Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #81 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (Akkurat nå): Dette fremstår som et "økseskaft"-svar. Hva ved det jeg skrev er du uenig i? Dette: Sitat Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille Og igjen, taggen du skriver er feil. Det er #villebarepratelitt som er taggen. Og årsaken til hvorfor noen anser det som svært ille at noen sier hei på trikken ligger under den taggen, du kan gå inn å lese hva kvinner har fått oppleve etter at noen sa hei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #82 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (6 minutter siden): Dette: Og igjen, taggen du skriver er feil. Det er #villebarepratelitt som er taggen. Og årsaken til hvorfor noen anser det som svært ille at noen sier hei på trikken ligger under den taggen, du kan gå inn å lese hva kvinner har fått oppleve etter at noen sa hei. Her virker du å motsi deg selv. På den ene siden mener du jeg tar feil når jeg skriver noen anså det som svært ille å si hei på trikken. I neste setning går du inn på hvorfor noen mener det er svært ille. Du ser sikkert selvmotsigelsen selv. Siden du tilsynelatende er enig i min beskrivelse, der den unge studentens ønske om å kunne ta kontakt og si hei på trikken på en høflig og respektfull måte utløste en kraftig motreaksjon som må tolkes som et tydelig nei, hva er du uenig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #83 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (Akkurat nå): Her virker du å motsi deg selv. På den ene siden mener du jeg tar feil når jeg skriver noen anså det som svært ille å si hei på trikken. I neste setning går du inn på hvorfor noen mener det er svært ille. Du ser sikkert selvmotsigelsen selv. Siden du tilsynelatende er enig i min beskrivelse, der den unge studentens ønske om å kunne ta kontakt og si hei på trikken på en høflig og respektfull måte utløste en kraftig motreaksjon som må tolkes som et tydelig nei, hva er du uenig i? La meg ta med hele kommentaren din også, siden jeg glemte det i forrige innlegg. herzeleid skrev (På 29.4.2023 den 12.51): Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe. Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. Du påstår at #villebarepratelitt viser at det kan være et element av krisemaksimering eller overdrivelse når det kommer til at noen snakker om at de blir sjekka opp hele tiden og hvorfor noen finner det svært ille at noen sier hei på trikken. Jeg påminte deg hva #villebarepratelitt faktisk handlet om, som er erfaringer kvinner har hatt med mannfolk som sa hei, enten det var på trikken eller i andre situasjoner, som i noen tilfeller endte med vold og i andre tilfeller endte med verbale angrep på kvinnen. Og når du sier det du sier, om krisemaksimering og overdrivelse, så viser du jo at du ikke har fått med deg poenget i hasjtaggen #villebarepratelitt som jo er at kvinner aldri veit hvem som sier hei med vennlige hensikter eller uvennlige hensikter og dermed forsøker de å unngå absolutt alle tilfeller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #84 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (11 minutter siden): La meg ta med hele kommentaren din også, siden jeg glemte det i forrige innlegg. Du påstår at #villebarepratelitt viser at det kan være et element av krisemaksimering eller overdrivelse når det kommer til at noen snakker om at de blir sjekka opp hele tiden og hvorfor noen finner det svært ille at noen sier hei på trikken. Jeg påminte deg hva #villebarepratelitt faktisk handlet om, som er erfaringer kvinner har hatt med mannfolk som sa hei, enten det var på trikken eller i andre situasjoner, som i noen tilfeller endte med vold og i andre tilfeller endte med verbale angrep på kvinnen. Og når du sier det du sier, om krisemaksimering og overdrivelse, så viser du jo at du ikke har fått med deg poenget i hasjtaggen #villebarepratelitt som jo er at kvinner aldri veit hvem som sier hei med vennlige hensikter eller uvennlige hensikter og dermed forsøker de å unngå absolutt alle tilfeller. Dette var en veldig rar lesing av innlegget du siterer. I første avsnitt nevner jeg krisemaksimering. I neste avsnitt nevner jeg at det også kan handle om å oppleve situasjoner ulikt, noe nevnte kampanje illustrerer. Du ser ut til å ha slått sammen to momenter som ganske åpenbart er ført opp adskilt, både gjennom ulike avsnitt og at det presenterer at den andre forklaringen kommer i tillegg til den første, derav "også". Det illustrerer om ikke annet hvorfor det er nyttig å prøve å komme til bunns i hva en tror en er uenig i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #85 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (31 minutter siden): Dette var en veldig rar lesing av innlegget du siterer. I første avsnitt nevner jeg krisemaksimering. I neste avsnitt nevner jeg at det også kan handle om å oppleve situasjoner ulikt, noe nevnte kampanje illustrerer. Du ser ut til å ha slått sammen to momenter som ganske åpenbart er ført opp adskilt, både gjennom ulike avsnitt og at det presenterer at den andre forklaringen kommer i tillegg til den første, derav "også". Det illustrerer om ikke annet hvorfor det er nyttig å prøve å komme til bunns i hva en tror en er uenig i I begge tilfeller, så trivialiserer du opplevelser mange, mange, mange kvinner har. Og jeg forsøkte å linke deg til taggen som du nevnte, sånn at du selv kan se at det verken er snakk om krisemaksimering eller overdrivelser. Du drar jo fram taggen som et eksempel på at det finnes forskjellige reaksjoner på det å bli sagt "hei til på trikken", og jeg viste deg hva taggen drar fram, og jeg kan godt gjenta poenget mitt: Sitat Jeg påminte deg hva #villebarepratelitt faktisk handlet om, som er erfaringer kvinner har hatt med mannfolk som sa hei, enten det var på trikken eller i andre situasjoner, som i noen tilfeller endte med vold og i andre tilfeller endte med verbale angrep på kvinnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #86 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): I begge tilfeller, så trivialiserer du opplevelser mange, mange, mange kvinner har. Du ville kommet bedre ut av det om du rett og slett bare erkjente den åpenbare feiltolkningen over. Nå blir du litt for vag igjen og det er svært uklart hvilke konkrete opplevelser du føler blir trivialisert, gitt at jeg ikke har kommentert noen konkrete hendelser eller scenarier ut over å ta kontakt på en høflig og respektfull måte. Sitat Og jeg forsøkte å linke deg til taggen som du nevnte, sånn at du selv kan se at det verken er snakk om krisemaksimering eller overdrivelser. Du drar jo fram taggen som et eksempel på at det finnes forskjellige reaksjoner på det å bli sagt "hei til på trikken", og jeg viste deg hva taggen drar fram, og jeg kan godt gjenta poenget mitt: Sitat Jeg påminte deg hva #villebarepratelitt faktisk handlet om, som er erfaringer kvinner har hatt med mannfolk som sa hei, enten det var på trikken eller i andre situasjoner, som i noen tilfeller endte med vold og i andre tilfeller endte med verbale angrep på kvinnen. Igjen, hva er du uenig med meg i? Den unge studenten tok til orde for å kunne si hei og ta kontakt på en høflig og respektfull måte. Kampanjen ble opprettet som en respons til dette, som vanskelig kan tolkes noen annen vei enn at det han foreslo (å ta kontakt på en høflig og respektfull måte) var svært ugreit. Er du uenig i noe av dette? At det gjennom kampanjen ble delt historier om noen som tok kontakt på en måte som ikke var høflig eller respektfull, eller endte med vold, endrer vel ikke hva kampanjen var et svar på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 1. mai 2023 #87 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 12.40): Mange på KG sier de blir sjekka opp av menn konstant. På gata, bussen, butikken etc. Gjerne flere ganger i uka. Og gjerne er dette godt voksne damer, så ikke bare unge damer. Andre igjen sier de aldri blir sjekka opp på gata. Det er selvsagt forskjellige damer som sier disse to tingene, men jeg synes likevel det er litt påfallende at forskjellene skal være så store. Er det virkelig slik at noen blir sjekka opp overalt og til enhver tid, mens andre aldri blir det på gata? Og dere som blir sjekka opp overalt, er det ikke fryktelig plagsomt? Anonymkode: 90c6c...1eb Det blir som i den serien. Jeg kan være en tier her, men en firer i Oslo, der alle ser amazing ut . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #88 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) herzeleid skrev (3 minutter siden): Du ville kommet bedre ut av det om du rett og slett bare erkjente den åpenbare feiltolkningen over. Nå blir du litt for vag igjen og det er svært uklart hvilke konkrete opplevelser du føler blir trivialisert, gitt at jeg ikke har kommentert noen konkrete hendelser eller scenarier ut over å ta kontakt på en høflig og respektfull måte. Jeg har kommentert hva jeg mener her, ganske tydelig. At du kaller opplevelser kvinner har som krisemaksimerende og overdrivende. herzeleid skrev (3 minutter siden): Igjen, hva er du uenig med meg i? Den unge studenten tok til orde for å kunne si hei og ta kontakt på en høflig og respektfull måte. Kampanjen ble opprettet som en respons til dette, som vanskelig kan tolkes noen annen vei enn at det han foreslo (å ta kontakt på en høflig og respektfull måte) var svært ugreit. Er du uenig i noe av dette? At det gjennom kampanjen ble delt historier om noen som tok kontakt på en måte som ikke var høflig eller respektfull, eller endte med vold, endrer vel ikke hva kampanjen var et svar på? Jeg er uenig med deg i at forskjellene på hvordan kvinner blir sjekket opp, enten ingenting eller hele tiden, kommer av hva du mener er krisemaksimering og overdrivelse. Det er flust av svar under den taggen som startet med et hei og hilsen på en høflig og respektfull måte, som endte med vold eller verbale angrep, det er jo det som er hele poenget med den taggen og den kampanjen, at kvinner aldri kan vite hvem som vil klikke og bli sint når man enten viser med kroppsspråk eller sier direkte ut at man ikke er interesserte i å snakke. Jeg har opplevelser i bagasjen selv hvor det startet høflig og respektfult og endte opp med at jeg måtte løpe min vei, fordi mannen ikke likte å få høre at jeg bare ville hjem og ikke var i humør for å snakke med noen. Endret 1. mai 2023 av Bålkaffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #89 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) Bålkaffe skrev (8 minutter siden): Jeg har kommentert hva jeg mener her, ganske tydelig. Nå har du både motsagt deg selv og blandet sammen ulike argumenter, som påvist i våre siste utvekslinger, så jeg synes ikke du er særlig tydelig nei. Sitat At du kaller opplevelser kvinner har som krisemaksimerende og overdrivende. Jeg er uenig med deg i at forskjellene på hvordan kvinner blir sjekket opp, enten ingenting eller hele tiden, kommer av hva du mener er krisemaksimering og overdrivelse. På spørsmål om hvorfor noen hevder å "hele tiden" bli sjekket opp "over alt" mens andre "aldri" blir det har jeg skrevet at jeg mistenker at det er et element av dette. Du overrasker meg om du i fult alvor tror det over hodet aldri er en overdrivelse at en over alt blir sjekket opp hele tiden? Sitat Det er flust av svar under den taggen som startet med et hei og hilsen på en høflig og respektfull måte, som endte med vold eller verbale angrep, det er jo det som er hele poenget med den taggen og den kampanjen, at kvinner aldri kan vite hvem som vil klikke og bli sint når man enten viser med kroppsspråk eller sier direkte ut at man ikke er interesserte i å snakke. Som medfører at det ikke er greit å ta kontakt på en høflig og respektfull måte? Endret 1. mai 2023 av herzeleid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #90 Del Skrevet 1. mai 2023 12 minutter siden, Mysticgirl said: Det blir som i den serien. Jeg kan være en tier her, men en firer i Oslo, der alle ser amazing ut . Åja? 😂 Anonymkode: 41cfc...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #91 Del Skrevet 1. mai 2023 Jeg er en kjerring. 32 år. gidder ikke å sminke meg. Gidder ikke å pynte meg (annet enn når jeg gidder). Slaskete kropp, etter å ha fått to unger og diverse medisinske utfordringer Håret står til alle kanter. Jeg er introvert. Har blitt sjekka opp kanskje 3 ganger i løpet av livet. Har aldri vært på by'n. Er nok VELDIG avvisende mot andre pga angst Så tror jeg er ganske fryktinngytende, for enkelte. Det er mange som meg! Så vil tro det ikke er så vanlig å bli sjekka opp! Nå regner jeg ikke med svindlere på instagram og facebook som sender meldinger hver uke, da Anonymkode: 5a82f...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #92 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (6 minutter siden): Nå har du både motsagt deg selv og blandet sammen ulike argumenter, som påvist i våre siste utvekslinger, så jeg synes ikke du er særlig tydelig nei. På spørsmål om hvorfor noen hevder å "hele tiden" bli sjekket opp "over alt" mens andre "aldri" blir det har jeg skrevet at jeg mistenker at det er et element av dette. Du overrasker meg om du i fult alvor tror det over hodet aldri er en overdrivelse at en over alt blir sjekket opp hele tiden? Som medfører at det ikke er greit å ta kontakt på en høflig og respektfull måte? Du avskriver folks opplevelser med et "element av krisemaksimering eller overdrivelse" er det tydelig nok for deg? Trivialisering av andres opplevelser på den måten der er jo ikke en veldig bra greie å gjøre, det ligger i samme kurven som å skylde på offeret for noe som har skjedd. Ja, som medfører at det for mange kvinner ikke opplevelser greit at noen tar kontakt, selv om det foregår på en høflig og respektfull måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #93 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (57 minutter siden): Du avskriver folks opplevelser med et "element av krisemaksimering eller overdrivelse" er det tydelig nok for deg? Trivialisering av andres opplevelser på den måten der er jo ikke en veldig bra greie å gjøre, det ligger i samme kurven som å skylde på offeret for noe som har skjedd. Jeg får stille deg spørsmålet igjen: Tror du det over hodet ikke er noen overdrivelser blant de som hevder å bli sjekket opp over alt hele tiden og at absolutt alle som sier det bokstavelig talt blir det? Det er åpenbart at du forsøker å bygge en annen argumentasjon etter stråmannen og selvmotsigelsen påpekt over, men om du klarer å svare deg selv ærlig på spørsmålet tror jeg du vil se at du griper etter halmstrå her, for å holde oss til stråuttrykkene Sitat Ja, som medfører at det for mange kvinner ikke opplevelser greit at noen tar kontakt, selv om det foregår på en høflig og respektfull måte. Med andre ord er du enig i og bekrefter det jeg skrev om #villebareprateligg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #94 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (21 minutter siden): Jeg får stille deg spørsmålet igjen: Tror du det over hodet ikke er noen overdrivelser blant de som hevder å bli sjekket opp over alt hele tiden og at absolutt alle som sier det bokstavelig talt blir det? Det er åpenbart at du forsøker å bygge en annen argumentasjon etter stråmannen og selvmotsigelsen påpekt over, men om du klarer å svare deg selv ærlig på spørsmålet tror jeg du vil se at du griper etter halmstrå her, for å holde oss til stråuttrykkene Med andre ord er du enig i og bekrefter det jeg skrev om #villebareprateligg. At det fort kan skje at noen overdriver eller krisemaksimerer, endrer ikke på hvordan det faktisk er for kvinner som opplever støtt og stadig at de blir sjekket opp i tide og utide, det kan jeg selv skrive under på. For min del, skjer det også overalt, på jobb, treningssenteret, i køen på dagligvarebutikken etc, og det er slitsomt, utrolig slitsomt. Jeg påpeker bare hva du har skrevet og hvorfor du må trivialisere opplevelser til å gjelde overdrivelse og krisemaksimering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #95 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): At det fort kan skje at noen overdriver eller krisemaksimerer, endrer ikke på hvordan det faktisk er for kvinner som opplever støtt og stadig at de blir sjekket opp i tide og utide, det kan jeg selv skrive under på. For min del, skjer det også overalt, på jobb, treningssenteret, i køen på dagligvarebutikken etc, og det er slitsomt, utrolig slitsomt. Jeg påpeker bare hva du har skrevet og hvorfor du må trivialisere opplevelser til å gjelde overdrivelse og krisemaksimering. Forstår det er slitsomt, men det hadde vært greit å få oppmerksomhet av hvertfall en mann, så kanskje du kan sende dem videre hit? 😅 Har aldri blitt sjekket opp, du må være nydelig Anonymkode: 4dc3f...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #96 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): At det fort kan skje at noen overdriver eller krisemaksimerer, endrer ikke på hvordan det faktisk er for kvinner som opplever støtt og stadig at de blir sjekket opp i tide og utide, det kan jeg selv skrive under på. For min del, skjer det også overalt, på jobb, treningssenteret, i køen på dagligvarebutikken etc, og det er slitsomt, utrolig slitsomt. Med andre ord er du enig med meg, igjen? Sitat Jeg påpeker bare hva du har skrevet… Du har forsøkt å påpeke hva jeg skriver, med svært varierende hell, som påpekt over. Det er uansett fint at du prøver å formulere det du tror du reagerer på, slik at vi får ryddet opp i disse misforståelsene/feillesingene. Sitat …og hvorfor du må trivialisere opplevelser til å gjelde overdrivelse og krisemaksimering. Har du påpekt ‘hvorfor jeg må trivialisere opplevelser’? Kan du i så fall vise meg hvor du har påpekt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 1. mai 2023 #97 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Åja? 😂 Anonymkode: 41cfc...872 Ja, her jeg bor blir jeg ofte sjekket opp, men tviler for at jeg hadde blitt det i Oslo . Der er det så mange vanvittige pene folk, alle ser jo helt strøken ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #98 Del Skrevet 1. mai 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Tror du må ta hva folk sier her inne meg en god klype salt I trådene om å vise legitimasjon på vinmonopolet så er det visst 50- og 50-årene som tas for å være under 18. Er ren ønsketenking Anonymkode: f18f6...b00 Ja, tror enkelte misforstår. Det at man blir spurt om legitimasjon trenger jo ikke bety at noen tror du er under 18, det kan jo også være fordi de som spør spør alle uansett hvor gamle de ser ut. Anonymkode: e952e...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #99 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (9 timer siden): Ja det er om ikke annet et paradoks at vi lever i en tid der ensomhet er et kjempeproblem og mange kvinner og menn klager over leie tilstander på "kjøttmarkedene", samtidig som det å snakke med noen på trikken anses som et kjempeproblem og noe som ikke kan aksepteres. Det forunderlige er at disse samtalene i det offentlige tilsynelatende foregår adskilt, uten at en prøver å se sammenhengen. Man fokuserer mye på appene og "kjøttmarkedenes" "pull-effekter" men lite på det som pusher folk over dit, som vårt anstrengte forhold til normal omgang i offentligheten kan være. Unntaket er kanskje den unge studenten som forsøkte å løfte dette temaet, men som fikk en så krass tilbakemelding at det ikke har blitt plukket opp igjen. Dessverre. Det er vel her jeg i noen tilfeller tenker en mangler arenaene for å finne hverandre. De mest "drevne" på sjekkeapper og "kjøttmarkeder" er gjerne drevne og erfarne av en grunn, mens de mer forsiktige og seriøse kanskje ikke når opp. Jeg tror en ofte mangler arenaene for å finne disse, som nødvendigvis rammer både kvinner og menn, som skissert over. Vi lever også i ei tid der golf har lite respekt for forhold. Jeg har mange ganger blitt sjekket opp med giftering. Single folk spør seg ikke, er hun der singel, de bare antar det eller synes ikke det er viltig. Den unge studenten brukte ikke 1 kalori på å prøve å sette seg inn i hvorfra folk aka damer kan føle seg truet av å bli sjekket opp på et sted de ikke kan forlate. Jeg har måttet forlate setet mitt og stå hele resten av reisa mi fordi en fyr ikke ville gi seg med å sjekke. Mens han ropte etter meg - HØYT - at jeg var dramatisk og at han bare ville snakke .. Anonymkode: 2237f...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #100 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (34 minutter siden): ... det jeg skrev om #villebareprateligg. Bare elsker skrivefeilen. Ja, de vil ha seg et ligg 😄 Anonymkode: 2237f...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå