Gå til innhold

Blir eldre damer i 50-årene kåte? De har jo ikke lenger mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 21.05):

Er 50 år og midt i overgangsalderen. Har aldri vært mer kåt og sikler stadig etter menn i tredveåra..😅

Anonymkode: 9d4bd...c1e

🤮

…Beklager. Synes det bare er frastøtende.

Anonymkode: af93f...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er over 50, og har ekstremt mye lyst. Har mistet mensen, og jeg produserer mindre fuktighet. Så glidemiddel er veldig godt.

Har tenkt på at det er rart at jeg har så mye lyst.

Anonymkode: 1d1cf...cec

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mista sexlysten i overgangsalderen. Har startet hormonbehandling, så mulig den kommer tilbake.

Anonymkode: eec4b...296

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 13.42):

Helt klart. Libidoet er noen prosent personavhengig men naturen bidrar helt klart med mer lyst når man er fruktbar og i fertil alder. Fra naturens siden trengs ikke sexlyst når evnen til reproduksjon er borte. Det er en unødvendig ressurs for kroppen å bruke energi på. 

Anonymkode: cd4f1...7f3

Hvis dette stemmer, hvorfor er det så mange kvinner over 50 som har sterk sexlyst og svært aktivt sexliv? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

🤮

…Beklager. Synes det bare er frastøtende.

Anonymkode: af93f...d6f

Incel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 29.4.2023 den 21.43):

Men hvordan er det med å bli våt i den alderen? Må man bruke glidemiddel?

Bare lurer, uten å være frekk eller noe. Syns selv damer i den alderen er flotte.

Forskjell på damene på den måten også. Noen har god fuktighetssekresjon, men ikke alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 15.52):

Henger ikke det sammen med sexlysten? At damer før overgangsalderen har høyere sexlyst under deler av syklusen? Og etter overgangsalderen er de mitt som menn? Bare med lavere sexlyst?

Anonymkode: 28dd9...586

Jeg er 63. Er like kåt nå som før. Blir våt selv om jeg ikke får mensen lenger. Mensen mistet jeg nesten for 20 år siden. 

Anonymkode: c3fd2...c10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
DelvisPresley skrev (På 1.5.2023 den 13.24):

Jeg chatter med ei på 55 på tinder nå, as we speak😄 Hun er 18/19 år eldre enn meg. Spennede å se om det blir noe😁

Ble det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På gruppenivå er det ikke tvilsomt at redusert hormonproduksjon gir redusert sexlyst og andre seksuelle problemer. For mange kvinner er virkningene så betydelige at de sliter med lystproblemer og andre former for seksuell dysfunksjon under og etter overgangsalderen. Behandling med østrogentilskudd o.l. skaper andre helserisikoer, og er derfor finnes det ingen quick fix på problemene. Heldigvis er det også en god del som kommer seg gjennom hormontørken uten så store plager.

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/seksuell-dysfunksjon-i-overgangsalderen/

Anonymkode: faf47...0a1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 0.58):

Prøv litt hardere på hva da? 

Hvis han ikke vil ha en søt jente på sin egen alder, men rett og slett vil ha ei dame på 50+, hvorfor er det desperat? 

Jeg skjønner ikke hva du mener. Hva er desperat og feil med det DelvisPresley sier?

Det har kvinnene i min familie også og både moren min og jeg mistet mensen da vi var ca 50. Hun noen år etter og jeg et par år før. 

Anonymkode: 6baf4...60c

De fleste kvinner i velstandsnorge holder seg selvfølgelig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

KG er så idiotisk til tider...

Selvfølgelig forsvinner / minsker sexlysten til kvinner når de ikke lenger kan få barn! Hvorfor skulle naturen ha designet oss på en annen måte?

På KG er alt motsatt av virkeligheten. Gamle damer er sprengkåte, folk uten utdanning er smarte, folk med utdanning er dumme, snille menn er slemme osv osv. Det er bare et bakvendtland med tull og idioti.

Anonymkode: 02776...076

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

KG er så idiotisk til tider...

Selvfølgelig forsvinner / minsker sexlysten til kvinner når de ikke lenger kan få barn! Hvorfor skulle naturen ha designet oss på en annen måte?

På KG er alt motsatt av virkeligheten. Gamle damer er sprengkåte, folk uten utdanning er smarte, folk med utdanning er dumme, snille menn er slemme osv osv. Det er bare et bakvendtland med tull og idioti.

Anonymkode: 02776...076

Du tar feil. Sexlysten er der fortsatt, og den er sterkere enn da jeg var fruktbar). Og det er ikke tull, selv om skrives på KG. Hvis jeg skriver på KG at jorden er rund, blir det ikke tull og tøys bare fordi det er denne plattformen jeg skriver det på, skjønner du.

Anonymkode: 6d31f...2fa

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

På gruppenivå er det ikke tvilsomt at redusert hormonproduksjon gir redusert sexlyst og andre seksuelle problemer. For mange kvinner er virkningene så betydelige at de sliter med lystproblemer og andre former for seksuell dysfunksjon under og etter overgangsalderen. Behandling med østrogentilskudd o.l. skaper andre helserisikoer, og er derfor finnes det ingen quick fix på problemene. Heldigvis er det også en god del som kommer seg gjennom hormontørken uten så store plager.

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/seksuell-dysfunksjon-i-overgangsalderen/

Man kan finne forskning som sier nær sagt hva som helst hvis man leter etter det. Og søker du etter bekreftelse på at kvinner i overgangsalderen har seksuelle problemer, så finner du bekreftelse på at kvinner i overgangsalderen har seksuelle problemer. Jeg søkte etter unge kvinner og seksuelle problemer og - tro det eller ei - jeg fant at de både var tørre, manglet lyst og glede over sex og ikke fikk orgasme: 
https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/ungdom-og-seksuelle-problemer/

Og enda verre, hadde du søkt på eldre menn og seksuelle problemer hadde «bevismaterialet» garantert vært enda dystrere. Og det selv om eldre menn fortsatt kan bidra med å produsere barn. Kan du tro! 

Endret av Topper og daler
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Topper og daler skrev (2 timer siden):

Man kan finne forskning som sier nær sagt hva som helst hvis man leter etter det. Og søker du etter bekreftelse på at kvinner i overgangsalderen har seksuelle problemer, så finner du bekreftelse på at kvinner i overgangsalderen har seksuelle problemer. Jeg søkte etter unge kvinner og seksuelle problemer og - tro det eller ei - jeg fant at de både var tørre, manglet lyst og glede over sex og ikke fikk orgasme: 
https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/ungdom-og-seksuelle-problemer/

Og enda verre, hadde du søkt på eldre menn og seksuelle problemer hadde «bevismaterialet» garantert vært enda dystrere. Og det selv om eldre menn fortsatt kan bidra med å produsere barn. Kan du tro! 

Det er selvsagt en helt klar biologisk og statistisk sammenheng mellom fallende hormonproduksjon og redusert seksuell lyst/evne. Det finnes ingen seriøse fagfolk som benekter det. Å antyde at sammenhengen er tilfeldig, er direkte fordummende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topper og daler skrev (4 timer siden):

Du søkte på nettet, og du fant ingen ting.

Selvsagt finnes unge kvinner med lystproblemer, men det gjelder 10- 20% i følge din link. Etter overgangsalderen er det 50%...

Selvsagt får menn oftere sviktende lyst og potens med alderen. Ingen nekter for det.

Anonymkode: f92c2...d70

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo en grunn til at kvinner som har gått igjennom overgangsalderen blir beskrevet som at de har gått ut på dato.

Anonymkode: a2238...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Topper og daler skrev (7 timer siden):

Incel? 

Frigid?

Anonymkode: 039eb...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du søkte på nettet, og du fant ingen ting.

Selvsagt finnes unge kvinner med lystproblemer, men det gjelder 10- 20% i følge din link. Etter overgangsalderen er det 50%...

Selvsagt får menn oftere sviktende lyst og potens med alderen. Ingen nekter for det.

Anonymkode: f92c2...d70

Poenget mitt var at man ikke kan  komme med bombastiske påstander ut fra «en ny undersøkelse». Man kan finne forskning som sier både det ene, det andre og det tredje. Dessuten står ikke dette «problemet» i forhold til premisset i trådstart og flere av innleggene her. De fleste over 50 - både kvinner og menn - har et aktivt sexliv, De kan (med henvisning til trådstart) både bli kåte og nyte sex. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Frigid?

Anonymkode: 039eb...022

Fordi jeg tror du er incel? Fantastisk logikk. Jeg er dessuten mann, og frigiditet var et uttrykk som man tidligere brukte på kvinner som man mente ikke klarte bli seksuelt opphisset. Typisk en incel og bruke et slikt uttrykk, da. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 21.44):

De blir faktisk enda kåtere, for nå trenger de ikke å bære redd for å bli gravid lengre😳

Anonymkode: fb632...91f

Det trenger du ikke om du har en smart mann som steriliserer seg etter at barna er født heller. Godt argument for at menn skal sterilisere seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...