Gå til innhold

Hunden min har rare anfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går lå jeg ved siden av hunden min ute, helt ut av det blå begynte hun å skrike, krølle seg sammen og ble helt desperat, hun begynte å bite i båndet og hadde tydelige store smerter. Etter noen minutter ga det seg. Tok med hun til dyrlegen, hvor hun da var kjempe sliten i bilen men ikke virket smertepreget. Hun spratt ut av bilen igjen og var seg selv, etter 10 minutters venting på dyreklinikken begynte det igjen. Hun går i ring og synker veldig, virker ustabil og blir sliten. Etter en stund blir hun seg selv igjen. Dyrlegen sjekker hun for vepsestikk og ormebitt, tar vitale målinger og sender med oss allergipiller hjem etter de har sett etter hun i flere timer. Alt virker helt greit i mange timer. Så begynner den skrikingen igjen på kvelden, man kan se det på hun før det begynner, hun blir desorientert, veldig merkelig oppførsel og bare sturer. Begynner å gå rundt seg selv, vingler rundt og plutselig hyler hun til. Hun prøver å bite rundt seg (hun har aldri vært noe særlig til biting, ikke med leker en gang), blir enda mer desorientert og får noe slags kramper. Hun kaster seg i fanget mitt hver gang, etter ett minutt slutter det også bare sovner hun/er veldig trøtt og sliten. Får bare beskjed om å følge opp og observere hun når vi kontakter klinikken. Hun har smertestillende fra en tidligere operasjon som de anbefalte å gi hun. Etter dette sov hun gjennom natten, men merker hun er veldig redusert. 
jeg er kjempe redd for hun, veldig redd det er noe alvorlig galt og vil bare finne ut hva det er. Men vi får beskjed om å se det Ann. 
hun er 11 år gammel om det har noe å si, er utrolig sprek og frisk for alderen. Jeg skjønner at dere ikke kan svare på dette, men jeg lurer på om noen andre har vært borte i dette med hunden sin? Jeg googler meg i hjel men jeg finner ingenting. 

Anonymkode: ba2c9...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, film henne når du ser det starte slik du kan vise forløpet til veterinæren dersom de ikke ser det selv. Og så kan du jo insistere på at det taes røntgen og evt mr av henne, eller be om en 2nd oppinion osv om du ikke føler dere blir ivaretatt hos veterinæren dere har vært til. 

Skrevet

Kan høres ut som epilepsi?

• Liker 1
Skrevet

Hvilken hunderase er det? Høres ut som syringomyeli. Veldig vanlig hos Cavalier king Charles spaniel 

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Samme tenkte jeg! 

Anonymkode: 84389...816

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg var inne på tanken og får en liten følelse av det. Men vil det da komme smerte skrik? Og er det mulig at de får det i en alder av 11 år?

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også epilepsi. Hvilket forklarer hvorfor de ikke finne rnoe galt på prøver eller med hunden etterpå. 

Anonymkode: 1d74e...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg var inne på tanken og får en liten følelse av det. Men vil det da komme smerte skrik? Og er det mulig at de får det i en alder av 11 år?

Det kan oppstå når som helst i livet, og anfall kan arte seg veldig ulikt. Det kan skyldes endringer i hjernen.

AnonymBruker
Skrevet
MissKatt skrev (10 minutter siden):

Hvilken hunderase er det? Høres ut som syringomyeli. Veldig vanlig hos Cavalier king Charles spaniel 

Hun er en Pointer 

ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I går lå jeg ved siden av hunden min ute, helt ut av det blå begynte hun å skrike, krølle seg sammen og ble helt desperat, hun begynte å bite i båndet og hadde tydelige store smerter. Etter noen minutter ga det seg. Tok med hun til dyrlegen, hvor hun da var kjempe sliten i bilen men ikke virket smertepreget. Hun spratt ut av bilen igjen og var seg selv, etter 10 minutters venting på dyreklinikken begynte det igjen. Hun går i ring og synker veldig, virker ustabil og blir sliten. Etter en stund blir hun seg selv igjen. Dyrlegen sjekker hun for vepsestikk og ormebitt, tar vitale målinger og sender med oss allergipiller hjem etter de har sett etter hun i flere timer. Alt virker helt greit i mange timer. Så begynner den skrikingen igjen på kvelden, man kan se det på hun før det begynner, hun blir desorientert, veldig merkelig oppførsel og bare sturer. Begynner å gå rundt seg selv, vingler rundt og plutselig hyler hun til. Hun prøver å bite rundt seg (hun har aldri vært noe særlig til biting, ikke med leker en gang), blir enda mer desorientert og får noe slags kramper. Hun kaster seg i fanget mitt hver gang, etter ett minutt slutter det også bare sovner hun/er veldig trøtt og sliten. Får bare beskjed om å følge opp og observere hun når vi kontakter klinikken. Hun har smertestillende fra en tidligere operasjon som de anbefalte å gi hun. Etter dette sov hun gjennom natten, men merker hun er veldig redusert. 
jeg er kjempe redd for hun, veldig redd det er noe alvorlig galt og vil bare finne ut hva det er. Men vi får beskjed om å se det Ann. 
hun er 11 år gammel om det har noe å si, er utrolig sprek og frisk for alderen. Jeg skjønner at dere ikke kan svare på dette, men jeg lurer på om noen andre har vært borte i dette med hunden sin? Jeg googler meg i hjel men jeg finner ingenting. 

Min første tanke er epilepsi. Jeg kjenner meg igjen i alt unntatt bitingen og hylingen. 

Endret av Eva-Lena
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte bare å komme med en oppdatering til eventuelle fremtidige folk som skulle komme opp i samme situasjon. Det var mistanke om veldig mye, “anfallene” ble oftere og kraftigere. Hun ble testet for alt av somatiske sykdommer de kunne ta blodprøve på, bla også diabetes da vi også trodde hun hadde følinger, ingenting slo ut. Det landet på til slutt type anfall, men usikker på hva. Hun begynte på epilepsi medisiner som ikke hjalp. Hun viste mer og mer smerte når hun hadde «anfallene». Fikk endelig tatt video av hun mens det skjedde. Fant fort ut at det var noe forbundet med nakke/prolaps og er nå godt medisinert med smertestillende og har enda ikke skjedd noe på over et døgn nå. Tenker at dette kan være nyttig informasjon til senere da jeg selv ikke fant noe på Google. 

ts

• Hjerte 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...