Gå til innhold

Er Krypto i ferd med å forsvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lite prat om det nå. 

Anonymkode: e9bdf...312

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neida. En tweet fra Elon Musk, så skyter DOGE opp til himmelen igjen. Jeg har en del DOGE og sitter og venter. Sjekker twitter mange ganger om dagen. Det snakk om når, ikke om det skjer. 

Anonymkode: dd2dd...a00

AnonymBruker
Skrevet

Neida, men de som har vært en del av den religionen har lært å gå noe mer stille i dørene. I mange år sa de at dette var bare å satse på, og bitcoin var immun mot inflasjon og ytre påvirkning, desentralisert og ikke sporbart.

Også viste det seg at stort sett ingenting av det stemmer, da verdien sank som en stein på dypt vann.

Anonymkode: 000a3...a37

AnonymBruker
Skrevet

Nå som det bare er et tidspørsmål før CBDC blir innført, så tror jeg ikke man er den smarteste kniven i skuffen om man investerer i det ene eller det andre. 😅

Anonymkode: f94c2...97c

AnonymBruker
Skrevet
On 4/29/2023 at 7:16 PM, AnonymBruker said:

Neida, men de som har vært en del av den religionen har lært å gå noe mer stille i dørene. I mange år sa de at dette var bare å satse på, og bitcoin var immun mot inflasjon og ytre påvirkning, desentralisert og ikke sporbart.

Også viste det seg at stort sett ingenting av det stemmer, da verdien sank som en stein på dypt vann.

Bitcoin har nesten doblet seg i kurs hittil i år.

Hva har skjedd med den norske kronen i mellomtiden ...?

Anonymkode: e03f9...a9f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Bitcoin har nesten doblet seg i kurs hittil i år.

Hva har skjedd med den norske kronen i mellomtiden ...?

Anonymkode: e03f9...a9f

Jeg mente på ingen måte at bitcoin følger NOK. 

Verdi mot USD i dag: 28445 USD for en BTC.

Verdi mot USD for 6 mnd siden: 21301 USD for en BTC.

Det som virkelig er interessant å se på, når man skal motvise alle disse religiøses påstander, er koronatiden og hvordan upåvirkelige BTC ble sterkt påvirket.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er bare alltid mindre prat om det når vi er inne i et "bear marked".

Dersom norske Nahmii blir mer kjent vil nok flere nordmenn bli interessert

Anonymkode: 79b34...604

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krypto er et pyramidespill og ren svindel, og bortkastet strøm. Det er bare et spørsmål om når det blir forbudt. 

Anonymkode: efd7a...502

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Krypto er et pyramidespill og ren svindel, og bortkastet strøm. Det er bare et spørsmål om når det blir forbudt. 

Anonymkode: efd7a...502

Dette har du tydeligvis ingen greie på! Les deg opp!!  At flere selskaper har godkjenning fra finanstilsynet til å drive med kryptobørs i Norge, sier klart og tydelig at det ikke er noen pyramidevirksomhet.

Anonymkode: 00623...6d5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mente på ingen måte at bitcoin følger NOK. 

Verdi mot USD i dag: 28445 USD for en BTC.

Verdi mot USD for 6 mnd siden: 21301 USD for en BTC.

Det som virkelig er interessant å se på, når man skal motvise alle disse religiøses påstander, er koronatiden og hvordan upåvirkelige BTC ble sterkt påvirket.

Stemmer det, BTC har vist seg å reagere ganske likt som aksjemarkedet. Blir spennende å se hva som skjer ved neste halvering!

Anonymkode: 262ea...cb6

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har du tydeligvis ingen greie på! Les deg opp!!  At flere selskaper har godkjenning fra finanstilsynet til å drive med kryptobørs i Norge, sier klart og tydelig at det ikke er noen pyramidevirksomhet.

Selv om jeg noe uenig i denne pyramidespill kommentaren, så synes jeg ikke din mer konstruktiv. 

Krypto handler om desentralisering. Men det kan være en dårlig ide når det gjelder penger. Det i seg selv er et stort uløst problem krypto har i dag. Det kan dog anvendes på mye annet. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Stemmer det, BTC har vist seg å reagere ganske likt som aksjemarkedet. Blir spennende å se hva som skjer ved neste halvering!

Anonymkode: 262ea...cb6

Det er faktisk en av de største problemer krypto har og grunnen til at de ikke klassifiserer som en ekte valuta. Jeg legger snl definisjonen til grunn.

Krypto handles med fiat penger. Dermed er det fiat pengenes marked som priser krypto. Det finnes ingen annen motverdi. Jeg kan ikke kjøpe mat med krypto. Jeg må alltid bytte det tilbake til fiat penger per i dag. Krypto er kun det verdt som andre er villig å bruke fiat penger på det. Det er altså kun omfordeling av fiat penger som skjer. Ingen verdiskapning. Hvor mye ville du betale igjen for mine shitcoins?

Tar jeg feil? 

Løsningen er å skape et kryptovaluta som ikke kan handles med fiat penger ever og som kan brukes til å kjøpe mat. Det må også gå an å gjenopprette mitt Wallet når jeg har glemt passordet. Først da kan krypto være stabil deflasjonær og samtidig verdibevarende. 

Schmuhu

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krypto er drevet av spekulasjon. Det folk spekulerer i er å tjene penger på at kryptovalutaen stiger. Altså er det hele bare et pyramidespill. Binder man feks noe med virkelig holdbar verdi til krypto, som Gull, så snakker vi, da får krypto en egen verdi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Krypto er drevet av spekulasjon. Det folk spekulerer i er å tjene penger på at kryptovalutaen stiger. Altså er det hele bare et pyramidespill. Binder man feks noe med virkelig holdbar verdi til krypto, som Gull, så snakker vi, da får krypto en egen verdi.

Selvfølgelig spekulerer man i at valutaen skal stige, eller synke.  Akkurat på samme måte som man gjør med aksjer.  Bitcoin er desentralisert og det er ingen som sitter "på toppen av pyramiden". Det er heller ingen vervepremier for å bli med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, Norge henger etter som vanlig. Myyye snakk om det i utlandet. Så flere sponsorer og skriv i forskjellige aviser. 

Data på blokkjede kan dokumenteres i stedet for denne trust-me-bro holdningen vi har til gull og sølv. Hvorfor har data på hvor mye råvarer som holdes plutselig blitt å sensitivt? ;) 

Anonymkode: bcafe...9a4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

94% av all selskapsdrift i verden er drevet av spekulasjon. 99% av alle råvarer er drevet av spekulasjon.
Nesten 30% av alle verdens valuter er drevet av spekulasjon.

Du har mye å lære min venn...

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

94% av all selskapsdrift i verden er drevet av spekulasjon. 99% av alle råvarer er drevet av spekulasjon.

Det er nettopp poenget med krypto at det skal frakobles spekulasjon. Men det funker bare når krypto ikke handles lenger med fiat penger. Folk må slutte å prise krypto med dagens penger eller så er det ikke noe annet enn det samme som vi har i dag. 

Anonymkode: a2733...8fa

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, la meg lære deg litt om krypto først før du putter ord i munnen på meg. Takk

Se denne du, også kom tilbake som en annen person 

AnonymBruker
Skrevet

Krypto= moderne tulipan krakket.

Folk har sine "verdier" i cyperspace, uten internett. Ei verdier. 

Anonymkode: 4a9cc...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opprettet for mange år siden en lommebok for bitcoin og fikk som velkomstgave 1 bitcoin, den gangen var de ikke verdt mange kronene. Jeg turte aldri bruke denne lommeboken og kjøpte ingen nye bitcoin, vel glemte hele greiene og nå aner jeg ikke hva passord eller hvilken  e-post jeg brukte, og går derfor glipp av over 300 000 kr.

Anonymkode: d7ffb...993

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opprettet for mange år siden en lommebok for bitcoin og fikk som velkomstgave 1 bitcoin, den gangen var de ikke verdt mange kronene. Jeg turte aldri bruke denne lommeboken og kjøpte ingen nye bitcoin, vel glemte hele greiene og nå aner jeg ikke hva passord eller hvilken  e-post jeg brukte, og går derfor glipp av over 300 000 kr.

Anonymkode: d7ffb...993

Så kjipt!

Har et par forskjellige wallets og noen nft hubs. Samme har mannen min. Vi snakka nylig om hvor viktig det er at vi sørger for å dokumentere nødvendige opplysninger - på en trygg måte!

I første omgang fir egen del, men deretter for hverandre når det kommer til arv.

Skulle ønske bankbokser fortsatt var tilgjengelig 🙄

Anonymkode: 31c0a...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...