frivis Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Hei. Jeg har ikke brukt Tiktok før, men hører at noen vestlige land ønsker å ta bort platformen. Hva tenker dere etter å ha sett denne videoen som omhandler åpenhet og fri informasjonsflyt uten sensur? https://www.facebook.com/reel/248718304229759/
Drizzt Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Uten å ha sett videoen i lenken din, så mener jeg at TikTok kan fint forsvinne og aldri komme tilbake. 5
frivis Skrevet 30. april 2023 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2023 On 4/29/2023 at 9:02 PM, Drizzt said: Uten å ha sett videoen i lenken din, så mener jeg at TikTok kan fint forsvinne og aldri komme tilbake. Jeg er enig i det. Tiktok er noe drit. Men lurer litt på hvorfor det er mindre sensur der enn på andre sosiale kanaler?
anon01 Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 On 5/1/2023 at 1:13 AM, frivis said: Jeg er enig i det. Tiktok er noe drit. Men lurer litt på hvorfor det er mindre sensur der enn på andre sosiale kanaler? Mindre sensur på tiktok? Eh nei? Det har jo kommet frem at hva som er på for you siden på tiktok i kina er noe helt annet enn i vesten. I vesten har de virkelig satt i gang mekanismene som gjør at man blir avhengig, nettopp fordi at alle skal sitte dag inn og dag ut på tiktok. Hvilket sensur som skjer, avhenger av landet du er i. Det sitter mennesker i tiktok som trykker på knappene om hvilket innhold som skal pushes. https://illvit.no/mennesket/det-er-forskjell-pa-tiktok-i-kina-og-vesten-slik-pavirker-det-barna
frivis Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2023 5 hours ago, anon01 said: Mindre sensur på tiktok? Eh nei? Det har jo kommet frem at hva som er på for you siden på tiktok i kina er noe helt annet enn i vesten. I vesten har de virkelig satt i gang mekanismene som gjør at man blir avhengig, nettopp fordi at alle skal sitte dag inn og dag ut på tiktok. Hvilket sensur som skjer, avhenger av landet du er i. Det sitter mennesker i tiktok som trykker på knappene om hvilket innhold som skal pushes. https://illvit.no/mennesket/det-er-forskjell-pa-tiktok-i-kina-og-vesten-slik-pavirker-det-barna Joda, men likevel ganske interessant fenomen at man må på Tiktok for å få vite viktige nyheter fra hva som skjer i Frankrike. 1
Stonegiant Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 Jeg trur ikke Tiktok er noe verre enn alle de andre sosiale mediene. 2
koktreke Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Drizzt skrev (På 29.4.2023 den 21.02): Uten å ha sett videoen i lenken din, så mener jeg at TikTok kan fint forsvinne og aldri komme tilbake. Helt enig.
Gjest Lykkedykker Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Stonegiant skrev (6 minutter siden): Jeg trur ikke Tiktok er noe verre enn alle de andre sosiale mediene. Største forskjellen er vel at dine data havner hos kinas kommunistparti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå