Gå til innhold

Mannen var utro, har ei datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort; vi er et par i 40-åra som har vært sammen i 20 år. Vi har tre barn på 13, 12 og 7. Mannen min har fire barn. Sommeren for 8 år siden hadde vi en pause i forholdet på to måneder da ting var turbulent og vanskelig. Jeg fant ut at jeg var gravid med yngste sønnen vår og vi ble derfor sammen igjen. For to år siden fikk vi vite at mannen min har ei datter som er like gammel som sønnen vår. Det var vondt og vanskelig, men jeg «godtok» det, siden vi hadde jo pause. I de to årene er det kun mannen som har hatt kontakt med jenta, men siden januar i år har vi også fått kontakt. Nå viser det seg at jenta er født fire måneder før sønnen vår, altså er hun unnfanget et stund før vi hadde pause i forholdet. 
Hva f gjør jeg nå? På mange måter er dette gammalt nytt, men denne nye informasjonen og det å få bekreftet at han har vært utro, er faktisk helt jævlig. Jeg har jo blitt veldig glad i jenta, og jeg er innmari redd for at dersom jeg går fra mannen, vil jenta føle skyldfølelse ettersom vi nettopp har blitt kjent…

Anonymkode: c25d7...570

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig vondt ut ❤️

Hva sier mannen? Kan hun være for tidlig født?

Hvis dere ble sammen igjen "bare" fordi du var gravid, hvordan er forholdet deres?

Jeg ville ikke tatt en forhastet beslutning. Bruk litt tid, hør på mannen din og vær helt sikker før du eventuelt tar en avgjørelse som vil påvirker veldig mange.

Anonymkode: 7a1c0...55d

• Liker 2
Skrevet

Det første du må finne ut er om hun er født prematurt. Så du ikke lager en utroskapshistorie uten grunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere hadde det vanskelig og det ble slutt. Han er verken den første eller siste som finner trøst hos en annen i tiden før det faktisk blir slutt (men der mye av det en forbinder med et forhold ikke er der).

Såfremt dere har det bra nå, er det smarteste å tilgi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun være født for tidlig?

Anonymkode: 80cc5...97d

Skrevet

Det som betyr noe er om dere har det bra nå. Har forholdet endret seg til det bedre, så er det ingenting annet å gjøre enn å akseptere og tilgi han. Du kan selvfølgelig gå ifra han, men da blir det å begynne helt på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du jo snakke med noen om, mannen din, en terapeut/psykolog/coach/prest/venn som er et klokt menneske du kan stole på. 
Det viktige er hvordan du føler det og takler det nå og for all framtid. Og er det andre ting han har løyet om? Hva føler og tenker han nå? Dere to bør gå i familieterapi og snakke om akkurat dette.

Anonymkode: d8d3b...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som lurer; Hun er ikke for tidlig født, det er fysisk umulig. Da jeg fant ut at jeg var gravid, i midten av pausen vår, var jeg allerede 12 uker på vei, som vil si at på det tidspunktet var moren til datteren hans i uke 28. Vi hadde da hatt pause i nesten fire uker. Etter jeg fant det ut har jeg snakket med mannen som innrømmer alt. Vi har det veldig bra sammen nå og har hatt det siden pausen vår. Jeg er jo veldig redd for at han skal være utro flere ganger, for det var jo faktisk det han var, ettersom han har gjort ei annen dame gravid, en god stund før vi tok pause. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til dere som lurer; Hun er ikke for tidlig født, det er fysisk umulig. Da jeg fant ut at jeg var gravid, i midten av pausen vår, var jeg allerede 12 uker på vei, som vil si at på det tidspunktet var moren til datteren hans i uke 28. Vi hadde da hatt pause i nesten fire uker. Etter jeg fant det ut har jeg snakket med mannen som innrømmer alt. Vi har det veldig bra sammen nå og har hatt det siden pausen vår. Jeg er jo veldig redd for at han skal være utro flere ganger, for det var jo faktisk det han var, ettersom han har gjort ei annen dame gravid, en god stund før vi tok pause. 

Han var utro, men på et tidspunkt dere antakelig hadde det ganske kjipt i forholdet. Så dersom dere fortsetter å ha det veldig bra, er det antakelig liten sjanse for at han er utro på nytt. 

Og hva er alternativet ditt? Rive opp en trygg familiesituasjon og måtte starte på nytt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer du å gå videre etter dette?

Anonymkode: d388c...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Han har bedratt deg og LØYET for deg.

• Liker 1
Skrevet

Det eneste som teller er vel strengt talt hvordan dere har hatt dere etter at dere ble sammen igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Move on! Bygones be bygones. Ikke ripp opp i dette og legg det fra deg. Du er glad i jenta og mannen så bare tenk på noe annet. Dette er lenge siden nå. 

Anonymkode: cfd80...baf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har bedratt deg og LØYET for deg.

I en tid forholdet skrantet og de kort tid etter ble enige om å ta en pause. 

Men ja, det eneste som er viktig er om dette er noe TS greier å akseptere og leve med. Hun har jo allerede fått snakket med mannen om det, og da må hun ut i fra den informasjonen gjøre sitt valg. 

Og TS, du skal ikke bli fordi du er redd jenta vil føle skyld. Du skal kun bli om du selv vil fortsette forholdet og har troen på at dere som par kan legge dette bak dere, og at du kan tro på at han ikke vil være utro igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Faen for ei røre. Kanskje du kan få barn med en annen så er dere skuls.

Anonymkode: 1a9e2...627

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har visst om barnet i TO år, har selv hatt kontakt med henne siden JANUAR, men først NÅ fikk du vite fødselsdagen hennes

jøss

Anonymkode: fb345...7e1

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...