Gå til innhold

Hvorfor i svarteste klarer jeg ikke å gi slipp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt objektivt sett er jeg over hans liga. Virkelig ikke for å skryte, men jeg har bedre utdanning, bedre lønn, høyere sosial status, barn, materielle ting, godt utseende mm. Han er overvektig, usunn, er tynn i håret, har psoriasis, diabetes, lavere lønn og sosialt sett dårligere jobb. Han leier bolig og har ingen oppsparte midler selv om han er godt og vel voksen. Jeg har aldri gitt uttrykk på noen som helst måte at jeg tror jeg er «bedre» enn han, bare så det er sagt.

Vi møttes via felles fritidsaktivitet og jeg tenkte umiddelbart om han at han var en merkelig skrue. Men så skjedde det noe. Han tok kontakt med meg, strakte ut en hånd, åpnet seg, delte av sine innerste følelser og tanker, og jeg utviklet følelser for han, faktisk falt jeg hardt. Jeg tror det var gjensidig en stund, men så dabbet det av da han sluttet med den felles aktiviteten vi hadde. Han ble stille, sluttet å skrive til meg, og jeg lengtet. Det har jeg gjort siden, men nå skal vi tilfeldigvis treffes igjen på en lignende aktivitet som vi drev med før. Vi kommer til å tilbringe mange dager sammen.

Så til spørsmålet mitt. Jeg gruer meg litt, men er samtidig spent. Hvordan bør jeg oppføre meg? Burde jeg spille overlegen overfor han? Kald? Avvisende? Eller burde jeg takke ja til å henge hvis han ønsker det?

Jeg tror jo, ettersom jeg har lest her inne før, at jeg burde la han gå. Men hvordan?

Anonymkode: 6006a...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær mot han som du er mot de andre der. Hverken mer eller mindre. 

Dere er bekjente så behandle han som det. 

Anonymkode: 2ec0b...fb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare vær mot han som du er mot de andre der. Hverken mer eller mindre. 

Dere er bekjente så behandle han som det. 

Anonymkode: 2ec0b...fb4

Han kommer garantert til å spørre om jeg blir med på det ene og det andre - ut å gå tur, spise, kino. Han gjør alltid det. Og så er det på’an igjen. 

Skrevet

Eneste problemet her er at du tror du er bedre enn han. Så det beste er kanskje å ikke villede han. Han fortjener bedre. Eller så får du skjerpe deg og godta han som han er, og behandle han som en likeverdig.

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (5 minutter siden):

Eneste problemet her er at du tror du er bedre enn han. Så det beste er kanskje å ikke villede han. Han fortjener bedre. Eller så får du skjerpe deg og godta han som han er, og behandle han som en likeverdig.

Jeg har ikke villedet han på noen som helst måte. Jeg har holdt meg unna han når vi har vært på samlinger sammen - det har vært han som har oppsøkt meg. Jeg godtar han og behandler han som en likeverdig. Hvorfor tror du ikke jeg behandler han fint?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han kommer garantert til å spørre om jeg blir med på det ene og det andre - ut å gå tur, spise, kino. Han gjør alltid det. Og så er det på’an igjen. 

Klarer du ikke å si Nei takk, det passer ikke?

Anonymkode: 42ef7...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...