å gjøre.

Anonymkode: dcd7d...351

Nei, ikke direkte. Men endringer i hormonbalansen kan ofte føre til svakere eller helt fraværende sexlyst. Å påstå at damer generelt har samme sexlyst etter overgangsalderen er misforstått "girlpower"

Skrevet
On 7/31/2023 at 10:45 AM, Topper og daler said:

Hvis dette stemmer, hvorfor er det så mange kvinner over 50 som har sterk sexlyst og svært aktivt sexliv? 

Rettelse: NOEN kvinner. Ikke mange ( som kan oppfattes som flertallet)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 18.11):

Enig. 

Menn som er sterile kan vel være like kåte som de med sædceller?

Annonse
Skrevet
38 minutter siden, BerntHulken said:

Enig. 

Menn som er sterile kan vel være like kåte som de med sædceller?

Herregud for et argument. Det er da ikke snakk om at det er den månedlige blødningen som avgjør om damer har lyst eller ikke. Det er snakk om de hormonelle endringene som inntrer omkring overgangsalderen. Som da medfører at en god del kvinner får redusert sexlyst, eller mister den helt.  Denne tråden er helt merkelig, da svært mange fornekter at overgangsalderen medfører særlig endring i lyst, og drar frem enkeltpersoner som bevis på dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Her ble det veldig mye sånn enten er kvinner etter overgangsalderen helt aseskuelle eller de er kåtere enn kaniner. Det blir veldig feil måte å se det på. Det er ikke sånn at all hormonproduksjon stanser opp etter overgangsalderen. Vi har fortsatt hormoner, min mindre enn tidligere. Så det er ikke sånn at alt er helt "skrudd" igjen av hormoner. Lysten kan jo gå ned, men den blir ikke borte. Bare noe mindre. For noen mer og for andre mindre. Og noen mister det kanskje helt, men det tror jeg ikke er så vanlig. I tillegg kommer jo at vi fortsatt har behov for nærhet, kos og fysisk kontakt. Og at man fortsatt kan bli tiltrukket av menn fysisk. Så det er jo ikke sånn at vi er maskiner som slutter å virke fordi noen har tatt ut "batteriet". 

Anonymkode: ab769...bdc

• Liker 1
Skrevet
Resignert skrev (5 timer siden):

Rettelse: NOEN kvinner. Ikke mange ( som kan oppfattes som flertallet)

Min oppfatning er at flertallet av kvinner over 50 har et godt og aktivt sexliv. Problemene handler derimot om noen. Så ingen grunn til rettelse, 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...