AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #61 Del Skrevet 1. mai 2023 Nei, det høres veldig rart ut. Sikker på at disse som påstår dette bor i Norge? Her snakker man ikke med eller ser på fremmede med mindre man er på byen og har drukket mye alkohol. Anonymkode: e13a9...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 1. mai 2023 #62 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg kan da glede deg ved å fortelle deg at du tar feil. Du må gjerne legge frem bevis for at kvinner har høyere IQ enn menn. Anonymkode: 2ec0e...be1 Jeg vet jo det. Er jeg da egentlig dum selv siden apene tror jeg ønsker å dele kroppen min med de helt uten grenser og noen form for trygg relasjon? Har vurdert å spørre hvor mye de ønsker å betale pr gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #63 Del Skrevet 1. mai 2023 Blir sjeldent sjekket opp. Men ett par ganger i mnd får jeg komplimenter eller at folk slenger ekle bemerkelser. Men sjeldent at noen faktisk kommer bort å prøver å sjekke meg opp/ta en prat. Anonymkode: 79287...027 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #64 Del Skrevet 1. mai 2023 Andrine& skrev (1 time siden): Jeg kan på en måte svare ja på spørsmålet, men resultatet er bare trist. Menn tar kontakt i mange ulike settinger, veldig tidlig i bli kjent fasen starter sexpraten fra dems side. De kan si ting som at «alle damer drømmer om en mørkhudet mann feks.. Antar det er en slags reff til å starte en samtale om mine evt fantasier når det kommer til sex. Dette har gjentatt seg i så mange år at jeg ikke orker å ta kontakt med menn. Føler at de synes jeg ser ut som et ludder helt uten grenser. Jeg har mistet respekten for menn å klarer ikke se på de som annet enn en art med lav iq. Ber til høyere makter om å få et tegn på at jeg tar feil.. Men det har ikke skjedd på snart ti år. Så JA! Jeg blir sjekket opp etter foreldremøter på skole, i mellom hyllene på Kiwi, i svømmehallen osv osv men jeg skulle ønske det ikke skjedde. Mulig jeg går for å bli en type dame som utstråler «tykk og blid holdning fra nå av så menn med gode hensikter kanskje tar kontakt. Som veltrent og tynn kommer det jo bare tilbud om sex fra disse apene.. Det er egentlig et veldig interessant fenomen, nettopp hvilke menn kvinner som deg selv antagelig eksponeres for. Det slo meg for en tid siden da det var snakk om en kompisgjeng der alle var i lange forpliktende forhold, unntatt en, som til gjengjeld hadde et svært høyt "forbruk" av kvinner. For enslige kvinner vil 100% av eksponeringen mot denne gjengen i datingsammenheng være mot han som jager der lettvinte relasjonene, selv om 90% av gjengen han var en del av var i og ønsket en varig og forpliktende relasjon. Sånn sett tror jeg en del kvinner, særlig i enkelte aldersgrupper, får en veldig skjev eksponering mot menn, og et er ikke rart om inntrykket blir slik du skisserer selv om realiteten ofte er en helt annen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #65 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (På 29.4.2023 den 13.17): Nei en skulle ikke tro det i alle fall Her har du nok misforstått. #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken: https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Og det er takket være denne innbilskheten der man tolker absolutt alt som forsøk på sjekking og frykten for alminnelig menneskelig kontakt at man har fått et samfunn med mye ensomhet og store psykiske vanskeligheter, samt en selvmordstatistikk som ikke er noe å rope hurra for. Vet ikke hvordan det er idag når folk har vent seg til å glane på en smarttelefon, men i en mer analog tid kunne man i land som Spania eller Italia lett starte en spontan samtale med en fremmed på bussholdeplassen eller i bussen uten å bli betraktet som unormal. Snarere tvert imot - man ville bli sett på som unormal hvis man isolerte seg fra resten av verden stirrende på en skjerm med et par øretelefoner. I Norge, derimot, er det å prate med noen man ikke har kjent halve livet, en dødssynd. Der naboer i andre land hjertelig kan invitere hverandre på besøk, står man i kalde Norge på dørterskelen og sier "Hei", før man lukker døren og klager over hvor ensom man er. Sist man gikk ut på gaten i en spontan feiring, var da Norge slo Brasil i 1998, og det blir nok lenge til neste gang med en krenkekultur der man løper til sosiale medier for å klage over at noen på T-banen våget å åpne munnen i et forsøk på å starte en samtale; spontaniteten fra sydligere breddegrader har dessverre dårlige kår her i det kalde nord. Anonymkode: f05cc...b55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #66 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det høres veldig rart ut. Sikker på at disse som påstår dette bor i Norge? Her snakker man ikke med eller ser på fremmede med mindre man er på byen og har drukket mye alkohol. Anonymkode: e13a9...6de Det skulle man tro, men jeg blir en del forsøkt sjekka opp i Norge utenom byen, typisk når jeg er ute i sentrum på vår/sommer. Ofte er de utenlandske (fra Midtøsten eller engelske). Har også opplevd det fra nordmenn. Og selvfølgelig på nett. Det skal sies at jeg ganske ofte blir kontaktet av damer som vil meg alt mulig også, så det er vel noe ved meg som lyser at jeg er åpen for kontakt med fremmede. Anonymkode: 2237f...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #67 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og det er takket være denne innbilskheten der man tolker absolutt alt som forsøk på sjekking og frykten for alminnelig menneskelig kontakt at man har fått et samfunn med mye ensomhet og store psykiske vanskeligheter, samt en selvmordstatistikk som ikke er noe å rope hurra for. Vet ikke hvordan det er idag når folk har vent seg til å glane på en smarttelefon, men i en mer analog tid kunne man i land som Spania eller Italia lett starte en spontan samtale med en fremmed på bussholdeplassen eller i bussen uten å bli betraktet som unormal. Snarere tvert imot - man ville bli sett på som unormal hvis man isolerte seg fra resten av verden stirrende på en skjerm med et par øretelefoner. I Norge, derimot, er det å prate med noen man ikke har kjent halve livet, en dødssynd. Der naboer i andre land hjertelig kan invitere hverandre på besøk, står man i kalde Norge på dørterskelen og sier "Hei", før man lukker døren og klager over hvor ensom man er. Sist man gikk ut på gaten i en spontan feiring, var da Norge slo Brasil i 1998, og det blir nok lenge til neste gang med en krenkekultur der man løper til sosiale medier for å klage over at noen på T-banen våget å åpne munnen i et forsøk på å starte en samtale; spontaniteten fra sydligere breddegrader har dessverre dårlige kår her i det kalde nord. Anonymkode: f05cc...b55 Det er vel nettopp det; siden vi ikke har en livlig, spontan pratekultur i Norge er jo sjansen stor for at en fremmed som vil prate litt vil ha pengene dine, sjela di eller fitta di, hehe. Eller er en turist som har gått seg vill. Anonymkode: 2237f...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #68 Del Skrevet 1. mai 2023 Jeg kjenner meg ikke igjen i denne påstanden. Er nok gjennomsnittlig attraktiv. Ble sporadisk sjekket opp da jeg var 20 +, det var sjelden til gjensidig glede. Etter jeg ble 30 blir jeg aldri sjekket opp. Like greit, egentlig men den myten om at alle kvinner kan velge og vrake er bullshit. Anonymkode: 00610...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #69 Del Skrevet 1. mai 2023 Helene1982 skrev (På 29.4.2023 den 17.03): Jeg er ikke så deilig og interessant at jeg ikke tåler å bli snakket til på trikken. Om jeg etter noen setninger snur meg vekk eller setter i ørepropper vil jeg være i fred og forventer at det blir respektert, Og jeg vil ikke bli kontaktet når jeg går alene på kvelden, eller av folk som er dritings på nattbussen, men jeg prater daglig med folk jeg møter på min vei. Som regel eldre, men av og til tar noen kontakt som vil bare prate litt, og selv om det ikke blir date og solnedgang, koster det ikke meg noe å være hyggelig selv om jeg i utgangspunktet ville høre på podcast. Det å bli snakket til er ikke et overgrep. Folk må slutte å være så høye på seg selv at de ikke kan gi en hyggelig samtale til en fremmed som kanskje trenger litt selvtillitt og sosial trening. Man kan bli litt lei av å være prøvekanin for folk som trenger sosial trening (som jeg har vært utallige ganger, har også gitt mange unge menn sjekkeråd). Jeg er som regel ikke veldig keen på å prate på bussen med en fyr som vil sjekke meg, men hvis det er på busstoppet så greit så lenge de er rolige. Har dessverre opplevd seksuell trakassering på bussen flere ganger - at folk regelrett har befølt og tafset på meg-, og vil ikke sitte ved siden av noen som er på sjekkesporet. Jeg har rett til å beskytte meg selv. Anonymkode: 2237f...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 1. mai 2023 #70 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Det er egentlig et veldig interessant fenomen, nettopp hvilke menn kvinner som deg selv antagelig eksponeres for. Det slo meg for en tid siden da det var snakk om en kompisgjeng der alle var i lange forpliktende forhold, unntatt en, som til gjengjeld hadde et svært høyt "forbruk" av kvinner. For enslige kvinner vil 100% av eksponeringen mot denne gjengen i datingsammenheng være mot han som jager der lettvinte relasjonene, selv om 90% av gjengen han var en del av var i og ønsket en varig og forpliktende relasjon. Sånn sett tror jeg en del kvinner, særlig i enkelte aldersgrupper, får en veldig skjev eksponering mot menn, og et er ikke rart om inntrykket blir slik du skisserer selv om realiteten ofte er en helt annen. Ja. Nettopp fordi det kun er disse mannshorene som er ledig på markedet. Jeg nærmer meg femti og er tidvis fortvilet over at det er sånn i denne alderen også… Jeg vil gjerne bli kjent med en god person, mens menn vil ha et humpedidumpi show uten følelser innblandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #71 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det er takket være denne innbilskheten der man tolker absolutt alt som forsøk på sjekking og frykten for alminnelig menneskelig kontakt at man har fått et samfunn med mye ensomhet og store psykiske vanskeligheter, samt en selvmordstatistikk som ikke er noe å rope hurra for. Vet ikke hvordan det er idag når folk har vent seg til å glane på en smarttelefon, men i en mer analog tid kunne man i land som Spania eller Italia lett starte en spontan samtale med en fremmed på bussholdeplassen eller i bussen uten å bli betraktet som unormal. Snarere tvert imot - man ville bli sett på som unormal hvis man isolerte seg fra resten av verden stirrende på en skjerm med et par øretelefoner. I Norge, derimot, er det å prate med noen man ikke har kjent halve livet, en dødssynd. Der naboer i andre land hjertelig kan invitere hverandre på besøk, står man i kalde Norge på dørterskelen og sier "Hei", før man lukker døren og klager over hvor ensom man er. Sist man gikk ut på gaten i en spontan feiring, var da Norge slo Brasil i 1998, og det blir nok lenge til neste gang med en krenkekultur der man løper til sosiale medier for å klage over at noen på T-banen våget å åpne munnen i et forsøk på å starte en samtale; spontaniteten fra sydligere breddegrader har dessverre dårlige kår her i det kalde nord. Anonymkode: f05cc...b55 Ja det er om ikke annet et paradoks at vi lever i en tid der ensomhet er et kjempeproblem og mange kvinner og menn klager over leie tilstander på "kjøttmarkedene", samtidig som det å snakke med noen på trikken anses som et kjempeproblem og noe som ikke kan aksepteres. Det forunderlige er at disse samtalene i det offentlige tilsynelatende foregår adskilt, uten at en prøver å se sammenhengen. Man fokuserer mye på appene og "kjøttmarkedenes" "pull-effekter" men lite på det som pusher folk over dit, som vårt anstrengte forhold til normal omgang i offentligheten kan være. Unntaket er kanskje den unge studenten som forsøkte å løfte dette temaet, men som fikk en så krass tilbakemelding at det ikke har blitt plukket opp igjen. Dessverre. Andrine& skrev (34 minutter siden): Ja. Nettopp fordi det kun er disse mannshorene som er ledig på markedet. Jeg nærmer meg femti og er tidvis fortvilet over at det er sånn i denne alderen også… Jeg vil gjerne bli kjent med en god person, mens menn vil ha et humpedidumpi show uten følelser innblandet. Det er vel her jeg i noen tilfeller tenker en mangler arenaene for å finne hverandre. De mest "drevne" på sjekkeapper og "kjøttmarkeder" er gjerne drevne og erfarne av en grunn, mens de mer forsiktige og seriøse kanskje ikke når opp. Jeg tror en ofte mangler arenaene for å finne disse, som nødvendigvis rammer både kvinner og menn, som skissert over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 1. mai 2023 #72 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Ja det er om ikke annet et paradoks at vi lever i en tid der ensomhet er et kjempeproblem og mange kvinner og menn klager over leie tilstander på "kjøttmarkedene", samtidig som det å snakke med noen på trikken anses som et kjempeproblem og noe som ikke kan aksepteres. Det forunderlige er at disse samtalene i det offentlige tilsynelatende foregår adskilt, uten at en prøver å se sammenhengen. Man fokuserer mye på appene og "kjøttmarkedenes" "pull-effekter" men lite på det som pusher folk over dit, som vårt anstrengte forhold til normal omgang i offentligheten kan være. Unntaket er kanskje den unge studenten som forsøkte å løfte dette temaet, men som fikk en så krass tilbakemelding at det ikke har blitt plukket opp igjen. Dessverre. Det er vel her jeg i noen tilfeller tenker en mangler arenaene for å finne hverandre. De mest "drevne" på sjekkeapper og "kjøttmarkeder" er gjerne drevne og erfarne av en grunn, mens de mer forsiktige og seriøse kanskje ikke når opp. Jeg tror en ofte mangler arenaene for å finne disse, som nødvendigvis rammer både kvinner og menn, som skissert over. Ja det har du nok rett i. De med disse gode kvalitetene våger seg sjeldent frempå og de er oftere naturlig sjenerte. En ting som faktisk fungerte var å eie hund, da fikk jeg alltid kontakt med fine folk når vi var ute på tur. Nå har jeg kun katt å tviler på at det har samme effekt hvis jeg går tur med den 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #73 Del Skrevet 1. mai 2023 Andrine& skrev (2 timer siden): Ja det har du nok rett i. De med disse gode kvalitetene våger seg sjeldent frempå og de er oftere naturlig sjenerte. En ting som faktisk fungerte var å eie hund, da fikk jeg alltid kontakt med fine folk når vi var ute på tur. Nå har jeg kun katt å tviler på at det har samme effekt hvis jeg går tur med den 😅 Haha, ja å lufte katt blir nok noe annet Samtidig er det jo et veldig godt eksempel på arenaer der en kan treffe andre utenfor "kjøttmarkeder". Det slår meg likevel at enkelte nok vil synes å bli sjekket opp i en slik kontekst er like "problematisk" som på trikken, selv om hundelek naturlig nok lettere innbyr til samtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #74 Del Skrevet 1. mai 2023 Har aldri opplevd å bli sjekket opp, unntaket er fulle gutter/menn på byen Anonymkode: 9b659...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #75 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Haha, ja å lufte katt blir nok noe annet Samtidig er det jo et veldig godt eksempel på arenaer der en kan treffe andre utenfor "kjøttmarkeder". Det slår meg likevel at enkelte nok vil synes å bli sjekket opp i en slik kontekst er like "problematisk" som på trikken, selv om hundelek naturlig nok lettere innbyr til samtale. Tror om folk var flinkere til å se etter tegn på om noen er åpen for kontakt, så har ting gått litt bedre. For noen er jo genuint glad i å slå av en prat med en fremmed også Problemet med å sjekke opp noen på trikken er vel at de kvinnene det gårutover når det ikke ansees som noe negativt er de unge attraktive alle vil prate med, uansett egen alder og om hun føler seg vel med tilnærmingen Anonymkode: 4dc3f...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #76 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror om folk var flinkere til å se etter tegn på om noen er åpen for kontakt, så har ting gått litt bedre. For noen er jo genuint glad i å slå av en prat med en fremmed også Problemet med å sjekke opp noen på trikken er vel at de kvinnene det gårutover når det ikke ansees som noe negativt er de unge attraktive alle vil prate med, uansett egen alder og om hun føler seg vel med tilnærmingen Anonymkode: 4dc3f...f4a At noen mangler sosiale antenner eller ikke ser tegn vil nok alltid være en utfordring ja. Så må vi kanskje huske at også unge attraktive kvinner gjerne ønsker å finne en partner, og selv om sjekking naturlig nok ikke begrenser seg til kun disse er flere "interessenter" en av "lastene" en må akseptere her i livet. Alternativet, at den store kjærligheten ikke tør å ta kontakt eller ikke nådde opp på "kjøttmarkedet" er antagelig ikke bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #77 Del Skrevet 1. mai 2023 herzeleid skrev (På 29.4.2023 den 12.51): Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe. Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. La meg bare minne deg på at #villebarepratelitt som taggen faktisk het, ikke handlet om at noen sa "hei på trikken". Det handlet om mye mer enn det. Her har jeg samla et søk på twitter for deg, du kan lese historiene som dukka opp under taggen og se selv: https://twitter.com/search?q=%23villebarepratelitt&src=typed_query 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #78 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): La meg bare minne deg på at #villebarepratelitt som taggen faktisk het, ikke handlet om at noen sa "hei på trikken". Det handlet om mye mer enn det. Her har jeg samla et søk på twitter for deg, du kan lese historiene som dukka opp under taggen og se selv: https://twitter.com/search?q=%23villebarepratelitt&src=typed_query Her har du nok misforstått. #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken: https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 1. mai 2023 #79 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) herzeleid skrev (2 minutter siden): Her har du nok misforstått. #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken: https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 Ja, hvorfor kom det som et svar, tror du? Er det fordi kvinner har en litt annen erfaring med mannfolk som tar kontakt med de på trikken? Igjen, dette hadde du oppdaget om du faktisk gikk inn på linken jeg gav deg, og leste alle historiene om mannfolk som har sagt "hei". Endret 1. mai 2023 av Bålkaffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mai 2023 #80 Del Skrevet 1. mai 2023 Bålkaffe skrev (4 minutter siden): Ja, hvorfor kom det som et svar, tror du? Er det fordi kvinner har en litt annen erfaring med mannfolk som tar kontakt med de på trikken? Igjen, dette hadde du oppdaget om du faktisk gikk inn på linken jeg gav deg, og leste alle historiene om mannfolk som har sagt "hei". Dette fremstår som et "økseskaft"-svar. Hva ved det jeg skrev er du uenig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå