Gå til innhold

Blir kvinner sjekka opp overalt, og hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med sjekket opp da?

Det er et veldig godt spørsmål. Kanskje de som blir sjekka opp så ofte kan svare?

Anonymkode: 90c6c...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjer en sjelden gang  at noen sender en melding på sosiale media om jeg vil finne på noe (fyrer som vet hvem jeg er fra før av men som jeg ikke kjenner). Ellers er det vel av og til når jeg  møter noen via venner eller ute på byen. 

Anonymkode: 7ef3c...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskjellene er store, som blandt menn også. Det er helt naturlig at noen er mer ettertraktet enn andre men ingen blir sjekket opp "konstant hele tiden overalt til enhver tid". 

Og du, skjerp deg. "Ville bare snakke litt" handlet ikke om menn som bare sa hei på trikken. Du drar saken helt ut av proposisjoner. Det handlet om menn som tar kontakt med kvinner som helt åpenbart signaliserer at de ikke ønsker kontakt, der mannen ikke gir seg men fortsetter å prate selvom kvinnen er ubekvem, ofte innesperret på et busssete eller en trikk der hun ikke kan gå vekk for å unnslippe han. Og dét er noe alle kvinner syns er ubehagelig og uønsket! 

Anonymkode: 34a44...781

Nemlig! Hvis en mann gir meg et smil eller sier hei på T-banen er det bare hyggelig. For noen uker siden derimot på banen så satt deg seg en mann over meg og sa han ville ha nummeret mitt og at han liker meg, mens han stirret intenst. Jeg var tydelig ubekvem og sa høflig at jeg ikke ønsket å gi nummeret, da ble han enda mer påtrengende på at han vil ha meg. Jeg er en «gammel kjerring» på 33 og har opplevd dette fra alder 14 og opplever det fremdeles fra menn i alle aldre.

Å bli sjekket opp på en respektfull måte når jeg signaliserer det er ønskelig er helt innafor 

Anonymkode: a9790...eeb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Nei en skulle ikke tro det i alle fall ;) 

Her har du nok misforstått. #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken:

https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380

Har du store problemer med å forstå ting? Mannen i leserinnlegget spør "Er det ikke bare å si hei til damer på trikken når man ønsker seg kjæreste og nye sosiale miljøer? Hva er så farlig med det?" i tillegg sier han at han har et behov for å snakke med henne, til tross for at hun ser opptatt ut, høres på musikk etc og at andre påpeker det samme. Alikevel spør han" Hva er det værste som kan skje? " 

Mannen ser kun sine egne behov og velger å ignorere totalt hvordan det oppfattes for kvinnene. Og nettopp derfor fikk han mye motbør etter leserinnlegget sitt også. Ikke bare ett motsvar der en kvinne delte sitt perspektiv, men hvor mange tusen norske kvinner stod frem og delte sitt perspektiv og sine opplevelser. 

En kvinne skriver "I kommentarfeltet ble det tydelig for meg at mange menn ikke skjønte at dette er et problem (for kvinner), og at det er viktigere at jeg føler meg trygg i det offentlige rom enn at de skal få snakke til hvem de vil."

Og det er nettopp hele kjernen i hvorfor idéen med" Villebarepratelitt" er feil. Fordi den setter menns lyst til å snakke med fremmede kvinner foran kvinners sikkerhet og kvinners eget ønske. 

Det er veldig lett å finne ut hva kvinner synes om innlegget til han som vil prate med fremmede kvinner på trikken, og jeg kan ikke tro at du ikke har fått med deg motsvarene til han. Men du - som han - overkjører vel bare kvinners mening, selvbestemmelse, perspektiv og trygghet du også og setter menns lyst til å oppsøke kvinner foran alt og at det er mannen som skal tas hensyn til og ikke kvinnen 🙄🤷‍♀️

https://www.vg.no/rampelys/i/Xgaw3o/hashtagen-villebarepratelitt-tar-av-paa-twitter-drittrist

"Tok bussen hjem etter jobb, klokken var 23:30, ville bare hjem og sove. Mann setter seg overfor meg, begynner å prate. Han var veldig ivrig og jeg oppfatter situasjonen som truende. Han skulle absolutt bli venn med meg på Facebook, og skulle se på at jeg la han til som venn."

" Vill gjetting: Han føler aldri behovet for å snakke med andre menn på T-banen"

Når menn som Sondre Lerche og advokat Jon Wessel Aas har null problemer med å forsvare kvinnene her burde du vel innse at de aller fleste menn skjønner hvorfor det å oppsøke fremmede kvinner på trikken ikke er så greit og problemfritt - for kvinnene? 

Jurist Marius Forsberg skriver også "Ønsker du deg et samfunn der det er sosialt akseptabelt å prate med fremmede kvinner på trikken? Da bør du kanskje vurdere å ta de samme kvinnene på alvor når de forteller deg hvorfor de opplever det som ubehagelig."

https://www.dagsavisen.no/demokraten/debatt/kommentar/2019/06/21/jasa-du-ville-bare-prate-litt/

Siden du selv tilhører den omtale kategorien av menn som ikke evner å forstå at dette er et problem, så er det minste du kan gjøre å respektere hva kvinner sier om saken og slutte å spre idéen om "villebarepratelitt" som et harmløst hei som kvinner overreagerer for. For det er ikke det saken handler om i det hele tatt. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213

Det er jo sånne som deg som omtales her "Hver eneste gang diskusjonen runder #villebarepratelitt så mister jeg troen på menneskeheten litt til. "Jeg er ikke skummel" sier mann som nekter å høre på hva kvinner sier om sine opplevelser,uansett hvor mange de er."

https://www.ao.no/da-den-plagsomme-mannen-gikk-av-banen-kom-tarene-fra-jenta-hun-takket-for-at-jeg-blandet-meg-inn/o/5-128-146301

Villebarepratelitt handler ikke om et hei! Det handler om en mann som sier at han ikke ser problemet med å oppsøke fremmede kvinner på trikken fordi de "ser interessante ut" og begynne å prate med dem fordi han ønsker seg kjæreste og større sosialt nettverk. Det handler om at selvom disse kvinnene sitter med hodetelefoner, leser bok, snur seg vekk og ikke har sendt et eneste signal på forhånd om at de er interessert i å prate med mannen så skal menn bare presse seg på alikevel. Det handler om at kvinners fred og trygghet blir avbrutt av en samtale de ikke ønsker   av en fremmed mann som de heller ikke kommer seg vekk fra innesperret på trikken. Når dette ubehaget er noe alle unge jenter og voksne kvinner kan kjenne seg igjen i, hvorfor gidder du fortsatt ikke å lytte til kvinnenes perspektiv men fortsetter å støtte den ene mannens lyst til å prate???? 

Les deg opp, slutt å spre usannheter og begynn å ta hensyn og respektere kvinner. 

Og som det står i siste linken kvinners følelser og trygghet kan ikke debatteres. Det trengs ikke noe tilsvar. Menn må lytte. Det gjelder deg også. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du store problemer med å forstå ting? Mannen i leserinnlegget spør "Er det ikke bare å si hei til damer på trikken når man ønsker seg kjæreste og nye sosiale miljøer? Hva er så farlig med det?" i tillegg sier han at han har et behov for å snakke med henne, til tross for at hun ser opptatt ut, høres på musikk etc og at andre påpeker det samme. Alikevel spør han" Hva er det værste som kan skje? " 

Mannen ser kun sine egne behov og velger å ignorere totalt hvordan det oppfattes for kvinnene. Og nettopp derfor fikk han mye motbør etter leserinnlegget sitt også. Ikke bare ett motsvar der en kvinne delte sitt perspektiv, men hvor mange tusen norske kvinner stod frem og delte sitt perspektiv og sine opplevelser. 

En kvinne skriver "I kommentarfeltet ble det tydelig for meg at mange menn ikke skjønte at dette er et problem (for kvinner), og at det er viktigere at jeg føler meg trygg i det offentlige rom enn at de skal få snakke til hvem de vil."

Og det er nettopp hele kjernen i hvorfor idéen med" Villebarepratelitt" er feil. Fordi den setter menns lyst til å snakke med fremmede kvinner foran kvinners sikkerhet og kvinners eget ønske. 

Det er veldig lett å finne ut hva kvinner synes om innlegget til han som vil prate med fremmede kvinner på trikken, og jeg kan ikke tro at du ikke har fått med deg motsvarene til han. Men du - som han - overkjører vel bare kvinners mening, selvbestemmelse, perspektiv og trygghet du også og setter menns lyst til å oppsøke kvinner foran alt og at det er mannen som skal tas hensyn til og ikke kvinnen 🙄🤷‍♀️

https://www.vg.no/rampelys/i/Xgaw3o/hashtagen-villebarepratelitt-tar-av-paa-twitter-drittrist

"Tok bussen hjem etter jobb, klokken var 23:30, ville bare hjem og sove. Mann setter seg overfor meg, begynner å prate. Han var veldig ivrig og jeg oppfatter situasjonen som truende. Han skulle absolutt bli venn med meg på Facebook, og skulle se på at jeg la han til som venn."

" Vill gjetting: Han føler aldri behovet for å snakke med andre menn på T-banen"

Når menn som Sondre Lerche og advokat Jon Wessel Aas har null problemer med å forsvare kvinnene her burde du vel innse at de aller fleste menn skjønner hvorfor det å oppsøke fremmede kvinner på trikken ikke er så greit og problemfritt - for kvinnene? 

Jurist Marius Forsberg skriver også "Ønsker du deg et samfunn der det er sosialt akseptabelt å prate med fremmede kvinner på trikken? Da bør du kanskje vurdere å ta de samme kvinnene på alvor når de forteller deg hvorfor de opplever det som ubehagelig."

https://www.dagsavisen.no/demokraten/debatt/kommentar/2019/06/21/jasa-du-ville-bare-prate-litt/

Siden du selv tilhører den omtale kategorien av menn som ikke evner å forstå at dette er et problem, så er det minste du kan gjøre å respektere hva kvinner sier om saken og slutte å spre idéen om "villebarepratelitt" som et harmløst hei som kvinner overreagerer for. For det er ikke det saken handler om i det hele tatt. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213

Det er jo sånne som deg som omtales her "Hver eneste gang diskusjonen runder #villebarepratelitt så mister jeg troen på menneskeheten litt til. "Jeg er ikke skummel" sier mann som nekter å høre på hva kvinner sier om sine opplevelser,uansett hvor mange de er."

https://www.ao.no/da-den-plagsomme-mannen-gikk-av-banen-kom-tarene-fra-jenta-hun-takket-for-at-jeg-blandet-meg-inn/o/5-128-146301

Villebarepratelitt handler ikke om et hei! Det handler om en mann som sier at han ikke ser problemet med å oppsøke fremmede kvinner på trikken fordi de "ser interessante ut" og begynne å prate med dem fordi han ønsker seg kjæreste og større sosialt nettverk. Det handler om at selvom disse kvinnene sitter med hodetelefoner, leser bok, snur seg vekk og ikke har sendt et eneste signal på forhånd om at de er interessert i å prate med mannen så skal menn bare presse seg på alikevel. Det handler om at kvinners fred og trygghet blir avbrutt av en samtale de ikke ønsker   av en fremmed mann som de heller ikke kommer seg vekk fra innesperret på trikken. Når dette ubehaget er noe alle unge jenter og voksne kvinner kan kjenne seg igjen i, hvorfor gidder du fortsatt ikke å lytte til kvinnenes perspektiv men fortsetter å støtte den ene mannens lyst til å prate???? 

Les deg opp, slutt å spre usannheter og begynn å ta hensyn og respektere kvinner. 

Og som det står i siste linken kvinners følelser og trygghet kan ikke debatteres. Det trengs ikke noe tilsvar. Menn må lytte. Det gjelder deg også. 

Det er litt vanskelig å se hva du er uenig med meg i? Du bruker tilsynelatende veldig mange ord på å fastslå akkurat det jeg skrev; at #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Det er litt vanskelig å se hva du er uenig med meg i? Du bruker tilsynelatende veldig mange ord på å fastslå akkurat det jeg skrev; at #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken.

Det er du som gjør deg vanskelig. Du skrev i første innlegget ditt om krisemaskimering blandt kvinner og at #villebaresnakkelitt" illustrerte at noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. 

Det er ikke det debatten rundt "villebarepratelitt" handler om. Det handlet aldri om et uskyldig hei! Så slutt å fremstille det som det og si at kvinner krisemaskimerer! Dette er ikke eneste tråden du klager på overdrivelse av kvinners reaksjoner i forbindelse med "metoo" og "villebarepratelitt". Bare slutt med det. Ha litt respekt for kvinner og kvinners opplevelser. 

RX7CJQBEOC7JREKOTMQMHBXSCM.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er du som gjør deg vanskelig. Du skrev i første innlegget ditt om krisemaskimering blandt kvinner og at #villebaresnakkelitt" illustrerte at noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. 

Det er ikke det debatten rundt "villebarepratelitt" handler om. Det handlet aldri om et uskyldig hei! Så slutt å fremstille det som det og si at kvinner krisemaskimerer! Dette er ikke eneste tråden du klager på overdrivelse av kvinners reaksjoner i forbindelse med "metoo" og "villebarepratelitt". Bare slutt med det. Ha litt respekt for kvinner og kvinners opplevelser. 

RX7CJQBEOC7JREKOTMQMHBXSCM.jpg

Gjør meg vanskelig? Har du lest innlegget til den unge studenten? Han tar til orde for å kunne si hei og ta kontakt på en høflig og respektful måte på trikken, og som du korrekt skriver møtte han massiv motbør for det i form av denne kampanjen, der svaret tilsynelatende var at det han foreslo ikke var greit. Hva er det du er uenig i her? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Andro said:

Forveksler ts sjekking og seksuell trakassering?

Hva i er det du anklager meg for egentlig? På hvilken måte har jeg trakassert noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe.

Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. 

Litt på siden av debatten, men det som jeg synes er litt snodig i dette landet er at om du møter en fremmed på tur i marka er det ikke uvanlig å hilse, gjerne slå av en liten prat. Men det skjer ikke på trikken, bussen ol.. Sier noen hei i sementjungelen, kan det bli oppfattet som sært.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva i er det du anklager meg for egentlig? På hvilken måte har jeg trakassert noen?

😆 anklager

Kvinner skriver og snakker veldig ofte at de er utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet svært ofte, på de fleste arenaer.
For eksempel på jobben https://frifagbevegelse.no/hknytt/en-av-fem-har-blitt-seksuelt-trakassert-pa-jobben-6.158.955225.a31d6b9f93?fbclid=IwAR2UDc-xL_Drd-fg8S383ktNroJ6GCs3EhdBoHqDyNuHczTaUqRKdaZ0-sY
Det dreier seg om alt fra plystring, catcalling, uønsket berøring, seksuelt ladede kommentarer osv.

Disse hendelsene er aldri relatert til sjekking.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herzeleid skrev (8 minutter siden):

Gjør meg vanskelig? Har du lest innlegget til den unge studenten? Han tar til orde for å kunne si hei og ta kontakt på en høflig og respektful måte på trikken

Ja det har jeg, og som jeg skriver i første kommentar til deg: 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Ville bare snakke litt" handlet ikke om menn som bare sa hei på trikken. Du drar saken helt ut av proposisjoner. Det handlet om menn som tar kontakt med kvinner som helt åpenbart signaliserer at de ikke ønsker kontakt, der mannen ikke gir seg men fortsetter å prate selvom kvinnen er ubekvem, ofte innesperret på et busssete eller en trikk der hun ikke kan gå vekk for å unnslippe han. Og dét er noe alle kvinner syns er ubehagelig og uønsket! 

Så igjen sier jeg til deg for n'te og siste gang slutt å fremstille det som at det bare er snakk om et uskyldig hei! Hvor mye må du ha det inn med teskje egentlig? 

Han skriver konkret at han har et behov for å oppsøke og blir kjent med denne fremmede kvinnen, til tross for at hun ser opptatt ut, sitter med hodetelefoner eller lignende og ikke har sendt han noen signaler om at hun vil bli kjent med han, og at andre enn han selv også ville tenkt at de måtte holde seg unna fordi hun ser opptatt ut. Han vil slå av en prat fordi han vil finne seg kjæreste og få større sosial krets og ignorerer at fremmede kvinner faktisk ikke har noe interesse av at fremmede menn presser seg på oss i rom og situasjoner vi ikke kommer oss unna dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir aldri sjekka opp, ikke engang når jeg danser og smiler på byen. Så nei. Men jeg er en veldig stygg kvinne da, de færreste som blir sjekka opp er vel det.

Anonymkode: dba22...2bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ute med en "B-kjendis" i går, og ut av det blå ble vi stoppet av noen som "bare ville prate litt" fordi de kjente igjen fjeset fra TV. Såpass må en faktisk tåle ute i det offentlige rom, men den som tar kontakt må også ta et nei for et nei hvis det skjer.

Jeg ser ingen grunn til at folk ikke skal kunne prate med kvinner (eller menn) på T-banen om de ikke ser ekstremt opptatte ut. Å høre på musikk eller bla i en bok er ikke noen automatisk dealbreaker. Eller hvis man sitter på telefonen. Halvparten av tiden er det noe man gjør for å få tiden til å gå, ikke fordi man er oppslukt i aktiviteten, og det kan like gjerne være at man får mer utbytte av en (potensielt interessant) samtale med noen. Been there, done that. Det har hendt mange ganger at folk snakker med meg mens jeg "ser opptatt ut" uten at jeg har tenkt tanken på at jeg faktisk ble seksuelt trakassert av den pensjonerte læreren eller hvem det nå var som snakket med meg. Sikkert med motivasjon for å få meg til sengs. Det er jo dette vi må legge til grunn når folk sier "hei", eller hva?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange på KG sier de blir sjekka opp av menn konstant. På gata, bussen, butikken etc. Gjerne flere ganger i uka. Og gjerne er dette godt voksne damer, så ikke bare unge damer.

Andre igjen sier de aldri blir sjekka opp på gata.

Det er selvsagt forskjellige damer som sier disse to tingene, men jeg synes likevel det er litt påfallende at forskjellene skal være så store. Er det virkelig slik at noen blir sjekka opp overalt og til enhver tid, mens andre aldri blir det på gata?

Og dere som blir sjekka opp overalt, er det ikke fryktelig plagsomt?

Vil tror dette handler om hva de enkelte damer legger i at menn tar kontakt med dem på en hyggelig måte. 

Noen damer som ikke liker oppmerksomheten vil føle det er ubehagelig sjekking mens andre damer ikke tenker at det er noe annet en hyggelig utadvendt kontakt. 

Men selvfølgelig vil en pen dame som utstråler vennlighet oppleve oftere og bli sjekket opp en noen som er lukket og ser sur ut...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Litt på siden av debatten, men det som jeg synes er litt snodig i dette landet er at om du møter en fremmed på tur i marka er det ikke uvanlig å hilse, gjerne slå av en liten prat. Men det skjer ikke på trikken, bussen ol.. Sier noen hei i sementjungelen, kan det bli oppfattet som sært.

Det er et kjent fenomen og er nok ikke bare her i landet. Biologisk sett er vi ikke laget for å håndtere så stort antall mennesker - det er forsket mye på. Det at vi ikke møter ethvert fjes i byen åpent og med et «hei» er fordi det ville være helt utmattende og overveldende for oss.

Anonymkode: 0b40e...cfd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
28 minutter siden, knooters said:

Jeg ser ingen grunn til at folk ikke skal kunne prate med kvinner (eller menn) på T-banen om de ikke ser ekstremt opptatte ut. Å høre på musikk eller bla i en bok er ikke noen automatisk dealbreaker. Eller hvis man sitter på telefonen. 

Ikke enig, alle de tingene gjør jeg for å signalisere at jeg ikke vil prate med noen. I tillegg til at jeg selvsagt faktisk er interessert i den musikken jeg hører på eller boken jeg leser. 

Anonymkode: e03a9...12c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det har jeg, og som jeg skriver i første kommentar til deg: 

Så igjen sier jeg til deg for n'te og siste gang slutt å fremstille det som at det bare er snakk om et uskyldig hei! Hvor mye må du ha det inn med teskje egentlig? 

Han skriver konkret at han har et behov for å oppsøke og blir kjent med denne fremmede kvinnen, til tross for at hun ser opptatt ut, sitter med hodetelefoner eller lignende og ikke har sendt han noen signaler om at hun vil bli kjent med han, og at andre enn han selv også ville tenkt at de måtte holde seg unna fordi hun ser opptatt ut. Han vil slå av en prat fordi han vil finne seg kjæreste og få større sosial krets og ignorerer at fremmede kvinner faktisk ikke har noe interesse av at fremmede menn presser seg på oss i rom og situasjoner vi ikke kommer oss unna dem. 

Jeg ser du legger på mye "støy" og antagelser om hva personene han ønsker å ta kontakt med ønsker, men ut over det kan jeg fortsatt ikke se noen uenighet. Som du på et vis selv sier snakker han om å si hei og ta kontakt med andre på en høflig og respektfull måte og akseptere avvisninger om de han ønsker å si hei og forsøke å begynne en samtale med ikke ønsker videre kontakt. Dette var det noen som, slik du grundig dokumenterer, fant svært, svært problematisk, reagerte svært sterkt på og som du skriver mener er svært lite "uskyldig". Du virker å tilhøre den gruppen. Hva er du uenig med meg i?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (2 timer siden):

Ja det er et litt underlig fenomen, og det kan virke som at vi blir mer og mer isolerte når vi fortetter oss, underlig nok.

Selv synes jeg også det er rart å observere hvordan en kan kombinere en svært innesluttet fysisk tilværelse i offentligheten, slik det blir skissert over der det å snakke med noen på trikken oppleves som traumatisk, mens den digitale offentlige profilen gjerne er mer utadvendt og tilgjengelig. Det er kanskje et sykdomstegn i tiden når det en kanskje ville anse som ganske normal og sunn omgang i det daglige er "ikke greit", mens sjekking blir forbeholdt det som fremstår som mer rå og usunne kjøttmarkeder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...