AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Mange på KG sier de blir sjekka opp av menn konstant. På gata, bussen, butikken etc. Gjerne flere ganger i uka. Og gjerne er dette godt voksne damer, så ikke bare unge damer. Andre igjen sier de aldri blir sjekka opp på gata. Det er selvsagt forskjellige damer som sier disse to tingene, men jeg synes likevel det er litt påfallende at forskjellene skal være så store. Er det virkelig slik at noen blir sjekka opp overalt og til enhver tid, mens andre aldri blir det på gata? Og dere som blir sjekka opp overalt, er det ikke fryktelig plagsomt? Anonymkode: 90c6c...1eb
Helene1982 Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Må man enten bli sjekket opp 24/7 eller aldri? 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Just now, Helene1982 said: Må man enten bli sjekket opp 24/7 eller aldri? Nei, hvorfor spør du om det? Anonymkode: 90c6c...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Hvor sier noen at de blir sjekket opp konstant overalt til enhver tid hele tiden? Har jeg aldri lest her inne. Sikker på at du ikke misforstår og at det er ment at de har opplevd å blitt sjekket opp på bussen og gata gjennom livet? Anonymkode: 34a44...781 7 1
Helene1982 Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, hvorfor spør du om det? Anonymkode: 90c6c...1eb Siden du bare nevnte de som blir sjekket opp kontant og de som ikke blir sjekket opp. 1
herzeleid Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe. Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 Aldri blitt sjekket opp noe sted, verken som singel eller i forhold. Måtte alltid selv sjekke opp menn. Så jeg kjenner meg ikke igjen i påstanden. Anonymkode: 0382b...edd 11
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 herzeleid skrev (1 minutt siden): Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe. Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. "Hei" er ikke sjekking. Da har jeg bare den siste uka sjekket opp bestemoren min, barna mine, sjefen, naboene og et par stykker på butikken. Anonymkode: 0382b...edd 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri blitt sjekket opp noe sted, verken som singel eller i forhold. Måtte alltid selv sjekke opp menn. Så jeg kjenner meg ikke igjen i påstanden. Anonymkode: 0382b...edd Samme her. Annet enn på byen av menn som er så fulle at de knapt står oppreist. Det er min eneste erfaring 😄 Anonymkode: 25004...c88 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 herzeleid skrev (6 minutter siden): Jeg mistenker at det er et element av upresis ordbruk og/eller krisemaksimering som bidrar til å gjøre forskjellene så påfallende. Når noen etter eget utsagn opplever dette hele tiden mens andre gjør det svært, svært sjeldent skulle en tro en lever veldig ulike liv eller overdriver noe. Kanskje kan det også handle om at en opplever situasjoner ulikt, noe "#villebaresnakkelitt" illustrerte, der noen anså det at noen sier hei på trikken som svært ille mens det for andre vil være noe uproblematisk en ikke biter seg videre merke i. Forskjellene er store, som blandt menn også. Det er helt naturlig at noen er mer ettertraktet enn andre men ingen blir sjekket opp "konstant hele tiden overalt til enhver tid". Og du, skjerp deg. "Ville bare snakke litt" handlet ikke om menn som bare sa hei på trikken. Du drar saken helt ut av proposisjoner. Det handlet om menn som tar kontakt med kvinner som helt åpenbart signaliserer at de ikke ønsker kontakt, der mannen ikke gir seg men fortsetter å prate selvom kvinnen er ubekvem, ofte innesperret på et busssete eller en trikk der hun ikke kan gå vekk for å unnslippe han. Og dét er noe alle kvinner syns er ubehagelig og uønsket! Anonymkode: 34a44...781 9 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 Ja, men det er fordi jeg er så deilig 😂 Anonymkode: c3c7a...e14 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 Mener du sjekket opp, eller forsøkt sjekket opp? Jeg vil tro de færreste lar seg sjekke opp av en tilfeldig på gaten. Anonymkode: e03a9...12c 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 Ble sjekket opp hele tiden som ung. Nå som 40 årig mamma og gift, skjer det fint lite. Anonymkode: a1471...160 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, men det er fordi jeg er så deilig 😂 Anonymkode: c3c7a...e14 Jepp. Jeg er stygg og har aldri blitt sjekket opp i hele mitt liv. Dette er nok et problem forbeholdt de fine og deilige. Anonymkode: cd8fc...a6a 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 Hva mener du med sjekket opp da? Å bli plystret på ,glodd på ,bli forfulgt,ropt etter og dasket på ræva er ikke å bli sjekket opp. Derimot å oppleve at en mann kommer bort for å snakke og spør om å ta en kaffe fordi han har lagt merke til deg , har jeg opplevd bare tre ganger. Mange menn klarer ikke å oppføre seg når de mener å vise en dame interesse er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: cfa70...827 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jepp. Jeg er stygg og har aldri blitt sjekket opp i hele mitt liv. Dette er nok et problem forbeholdt de fine og deilige. Anonymkode: cd8fc...a6a Jeg er både pen, slank og atletisk, og blir aldri forsøkt sjekket opp. Heller ikke som ung. Jeg sjekket opp mannen min selv😅 Anonymkode: 84569...30e 2 1
herzeleid Skrevet 29. april 2023 #18 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): "Hei" er ikke sjekking. Da har jeg bare den siste uka sjekket opp bestemoren min, barna mine, sjefen, naboene og et par stykker på butikken. Anonymkode: 0382b...edd Nei en skulle ikke tro det i alle fall AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forskjellene er store, som blandt menn også. Det er helt naturlig at noen er mer ettertraktet enn andre men ingen blir sjekket opp "konstant hele tiden overalt til enhver tid". Og du, skjerp deg. "Ville bare snakke litt" handlet ikke om menn som bare sa hei på trikken. Du drar saken helt ut av proposisjoner. Det handlet om menn som tar kontakt med kvinner som helt åpenbart signaliserer at de ikke ønsker kontakt, der mannen ikke gir seg men fortsetter å prate selvom kvinnen er ubekvem, ofte innesperret på et busssete eller en trikk der hun ikke kan gå vekk for å unnslippe han. Og dét er noe alle kvinner syns er ubehagelig og uønsket! Anonymkode: 34a44...781 Her har du nok misforstått. #Villebaresnakkelitt var et helt konkret svar (et soleklart og tydelig nei) til en ung student som tok til orde for å nettopp ta kontakt i hverdagslige settinger, som trikken: https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #19 Skrevet 29. april 2023 Jeg er kvinne og har aldri blitt sjekket opp. Anonymkode: 633f0...08e 2 2
MyMichelle Skrevet 29. april 2023 #20 Skrevet 29. april 2023 Om noen sier de blir sjekket opp «hele tiden», er det ikke sikkert de bruker begrepet slik. Jeg tenker at for dem føles det som ofte, men at det ikke skjer konstant. Om man misliker det, kan det føles oftere enn det er. Og noen som liker det, kan skryte av det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå