Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg fæl person som nekter forloveden min og dra på tiktok live fordi hun blir mobbet å trakassert til de grader som påvirker henne psykiskt i stor grad?

påvirker henne stort at hun gråter og får dårligere selvbilde?

Hun er over 30 år. 

Sier at hun heller kan dra på facebook direkte der hun har folk som kan oppføre seg. Nekter hun ikke å bruke appen, men bare å dra på live.

Føler meg skamfull som gjør det, men jeg bryr meg tross alt så mye om henne at jeg heller ikke vil at hun skal bli værre en hun er.

Anonymkode: 5a26c...3d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke nekte henne det. 

Anonymkode: 8a614...f83

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hennes eget ansvar.

Anonymkode: 31ab3...915

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke nekte henne det. 

Så hva skal jeg gjøre?

Skal jeg bare la min forlovede fortsette å ødelegge seg sjøl, og la det gå utover meg etterpå?

For det går ikke bare utover henne, men går utover meg også siden dem går til angrep på meg å.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er hennes eget ansvar.

Anonymkode: 31ab3...915

Selvfølgelig er det hennes ansvar. 

Men for meg så blir det for dumt, så jeg vet ikke hvordan jeg skal gå videre..  For meg er det en stor turn-off å vite at folk skal ødelegge seg sjøl med å gå tilbake til der 90% er trollskap. 

Jeg vil ha fine dager uten at man skal sitte å bli trakassert, og ha godt humør. Istedentfor og sitte vær dag med elendig humør som går utover forholdet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Huff.. har hun ikke en psykolog eller noe? 

Er ikke så mye bedre med Facebook, men der er det forhåpentligvis bare venner, bekjente og familie som ser.. tviler på at det hjelper mer enn akkurat der og da når man letter på trykket. Etterhvert blir alt sannsynligvis som før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, svartkatt said:

Huff.. har hun ikke en psykolog eller noe? 

Er ikke så mye bedre med Facebook, men der er det forhåpentligvis bare venner, bekjente og familie som ser.. tviler på at det hjelper mer enn akkurat der og da når man letter på trykket. Etterhvert blir alt sannsynligvis som før. 

Hun er ikke noe glad i psykologer, selv om jeg har anbefalt henne det fordi det vil hjelpe henne.

På Facebook har hun bare gode venner hun kjenner i virkeligheten, så der er det ingen mobbing. 

Det er iallefall vanskelig for meg å skal sitte å hjelpe henne opp fra grøfta vær dag fordi hun velger å gå tilbake til der hun blir mobbet. Hadde det vært meg, så hadde jeg tatt avstand fra plasser som gjør meg syk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hva skal jeg gjøre?

Skal jeg bare la min forlovede fortsette å ødelegge seg sjøl, og la det gå utover meg etterpå?

For det går ikke bare utover henne, men går utover meg også siden dem går til angrep på meg å.

Så det er det som er saken. Du tenker kun på deg selv.

Anonymkode: 17611...d0e

Skrevet

Hva er årsaken til at hun ønsker å gå live? 

Jeg har TikTok selv og syntes appen er super, men det med live kan jeg ikke fatte og begripe at folk orker eller gidder og ikke minst har noe glede av det? Jeg ser kort og greit ikke poenget med det. Hvorfor skal man sitte å krangle med mennesker man ikke kjenner live og offentlig? Jeg er helt sikkert bare for gammel 😅

Hva får hun ut av det? Er det noe hun mangler i hverdagen siden hun oppsøker dette? Er det noe du kan gjøre for å forandre på dette TS? 

Jeg ville stilt henne noen seriøse spørsmål og ikke bare nektet, for til syvende og sist er dette hennes valg,

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hva skal jeg gjøre?

Ja. Du må la henne som myndig person ta dårlige valg.

Du velger også selv, feks om du ønsker dette forholdet. 

Eventuelt kan du prøve å få henne innlagt, hvis hun er veldig selvdestruktiv. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gå til problemet.

Hva skal ei dame på over 30 år live på tiktok i utgangspunktet?

Og hvorfor fortsetter hun om hun får så mye negative tilbakemeldinger at hun skriker?

Er hun så blottet for selvinnsikt at hun ikke skjønner at det er feil?

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Løp!

Anonymkode: 5aa17...714

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er ikke noe glad i psykologer, selv om jeg har anbefalt henne det fordi det vil hjelpe henne.

På Facebook har hun bare gode venner hun kjenner i virkeligheten, så der er det ingen mobbing. 

Det er iallefall vanskelig for meg å skal sitte å hjelpe henne opp fra grøfta vær dag fordi hun velger å gå tilbake til der hun blir mobbet. Hadde det vært meg, så hadde jeg tatt avstand fra plasser som gjør meg syk.

Hun kan prøve psykiatrisk helsearbeider i kommunen. 

Jeg blir matt bare av tanken. Håper du tar vare på deg selv. Hvis hun ikke er villig til å ta imot råd og hjelp.. vel, det er ikke din jobb... Et forhold skal ikke være slik. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er det som er saken. Du tenker kun på deg selv.

Anonymkode: 17611...d0e

Absolutt ikke. 

Når folk ber henne gå å ta livet av seg sjøl, når folk ber meg å ta livet av ho.. At folk sier ho e stygg, feit å alt fanskap som kan nevnes, så selvfølgelig blir jeg lei meg.. Spesielt når hun går tilbake å får høre det samme vær gang.. Da går det utover meg også, fordi det er grusomt å høre på.

1 minutt siden, Tøvftta said:

Hva med å gå til problemet.

Hva skal ei dame på over 30 år live på tiktok i utgangspunktet?

Hun sier hun vil være sosial.

Men alt hun egentlig gjør er å dele alt som skjer i livet vårres, noe jeg ikke er komfertabel med fordi jeg vil ikke at mitt liv skal bli delt til folk jeg ikke kjenner. 

Og ting som hun deler om seg selv, gjør det ikke bedre for henne heller.
Virker mye som hun prøver å søke oppmerksomhet.

Og hvorfor fortsetter hun om hun får så mye negative tilbakemeldinger at hun skriker?

Det har jeg spurt om. 
Da sier ho bare at hun trur at folk forandrer seg..  Men mobbing på TikTok forandrer seg dessverre ikke, folk lager nye brukere, tar bilde av ho og bruker det som profil bilde, av meg å. 

Er hun så blottet for selvinnsikt at hun ikke skjønner at det er feil?

Hun sier jo til meg flere ganger at hun er enig med meg at dette blir for dumt og sier at hun ikke vil ditt igjen. Så tar det 4-5 timer så er det samme opplegget.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. 

Når folk ber henne gå å ta livet av seg sjøl, når folk ber meg å ta livet av ho.. At folk sier ho e stygg, feit å alt fanskap som kan nevnes, så selvfølgelig blir jeg lei meg.. Spesielt når hun går tilbake å får høre det samme vær gang.. Da går det utover meg også, fordi det er grusomt å høre på.

Kan hun være psykisk utviklingshemmet?

Spør helt seriøst. Normal er hun i alle fall ikke.

Anonymkode: 746bc...7c8

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så hva skal jeg gjøre?

Hvordan går folk til angrep på deg? Er du med når hun er live på tiktok eller driver hun å snakker om deg / viser frem bilder av deg eller noe så det er derfor folk har mulighet til å "angripe deg"?

Anonymkode: 39101...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Absolutt ikke. 

Du kan i det minste fortelle hun at du ikke samtykker at hun deler informasjon om deg.

Her tror jeg at jeg ville ha kontaktet noen for hjelp altså.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan går folk til angrep på deg? Er du med når hun er live på tiktok eller driver hun å snakker om deg / viser frem bilder av deg eller noe så det er derfor folk har mulighet til å "angripe deg"?

Anonymkode: 39101...f80

fordi hun viser meg stadig fram når jeg sitter på pcen.. hvor da folk kaller meg feit og alt annet dritt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

fordi hun viser meg stadig fram når jeg sitter på pcen.. hvor da folk kaller meg feit og alt annet dritt. 

Da må du flytte deg!

• Nyttig 1
Skrevet

Føler det er fint tenkt av deg at du vil beskytte henne. Bår jeg ser norske folk på TikTok live tenker jeg i 99% av tilfellene at det er noe galt med dem og at de burde beskyttes mot seg selv, så kred til deg for å prøve. 

Er litt usikker på hva som er den beste fremgangsmåten. Hun trenger gjerne mye bekreftelse og oppmerksomhet, men det er selvsagt mye bedre at hun får det fra deg enn (ondsinnede) fremmede på nett som ikke kjenner henne og vil henne vel. 

Terapi høres ut som en god ide. Klem til deg som står i det!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...