AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Noen her som har fått dry socket etter fjerning av visdomstann? Vil man skjønne det hvis det koagelet forsvinner for tidlig? Og hva er for tidlig? Er blodkoagelet den lille «klumpen» msn kan se over hullet under stingene? har ingen tegn til det tror jeg, er bare redd🤪 Anonymkode: b7c1c...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Helst røykere som får det, sa tannlegen min da jeg skulle operere ut ei visdomstann. Jeg å var livredd for dry socket. Røyker ikke... Anonymkode: f373a...67b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Kan man se den «proppen»? Og det står bare overalt at det skjer hvis den forsvinner for tidlig- kan man da se hvis den forsvinner og hva er for tidlig? Anonymkode: b7c1c...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Det er lite du kan gjøre annet enn å bare følge rådene du fikk av tannlegen. Hvis smerten din plutselig skulle øke og bli mye verre så tar du kontakt med tannlegen. Jeg fikk ikke dry socket. De fleste får ikke det. Anonymkode: aed92...742 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er lite du kan gjøre annet enn å bare følge rådene du fikk av tannlegen. Hvis smerten din plutselig skulle øke og bli mye verre så tar du kontakt med tannlegen. Jeg fikk ikke dry socket. De fleste får ikke det. Anonymkode: aed92...742 Men kan man se det? At noe forsvinner sånn at det blir åpent igjen etter noen dager? Dette blodkoaglet de snakker om- er det den klumpen man ser under stingene eller er det bare tannkjøtt/hud liksom? Anonymkode: b7c1c...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Det merkes med smerte. Økt smerte over 4 dager. Jeg var på grensen. Dro til legen og fikk ny fille ned i hullet. 3 uker etterpå var alt fint og grodd. Anonymkode: 2a738...689 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan man se det? At noe forsvinner sånn at det blir åpent igjen etter noen dager? Dette blodkoaglet de snakker om- er det den klumpen man ser under stingene eller er det bare tannkjøtt/hud liksom? Anonymkode: b7c1c...5fd Jeg kunne ikke se noe. Utseendet endra seg litt gjennom de første dagene, men jeg skjønte ikke hva som var hva av det greiene der, og det trengte jeg jo ikke skjønne heller. Anonymkode: aed92...742
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det merkes med smerte. Økt smerte over 4 dager. Jeg var på grensen. Dro til legen og fikk ny fille ned i hullet. 3 uker etterpå var alt fint og grodd. Anonymkode: 2a738...689 Men det er jo ikke noe hull, er sydd igjen og hudfold over? Så lurer på om man ser et åpent hull igjen dersom det skjer? Anonymkode: b7c1c...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det merkes med smerte. Økt smerte over 4 dager. Jeg var på grensen. Dro til legen og fikk ny fille ned i hullet. 3 uker etterpå var alt fint og grodd. Anonymkode: 2a738...689 Ble du bedre og «bra» først og så plutselig vondt igjen? Anonymkode: b7c1c...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 Haha jeg er helt hysterisk, livredd for å måtte nyse eller få en liten smule borti der🥴 Anonymkode: b7c1c...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Dette er grunnen til hvorfor jeg har utsatt det uunngåelige; å fjerne visdomstannen som stadig lager trøbbel.😆Så grusomt redd for å få denne komplikasjonen. Klarer liksom ikke å tro at det å pusse tenner, spytte, svelge osv ikke vil løsne denne koagelen som man får, som vel ligger ganske "løst" i hullet der tannen satt. Anonymkode: 0c28d...1ac
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 Hvor seint i prosessen kan den løsne egentlig? Når er faren over? leste at man får dry socket dersom den forsvinner for tidlig, så da skal den forsvinne uansett? Haha skjønner ikke Anonymkode: b7c1c...5fd
Jdz Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 Jeg røyker ikke og fikk det. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for om du ser det, du kommer til å kjenne det!
Påfugl Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 Jeg røyker heller ikke og fikk det, men fjernet i et annet land der det ikke ble lagt sånn beskyttende "fille" nedi. Det var ordentlig vondt, men ikke så ille at jeg ville fryktet det. Merker man at smerten tiltar er det bare å dra til tannlegen. Jeg tror ikke jeg kunne se noe.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 Hva er det og hva heter det på norsk? Anonymkode: b3af2...dc9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er grunnen til hvorfor jeg har utsatt det uunngåelige; å fjerne visdomstannen som stadig lager trøbbel.😆Så grusomt redd for å få denne komplikasjonen. Klarer liksom ikke å tro at det å pusse tenner, spytte, svelge osv ikke vil løsne denne koagelen som man får, som vel ligger ganske "løst" i hullet der tannen satt. Anonymkode: 0c28d...1ac Det er 2-5% som får dry socket. Sjansen reduseres ytterligere når du følger rådene du får av tannlegen. Synes du ikke det er gode nok odds? Anonymkode: aed92...742
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 Jo det er jo lite hull etter der tanna var. Tannlegen puttet liten fille i som skulle ligge i 3 dager. Fikk økt verk på dag 4. Dro til tannlegen på sag 5 og fikk renset + la ny fille i. Det lindret. Tok Ibux i ca 14 dager før det begynte gi seg. Siste uken holdt det med 1 Paracet daglig. Smerten er dunkende litt nedi tannkjøttet på en måte. Anonymkode: 2a738...689
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jo det er jo lite hull etter der tanna var. Tannlegen puttet liten fille i som skulle ligge i 3 dager. Fikk økt verk på dag 4. Dro til tannlegen på sag 5 og fikk renset + la ny fille i. Det lindret. Tok Ibux i ca 14 dager før det begynte gi seg. Siste uken holdt det med 1 Paracet daglig. Smerten er dunkende litt nedi tannkjøttet på en måte. Anonymkode: 2a738...689 Ja men ikke åpent hull opp i dagen? Det er jo sydd sammen over hullet. Men hulrom nedi der liksom da? Og hvordan kan noe plutselig forsvinne derfra uten at man ser det? Anonymkode: b7c1c...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå