AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Hei! Har kjent denne venninnen i ca over ett år. Har hatt våre ups and downs-hvr jeg har egentlig hele tiden følt meg low key nedprioritert-hun har bare unngått muligheter som venninner faktisk bruker,om å delta på ting sammen,jeg har stusset ved det. Også at hun har virket litt avvisende og vært fraværende og hver gang jeg har tatt det opp, løpt litt fra samtalen. Nå har hun <tatt steget videre> ett nivå,og unngått å svare på mobilen,unngått å åpne snaps på en uke. Pre denne hendelsen,var at jeg la ut et bilde på sosiale medier hun ikke likte,men hun avviste glatt at jeg skulle slette det. Da jeg har purret på hennes litt kalde oppførsel,har hun nesten bitt av meg hånda,men er jo tydelig at det har ligget noe i det... Hun legger ut på some,på åpen profil,så hun er vandt med offentlighet,for å si det sånn.. Jeg synes dette er heldig vondt,men ikke overraskende. Det viser seg jo at lisstsnken og hva jeg har følt på og sagt,har vært ganske riktig.. Man føler seg jo liten i en slik setting- man vet ikke hva man har sagt eller gjort,og hva som egtl er skjedd. Vi fikk aldri realisert turer,ferier og annet gøy,noe jeg fattet lisstsnken om og viste seg å være helt korrekt. Sårende,såklart men.. Noen som har gode tips og råd til hvordan å håndtere? Anonymkode: 150a1...447
Erlic Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Bare å heve deg over det, så godt du klarer, å gå videre. Sårt er det, men hva får du gjort? Har inntrykk av at du har prøvd å si ifra.. hun er tydeligvis ikke av samme oppfatning som deg over at dere er så gode venner og har valgt å ta avstand. Feigt er det, men tydeligvis sånn hun fungerer. Har selv gjort det samme, men sa ifra og hintet nok om at jeg ikke synes vi er så gode venner. Hun jeg gjorde det mot var ikke så hyggelig menneske som jeg trodde og var raskt ute med å gi meg skylden for det ene og andre negative i vennskapet vårt. Ingenting var bra nok, og det lot hun meg høre titt og ofte, og da gadd jeg ikke mer. Kan det være slik at du «klaget» på henne for mye? Noen mennesker kan man ikke endre, og opplever man gjentatte ganger at de ikke står til forventningene man selv trodde, må man bare gå videre. Mulig hun valgte å kutte deg ut nå fordi du var for negativ for henne. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Håndtere hva? hun har mest sannsynlig ikke sett på deg som så god venninne som du har sett på henne som. Hun har nå valgt å ikke investere i vennskapet deres lenger, og det er ingenting du kan gjøre med det. Vi kan ikke tvinge noen til å være i vårt liv hvis de ikke vil det. Anonymkode: a18d9...1ce 7 1
godfisk Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Jeg tror du la for mye i vennskapet. Mange voksne har ikke veldig mye tid utenom jobb og familie, og ønsker seg relasjoner som er enkle å håndtere, og som ikke stiller så mye krav. Jeg hadde også trukket meg unna hvis et vennskap allerede etter ett år hadde hatt «ups and downs», hvis det ikke hadde vært noe ekstraordinært som hadde forårsaket det, som sykdom eller noe. Jeg tror kanskje folk har veldig forskjellige forventninger til forskjellige relasjoner? Hvis jeg strever med noe vanskelig, kan jeg kanskje ta det helt kjapt opp med en venn og be om råd, men det er partneren min jeg lener meg på når jeg trenger noen. Vennene mine er mer en overskuddsgreie, de treffer jeg når jeg har tid og overskudd til det, og jeg foretrekker helt klart at vi har det gøy sammen. Jeg prøver å være støttende når de går gjennom noe krevende, men de fleste av dem har andre som står dem nærmere, for eksempel partnere, som tar mere ansvar for dem, så det er ikke sånn at de sitter og er såre fordi jeg ikke er der hele tiden. 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Håndtere hva? hun har mest sannsynlig ikke sett på deg som så god venninne som du har sett på henne som. Hun har nå valgt å ikke investere i vennskapet deres lenger, og det er ingenting du kan gjøre med det. Vi kan ikke tvinge noen til å være i vårt liv hvis de ikke vil det. Anonymkode: a18d9...1ce For et lite empatisk svar. Selv om TS kanskje har vurdert venninnen som en bedre venninne enn motsatt, så er det likevel vondt for TS, og det må håndteres uavhengig av hva du måtte mene om det. Jeg ville også hevet meg over det så godt du klarer, TS, slik andre skriver. Anonymkode: a603b...edf 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Når jeg merker sånt hos venninnene mine…(ett par av de) trekker jeg meg unna lenge og henger med andre istedenfor og venter til de tar kontakt med meg. Hvis ikke de gjør det så får man ta ett hint etter en stund. Sårende ja. Men du vil heller være venner med folk som vil være med deg🥰 Lykke til. Anonymkode: 309a5...39b 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 Ikke bruk mer energi på å håndtere/ikke håndtere. Dette er et tilfelle hvor du bare må gå videre. Hun er ikke interessert. Grunnen kan være at hun har masse venner og føler hun har nok fra før. Eller bare kjemien ikke stemmer osv osv. Rett ryggen din og bruk tiden din på noen som fortjener vennskapet ditt. Og du, ikke vis henne at du er såret eller prøv å snakke om ting for å fikse det. Det hjelper ikke og du vil da fremstå som svak og trengende. Anonymkode: 53e4c...06d 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For et lite empatisk svar. Selv om TS kanskje har vurdert venninnen som en bedre venninne enn motsatt, så er det likevel vondt for TS, og det må håndteres uavhengig av hva du måtte mene om det. Jeg ville også hevet meg over det så godt du klarer, TS, slik andre skriver. Anonymkode: a603b...edf Grunnen til at jeg er så hard er fordi ts har skrevet utallige tråder her inne, og fellesnevneren er at hun krever for mye av folk. Anonymkode: a18d9...1ce 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 Det er nå bare slik livet er. Jeg har ikke plass til så mange venner i livet mitt, både fordi jeg er hovedsakelig introvert og har et veldig travelt liv. Jeg møter masse folk gjennom jobben, mange som ønsker å bli kjent. For meg er det sånn at kjemien skal være EKSTREMT god før jeg tar noen inn i varmen og får en nær relasjon til dem. Det har skjedd, men da har det vært fordi jeg har møtt en person som jeg virkelig kan relatere til på de fleste måter. Da blir relasjonen meningsfull for meg og jeg tar vare på den i godt og vondt. De andre blir bare støy for meg og jeg gidder ikke prioritere å møtes. Jeg har 100 andre ting å gjøre, og om jeg ikke har det, så vil jeg heller slappe av. Det prøver jeg å vise ved å være mindre påkoblet, mindre tilgjengelig. Hvis de henger seg enda mer, så stenger jeg av. Hvis man ikke "skjønner tegninga" er det bare enda et bevis for meg på at vi ikke klikker, for selv er jeg veldig var på den type oppførsel fra andre. Jeg forstår hva den betyr og dropper prosjektet. Anonymkode: 92664...c2f 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 Vennskap er som ett forhold nesten. Det må gå begge veier eller så er det slutt . Anonymkode: 309a5...39b 2
svartkatt Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Skjønner ikke hvorfor enkelte blir kalt venner når de ikke er det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke bruk mer energi på å håndtere/ikke håndtere. Dette er et tilfelle hvor du bare må gå videre. Hun er ikke interessert. Grunnen kan være at hun har masse venner og føler hun har nok fra før. Eller bare kjemien ikke stemmer osv osv. Rett ryggen din og bruk tiden din på noen som fortjener vennskapet ditt. Og du, ikke vis henne at du er såret eller prøv å snakke om ting for å fikse det. Det hjelper ikke og du vil da fremstå som svak og trengende. Anonymkode: 53e4c...06d Tusen Takk!!:) Er enig i det meste av hva du sier her! Nei-hun har ikke masse venninner fra før,faktisk har hun kansje sånn 2-3,slik jeg kjenner henne. Reke spekulasjoner,men hvis det først tog fremst er noe sånt,så ville jeg kalt henne gutte gal,og at det er skjedd noe der. Men somsagt,da tillegger jeg henne egenskaper gun kansje ikke har,og kan være mye annet Er ikke interessert i hvorfor,poenget er at hun gjør det! Var <desverre> svak igår,og sendte henne en melding på mobilen,hvor jeg lurte på om alt var bra med henne,og at det var ulikt henne å ikke åpne snap på en uke Ble dumt på mange måter,fordi jeg svikter meg selv i den meldingen. Er ikke egentlig der hvor jeg lurer på ting lengre. Om hun har det bra osv. Er egentlig såret,sur og alt og mer. Vi har fkstisk akkurat idag,kjent hverandre i to år(sjekket snap dato) Hun oppfører seg motbydelig,og har ikke svart på meldingen heller. Vanskelig å innrømme,men jeg svikter mer med selv i situasjonen,fordi jeg ikke setter grenser for meg selv Føler hun <vinner> i situasjonen fordi jeg ikke setter ned foten,og ikke lot være å sende melding,men gjort er gjort Siste vi snakket om var å ordne en dag,vi to,hvor vi bare var sammen,og jeg tenkte å høre om 17 mai,den utgår jo helt klart. Snakker om å føle seg liten. Helt utrolig stygt,men. Ikke overraskende,da jeg har tenkt litt,om måten hun har behandlet gutter på,og vår historie med situasjoner i vennskapet,som har fått meg til å tenkte og se litt <røde lys>,viste seg ihvertfall å stemme,men jeg må bli flinkere til å tydeliggjøre dette, merker jeg har ikke lyst til å slette henne via snap enda,føler det er så passivt aggressivt,og har ikke behov for å oppføre meg sånn,men har sluttet å føle henne på insta forventer heller ikke svar fra henne. noen som har innspill tips og råd for veien videre? Noen med erfaringer som hjalp eller var lurt i en slik situasjon?? Tar imot tips og råd:) Anonymkode: 150a1...447
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er nå bare slik livet er. Jeg har ikke plass til så mange venner i livet mitt, både fordi jeg er hovedsakelig introvert og har et veldig travelt liv. Jeg møter masse folk gjennom jobben, mange som ønsker å bli kjent. For meg er det sånn at kjemien skal være EKSTREMT god før jeg tar noen inn i varmen og får en nær relasjon til dem. Det har skjedd, men da har det vært fordi jeg har møtt en person som jeg virkelig kan relatere til på de fleste måter. Da blir relasjonen meningsfull for meg og jeg tar vare på den i godt og vondt. De andre blir bare støy for meg og jeg gidder ikke prioritere å møtes. Jeg har 100 andre ting å gjøre, og om jeg ikke har det, så vil jeg heller slappe av. Det prøver jeg å vise ved å være mindre påkoblet, mindre tilgjengelig. Hvis de henger seg enda mer, så stenger jeg av. Hvis man ikke "skjønner tegninga" er det bare enda et bevis for meg på at vi ikke klikker, for selv er jeg veldig var på den type oppførsel fra andre. Jeg forstår hva den betyr og dropper prosjektet. Anonymkode: 92664...c2f Dette er jo hvordan du er,først og fremst Og see poenget ditt,men du og denne jenta er ganske ulike Jeg har en helt annen personlighetstype i min krets,så denne er nok ikke aktuell engang-men takk for innspill:) Anonymkode: 150a1...447
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vennskap er som ett forhold nesten. Det må gå begge veier eller så er det slutt . Anonymkode: 309a5...39b Ikke sant.. .. Anonymkode: 150a1...447
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 godfisk skrev (18 timer siden): Jeg tror du la for mye i vennskapet. Mange voksne har ikke veldig mye tid utenom jobb og familie, og ønsker seg relasjoner som er enkle å håndtere, og som ikke stiller så mye krav. Jeg hadde også trukket meg unna hvis et vennskap allerede etter ett år hadde hatt «ups and downs», hvis det ikke hadde vært noe ekstraordinært som hadde forårsaket det, som sykdom eller noe. Jeg tror kanskje folk har veldig forskjellige forventninger til forskjellige relasjoner? Hvis jeg strever med noe vanskelig, kan jeg kanskje ta det helt kjapt opp med en venn og be om råd, men det er partneren min jeg lener meg på når jeg trenger noen. Vennene mine er mer en overskuddsgreie, de treffer jeg når jeg har tid og overskudd til det, og jeg foretrekker helt klart at vi har det gøy sammen. Jeg prøver å være støttende når de går gjennom noe krevende, men de fleste av dem har andre som står dem nærmere, for eksempel partnere, som tar mere ansvar for dem, så det er ikke sånn at de sitter og er såre fordi jeg ikke er der hele tiden. Interessant .. Ja,men hele greia om p finne på ting,har vært poenget for kontakten. Her er problemet at hun har trukket seg bort,over en periode,og ikke helt enten eller enten og/ eller ikke vært helt ærlig om hva det er som er skjedd,eller bare hatt en dårlig stil med hvordan å talke det Når det er samme person,og du. Gjør mye annet med andre,og spess over et tidsrom-sp er det faktisk ikke greit lenger. Hvis du da får <tilbud> om å ta det opp,så gjør du det Eksempelvis,så hadde hun allerede sine planer da jeg hadde flyttet inn til området,og jeg stusser over hennes daværende ønske om å ha litt avstand,og sånn har det egtl fortsatt Hun har alltid hatt vanskelige ting, og hengt med andre venninner,så der har jeg faktisk følt på at det er hun som på en måte har utnyttet till relasjonen,mek poenget er,at dette ikke kunne skal være på hennes prinsipper Hadde hun gjort de små tingene,svart når hun fikk et spørsmål, fordelt litt av den tiden hun faktisk har til å gjøre morsomme ting,ikke bare alltid valgt andre og faktisk stilt litt opp til hva jeg inviterer og insjer,hadde ikke dette vært <et problem> men her dreier det seg jo om at hun tydeligvis indirekte mener noe,som hun ikke egentlig vil si- og jeg gidder ikke late som,lenger Verken for meg selv,eller henne. Men det er uten tvil feig gjort fra hennes side Anonymkode: 150a1...447
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Hun ser ikke på deg som en venninne, du er kun en bekjent, som i tillegg maser. Hun velger å bruke tiden sin på de hun ser på som venninner. Bruk tiden din på dine andre venner. Anonymkode: bdef5...2e2 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hun ser ikke på deg som en venninne, du er kun en bekjent, som i tillegg maser. Hun velger å bruke tiden sin på de hun ser på som venninner. Bruk tiden din på dine andre venner. Anonymkode: bdef5...2e2 Denne er jo selvsagt.. Er hva jeg sier og mener-per NÅ-ja. Hun har nemlig tidligere kalt meg venninne,så noe er skjedd,men iogmed at hun oppfører seg såpass slitsomt-hvor hk er på også av og i tillegg krp det passer henne, med så mye styr med gutter-og aner jo ingenting,og ikke forteller hun heller Så fremstår hun for meg som litt service minded jente som bare skal få og få- trist egentlig,for jeg tror ikke det er hele og fulle,men hun trekker seg og jeg gidder ikke alltid være den som skal måtte stå og rydde opp i relasjonen For meg nå,er dette blitt noe helt annet og jeg orker ikke- er ikke overrasket og har følt på dette lenge nok Anonymkode: 150a1...447
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 De to-tre vennindene hun har er vel nok for henne. Av og til møter man nye mennesker som man ser på som venn men etter hvert som tiden går kjenner man at det ikke er helt som man fikk inntrykk av i starten. Jeg har hatt to stk jeg så på som venner i starten men etter noen måneder ble jeg fullstendig spist opp av dem og måtte avslutte da de ikke aksepterte at jeg måtte fordele energien på flere (familie, barn, jobb, sykdom). Anonymkode: 53763...535 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): De to-tre vennindene hun har er vel nok for henne. Av og til møter man nye mennesker som man ser på som venn men etter hvert som tiden går kjenner man at det ikke er helt som man fikk inntrykk av i starten. Jeg har hatt to stk jeg så på som venner i starten men etter noen måneder ble jeg fullstendig spist opp av dem og måtte avslutte da de ikke aksepterte at jeg måtte fordele energien på flere (familie, barn, jobb, sykdom). Anonymkode: 53763...535 Ha,det tenker jeg også men bare at det ikke er overraskende,når hun da har bevisst etter flere ganger unngått å bruke tid på <oss>-at det skjer et slikt skifte Jeg nisstenker,at jeg kom bli flinkere til p sette meg foten i relasjoner og kreve. For det at jeg foreslår turer,fest og annet morro,føler jeg fort blir til at hun sier jazog kun deltar på morroa,for å så bryte ut,også proklmarere(slik det oppfattes for min del) senere at vi ikke passer sammen osv Jeg har flere ganger foreslått gøy og morro,og hørte at jadazdrr kunne vi,da jeg har reagert på at hun har avsatt endel spontantid,slik jeg har reagert på,har jo alt blitt feil Dette paga at jeg ikke har vært tydelig nok,tror jeg,med at jeg ikke skal utnyttes når det passer for henne Det er hva jeg føler på kp,kansje oppfattes som jittert-men jeg har tid og muligheter jeg også ønsket p bruke,og føler meg dum,latterliggjort og er nedverdiget for å tro at vi faktisk var venninner- i all den tid vi faktisk ikke var det Og alle mulighetene hun fikk, men ikke brukte-for oss jegge-til å bare gå videre ivertfall.welv om jeg innrømmer det sprer å si nå,dårer det mer p ha følelsen av å bli< ført bak lyset>. Med alt jeg har fortalt,brukt av tid og energi. Klassiker.. Anonymkode: 150a1...447
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ha,det tenker jeg også men bare at det ikke er overraskende,når hun da har bevisst etter flere ganger unngått å bruke tid på <oss>-at det skjer et slikt skifte Jeg nisstenker,at jeg kom bli flinkere til p sette meg foten i relasjoner og kreve. For det at jeg foreslår turer,fest og annet morro,føler jeg fort blir til at hun sier jazog kun deltar på morroa,for å så bryte ut,også proklmarere(slik det oppfattes for min del) senere at vi ikke passer sammen osv Jeg har flere ganger foreslått gøy og morro,og hørte at jadazdrr kunne vi,da jeg har reagert på at hun har avsatt endel spontantid,slik jeg har reagert på,har jo alt blitt feil Dette paga at jeg ikke har vært tydelig nok,tror jeg,med at jeg ikke skal utnyttes når det passer for henne Det er hva jeg føler på kp,kansje oppfattes som jittert-men jeg har tid og muligheter jeg også ønsket p bruke,og føler meg dum,latterliggjort og er nedverdiget for å tro at vi faktisk var venninner- i all den tid vi faktisk ikke var det Og alle mulighetene hun fikk, men ikke brukte-for oss jegge-til å bare gå videre ivertfall.welv om jeg innrømmer det sprer å si nå,dårer det mer p ha følelsen av å bli< ført bak lyset>. Med alt jeg har fortalt,brukt av tid og energi. Klassiker.. Anonymkode: 150a1...447 Du må nesten lese over hva du skriver, det er veldig uforståelig, og du virker veldig intens og krevende. De fleste orker ikke sånne krav eller pågang fra folk , da tar en avstand. Anonymkode: c6e26...c75 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå