Gå til innhold

Blir kvinner sjekka opp overalt, og hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 hours ago, Mysticgirl said:

Det blir som i den serien. Jeg kan være en tier her, men en firer i Oslo, der alle ser amazing ut .

Vet ikke om Oslo-folk ser penere ut. Men i Oslo er det overskudd på kvinner, mens på bygda er det overskudd av menn. Sier seg selv at man blir populær om man er den eneste kvinnen i bygda. Selv studerte jeg sykepleier og letteste saken for de mannlige studentene å få oppmerksomhet der, for det gikk  jo 10 kvinner per mann.

Anonymkode: e952e...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det skjer svært sjeldent, litt oftere da jeg var yngre. Glad jeg slipper det i dag da jeg har partner, familie og barn. 

Anonymkode: 897ba...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om Oslo-folk ser penere ut. Men i Oslo er det overskudd på kvinner, mens på bygda er det overskudd av menn. Sier seg selv at man blir populær om man er den eneste kvinnen i bygda. Selv studerte jeg sykepleier og letteste saken for de mannlige studentene å få oppmerksomhet der, for det gikk  jo 10 kvinner per mann.

Ja, nettopp. Selv om kvinner er i overtall, er de veldig pene der. Blir helt fasinert over hvor pene alle er der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den unge studenten brukte ikke 1 kalori på å prøve å sette seg inn i hvorfra folk aka damer kan føle seg truet av å bli sjekket opp på et sted de ikke kan forlate. Jeg har måttet forlate setet mitt og stå hele resten av reisa mi fordi en fyr ikke ville gi seg med å sjekke. Mens han ropte etter meg - HØYT - at jeg var dramatisk og at han bare ville snakke  ..

Anonymkode: 2237f...10e

Nei hans fokus var nok på økende ensomhet i samfunnet og ønsket om at vi skal bli flinkere til å ta kontakt med hverandre. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare elsker skrivefeilen.

Ja, de vil ha seg et ligg 😄

Hehe, ja den var fin 😛 likte din og:

Sitat

Vi lever også i ei tid der golf har lite respekt for forhold. Jeg har mange ganger blitt sjekket opp med giftering. Single folk spør seg ikke, er hun der singel, de bare antar det eller synes ikke det er viltig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mysticgirl skrev (1 minutt siden):

Ja, nettopp. Selv om kvinner er i overtall, er de veldig pene der. Blir helt fasinert over hvor pene alle er der :) 

Er du? Jeg blir ofte fascinert over hvor dølle en del folk ser ut i Oslo. Virker som det er mer kontraster der. Har selvsagt sett veldig pene, kule folk der også. Men er jo jævlig dyrt å bo der, så jeg tror en del folk ikke har helt tid og råd til å shine seg. Mens her jeg bor ser de fleste sånn noenlunde ut, selv om det er få stjerner, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Nei hans fokus var nok på økende ensomhet i samfunnet og ønsket om at vi skal bli flinkere til å ta kontakt...

Man blir nok bare enda mer ensom om man ikke en gang får ro og slippe å bli sjekket opp på bussen fra jobb. Evt at man kjøper seg bil og sitter i den aleine hver eneste dag.

Hvis han oppriktig hadde vært opptatt av å bekjempe ensomhet, kunne han engasjert seg i Menn i skjul eller andre steder som er opptatt av vennskap, ikke sjekking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du? Jeg blir ofte fascinert over hvor dølle en del folk ser ut i Oslo. Virker som det er mer kontraster der. Har selvsagt sett veldig pene, kule folk der også. Men er jo jævlig dyrt å bo der, så jeg tror en del folk ikke har helt tid og råd til å shine seg. Mens her jeg bor ser de fleste sånn noenlunde ut, selv om det er få stjerner, hehe. 

Ja, men  tror det er som du sier, mange velstående folk der, som har råd ti å shine seg opp 😅 Kremen holder jo til i gryta, og de med dårligere råd søker seg jo selvsagt litt mer til steder som er rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 12.40):

Mange på KG sier de blir sjekka opp av menn konstant. På gata, bussen, butikken etc. Gjerne flere ganger i uka. Og gjerne er dette godt voksne damer, så ikke bare unge damer.

Andre igjen sier de aldri blir sjekka opp på gata.

Det er selvsagt forskjellige damer som sier disse to tingene, men jeg synes likevel det er litt påfallende at forskjellene skal være så store. Er det virkelig slik at noen blir sjekka opp overalt og til enhver tid, mens andre aldri blir det på gata?

Og dere som blir sjekka opp overalt, er det ikke fryktelig plagsomt?

Anonymkode: 90c6c...1eb

Jo, det er fryktelig plagsomt. Men når man sier «hele tiden» mener man selvsagt ikke faktisk hele tiden, men ofte. For ofte.

herzeleid skrev (På 29.4.2023 den 12.51):

Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe.

Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. 

Nei, jeg tolker ikke et vennlig «hei» som å bli sjekket opp. Faktisk har jeg mange mannlige venner jeg har blitt venn med ved at vi bare kommer i prat. Jeg evner fint å skille på det og å bli sjekket opp.

Men typ en gang på legevakta mens jeg var der med ungen min, og en mann satt og gnålte om hvor pen jeg var og at vi burde gå ut og spise middag etterpå og han hadde ingen problem med at jeg hadde barn, faktisk elsket han barn men ønsket seg ikke egne, han ville heller bli stefar.

Eller en gang en fyr kom bort til meg på gata og sa at jeg var så pen og kunne jeg tenke meg å gå på en date med ham? 

Og en gang en fyr på flyplassen lurte på om jeg ikke heller ville bli med ham til Paris i en uke, så skulle han betale alt for meg og jeg kunne få shoppe fritt og jeg trengte selvsagt ikke å ha sex med ham eller noe sånt, han ville bare bli bedre kjent med meg. (jeg dro ikke til Paris). 

Det skjer stadig, men ikke hver dag eller hver gang jeg forlater huset. Jeg blir kjent med menn som bare er hyggelige også, har kommet i prat med mange kule hyggelige menn på trening f.eks., noen har blitt mine gode venner, og det er STOR forskjell på dem og på en slimål som sjekker deg opp, eller en faktisk ordentlig og hyggelig fyr som sjekker deg opp (det at jeg ikke er interessert trenger ikke å bety at noe er galt med fyren).

Jeg møtte min mann ved at han sjekket meg opp på et utested faktisk. Med en skikkelig klam teit sjekkereplikk.

Anonymkode: d821a...877

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (27 minutter siden):

Med andre ord er du enig med meg, igjen?

Du har forsøkt å påpeke hva jeg skriver, med svært varierende hell, som påpekt over. Det er uansett fint at du prøver å formulere det du tror du reagerer på, slik at vi får ryddet opp i disse misforståelsene/feillesingene.

Har du påpekt ‘hvorfor jeg må trivialisere opplevelser’? Kan du i så fall vise meg hvor du har påpekt dette? 

Ta med resten av setningen jeg skrev da:

Sitat

At det fort kan skje at noen overdriver eller krisemaksimerer, endrer ikke på hvordan det faktisk er for kvinner som opplever støtt og stadig at de blir sjekket opp i tide og utide, det kan jeg selv skrive under på.

Og igjen:

Sitat

Jeg påpeker bare hva du har skrevet og hvorfor du må trivialisere opplevelser til å gjelde overdrivelse og krisemaksimering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, Mysticgirl said:

Enig i at det er mange pene i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig i at det er mange pene i Oslo. 

Hvor ser dere de? I sentrum. Tenker dere da på unge kvinner rundt 20-25 år? 

Anonymkode: 7c9fa...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor ser dere de? I sentrum. Tenker dere da på unge kvinner rundt 20-25 år? 

Dra til universitetet eller en av høyskolene og oppsøk studiene med høy kvinneandel. Det er også noe i stereotypene, så du kan jo velge studier etter hva slags jenter du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (17 timer siden):

Ta med resten av setningen jeg skrev da:

Og igjen:

Da virker det som du igjen er enig med meg samtidig som du erklærer deg uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir sjekket opp hver gang jeg er på byen og menn fra jobb, ellers aldri ellers😅

Anonymkode: d7b8c...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 1.5.2023 den 17.28):

Haha, ja å lufte katt blir nok noe annet :P

Samtidig er det jo et veldig godt eksempel på arenaer der en kan treffe andre utenfor "kjøttmarkeder". Det slår meg likevel at enkelte nok vil synes å bli sjekket opp i en slik kontekst er like "problematisk" som på trikken, selv om hundelek naturlig nok lettere innbyr til samtale. 

På et dypere nivå er det som skjer med oss en refleksjon av oss selv sies det.

Jeg har slått fra meg å bli «tykk og jovial, orker ikke ødelegge helsa for å fremstå som ufarlig for de rette mannfolka. 
Artig å lese her da jeg har tenkt mye på dette. Jeg er ikke på byen så den arenaen er borte, lever et rolig og stabilt liv. 
Som du sier så mangler det arenaer for å møtes. 
I riktig gamledager giftet man seg med nabogutten, da måtte folk ha en partner for å overleve. Selvstendigheten vi har i vårt samfunn gjør at vi har mistet noe av den årsaken som før bandt oss sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt fortalt at jeg er en vakker dame. Jeg er normalvektig, og skandinavisk av utseende (langt lyst hår og blå øyne). Har i grunn aldri endret på det heller. 

Jeg kler meg helt casual. 

Den dag i dag, i alder av 40 år, har jeg aldri blitt sjekket opp. 
Forhold har jeg hatt og barn har jeg nå, men da er det jeg som har tatt initiativet. 
Men sjekket opp? Aldri 

Skulle gjerne visst hvorfor, så er nok noe i det at noen aldri blir sjekket opp…

Anonymkode: e85a0...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blitt fortalt at jeg er en vakker dame. Jeg er normalvektig, og skandinavisk av utseende (langt lyst hår og blå øyne). Har i grunn aldri endret på det heller. 

Jeg kler meg helt casual. 

Den dag i dag, i alder av 40 år, har jeg aldri blitt sjekket opp. 
Forhold har jeg hatt og barn har jeg nå, men da er det jeg som har tatt initiativet. 
Men sjekket opp? Aldri 

Skulle gjerne visst hvorfor, så er nok noe i det at noen aldri blir sjekket opp…

Anonymkode: e85a0...e7b

Kjenner meg igjen! Dame som passer til beskrivelsen din. Tror utstråling og attitude har mye å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg hadde langt hår og var tynn, ble jeg sjekket opp eller flørta med typ hvor som helst. Selvsagt ikke hele tiden, men i alle mulige situasjoner. Og da jeg la på meg og måtte barbere hodet av personlige årsaker, var det absolutt ingen som la an på meg. 

Så svaret er vel at kvinner som følger skjønnhetsstandarden, nok blir sjekket opp en del, men de andre blir ikke det.
Og mange menn tror "alle" damer sjekkes opp alltid, noe som er veldig trist for alle de damene som ingen menn ser. Det er som om dere tror tynne, vakre, unge kvinner er de eneste kvinnene som finnes, og da blir vi andre liksom enda mer usynlige.
Faktum er at feite folk med skjønnhetsfeil, uansett kjønn, får lite eller ingen oppmerksomhet, og at tynne, trente, vakre folk får det meste av den.

Som en person som både har vært tynn og vakker, og feit og... mindre vakker, er jeg ikke bitter. Jeg har fått min del av kaka og sett verden fra begge vinkler. Det er greit for meg. Men vit at det er sånn, alle menn som tror kvinner har det enklere kun i kraft av sin vagina. Sånn er det ikke. Man må være digg.

Anonymkode: 7f651...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da jeg hadde langt hår og var tynn, ble jeg sjekket opp eller flørta med typ hvor som helst. Selvsagt ikke hele tiden, men i alle mulige situasjoner. Og da jeg la på meg og måtte barbere hodet av personlige årsaker, var det absolutt ingen som la an på meg. 

Så svaret er vel at kvinner som følger skjønnhetsstandarden, nok blir sjekket opp en del, men de andre blir ikke det.
Og mange menn tror "alle" damer sjekkes opp alltid, noe som er veldig trist for alle de damene som ingen menn ser. Det er som om dere tror tynne, vakre, unge kvinner er de eneste kvinnene som finnes, og da blir vi andre liksom enda mer usynlige.
Faktum er at feite folk med skjønnhetsfeil, uansett kjønn, får lite eller ingen oppmerksomhet, og at tynne, trente, vakre folk får det meste av den.

Som en person som både har vært tynn og vakker, og feit og... mindre vakker, er jeg ikke bitter. Jeg har fått min del av kaka og sett verden fra begge vinkler. Det er greit for meg. Men vit at det er sånn, alle menn som tror kvinner har det enklere kun i kraft av sin vagina. Sånn er det ikke. Man må være digg.

Anonymkode: 7f651...7b7

Jeg har også langt hår, alltid vært tynn, pent ansikt sier mange, men nesten aldri sjekka opp. Ikke en gang da jeg var mellom 18-23. Så jeg vet ikke hva som er feil 🤷‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (På 29.4.2023 den 15.47):

Jeg ser ingen grunn til at folk ikke skal kunne prate med kvinner (eller menn) på T-banen om de ikke ser ekstremt opptatte ut. Å høre på musikk eller bla i en bok er ikke noen automatisk dealbreaker. Eller hvis man sitter på telefonen. Halvparten av tiden er det noe man gjør for å få tiden til å gå, ikke fordi man er oppslukt i aktiviteten, og det kan like gjerne være at man får mer utbytte av en (potensielt interessant) samtale med noen. Been there, done that. Det har hendt mange ganger at folk snakker med meg mens jeg "ser opptatt ut" uten at jeg har tenkt tanken på at jeg faktisk ble seksuelt trakassert av den pensjonerte læreren eller hvem det nå var som snakket med meg. Sikkert med motivasjon for å få meg til sengs. Det er jo dette vi må legge til grunn når folk sier "hei", eller hva?

Der er du inne på det som er kjernen her. En kvinne vet at en mann alltid tar hele hånda om man gir dem lillefingeren. Svarer man og sier hei eller smiler tilbake til en tilfeldig mann på gata, butikken eller trikken, vil de automatisk (i 9 av 10 tilfeller) umiddelbart anta at kvinnen er interessert i sex med dem, og mannen handler da videre deretter. Herunder kan være forslag til å møtes igjen, forslag om å utveksle telefonnummer eller legge hverandre til på sosiale medier osv. Det er ALDRI BARE ET HEI og så ferdig med det fra en mann sin side når han kontakter en fremmed kvinne ute.

Ikke tull. Erfaring gjennom mange år. Kvinne.

Anonymkode: 394b3...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...