Amossa Skrevet 29. april 2023 #41 Skrevet 29. april 2023 Da bytter man jobb. At kollegene dine har dårlig arbeidsmoral og synes det er greit at du gjør mer enn dem, sier meg at de kjeder seg. Faktisk høres det ut som at du kjeder deg også. Selv synes jeg at man skal gjøre sitt beste på jobb og ikke være opptatt av hva andre gjør eller ikke gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #42 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 8.20): Jeg gjør mye mer enn kollegene mine, men får ingenting igjen for det. Annet enn en klapp på skulderen innimellom og beskjed om at jeg gjør mest og et flink. Jeg blir sliten av det da jeg virkelig står på hver dag og gjør mitt beste. Føler kollegene mine har et litt mer slapt forhold til det. Da de gjør mindre blir det mer på meg også. Jeg tar igjen jobben for de. Typisk flink pike. Har så mange ganger sagt til meg selv at jeg skal roe ned tempoet for det er ikke noe jeg får igjen for det. Når jeg er ferdig ender det bare med at jeg må gjøre noe annet (som de alltid slipper da de bruker lenger tid). Det betyr at jeg hver dag jobber for to. Regner med jeg ikke er alene om dette, men hva gjør dere for å godta det? Hva tenker du? Jeg blir sint på meg selv og også systemet. Det er forresten tall på hvor mye jeg gjør i forhold til andre, så det er ikke noe jeg bare tror. Det er ikke privat, ellers hadde jeg forventet mer lønn. Anonymkode: 9ac7d...bda Barnehage? Anonymkode: 5c7c6...cea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #43 Skrevet 30. april 2023 Jeg får også ofte oppgaver som begrunnes med at "dette kan du best", men det reflekteres aldri i lokale lønnsoppgjør. Anonymkode: 9ca6c...110
mmd Skrevet 30. april 2023 #44 Skrevet 30. april 2023 Kanskje gjør du mer enn kollegaene dine, kanskje ikke. Kanskje bidrar de på andre måter. Kanskje har de plager/funksjonshindringer som du ikke vet noe om. Spiller ingen rolle. Alle gjør så godt de kan. Neste gang kan det være du som ikke produserer maks.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #45 Skrevet 30. april 2023 Jeg skjønner ikke holdningen at man skal gjøre minst mulig. Man er oftest betalt for å arbeide et visst antall timer, og da det er vel forutsatt at man skal arbeide effektivt/være produktiv den tiden. Det er denne innsatsen som gir bedriftens overskudd som igjen gir eventuelle lønnsøkning. Helse- og omsorgssektoren skriker alltid etter mer ressurser. Skremmende da hvis holdningen er å gjøre minst mulig på jobb. Er arbeidsmoral et helt ukjent begrep? Anonymkode: 481e8...5cb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #46 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke holdningen at man skal gjøre minst mulig. Man er oftest betalt for å arbeide et visst antall timer, og da det er vel forutsatt at man skal arbeide effektivt/være produktiv den tiden. Det er denne innsatsen som gir bedriftens overskudd som igjen gir eventuelle lønnsøkning. Helse- og omsorgssektoren skriker alltid etter mer ressurser. Skremmende da hvis holdningen er å gjøre minst mulig på jobb. Er arbeidsmoral et helt ukjent begrep? Anonymkode: 481e8...5cb Man får ikke mer ressurser inn i helse og omsorgssektoren ved å jobbe effektivt... Man får mindre. Anonymkode: 33674...f33
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #47 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man får ikke mer ressurser inn i helse og omsorgssektoren ved å jobbe effektivt... Man får mindre. Anonymkode: 33674...f33 Hvis alle arbeider effektivt de timene de er på jobb istedenfor å jobbe med lavere effektivitet blir det jo mer ressurser. Anonymkode: 481e8...5cb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #48 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis alle arbeider effektivt de timene de er på jobb istedenfor å jobbe med lavere effektivitet blir det jo mer ressurser. Anonymkode: 481e8...5cb Nei, da blir det færre. " Å, her er det svært få avvik. Denne bemanning er god, da må vi flytte de gode folka så det blir bedre der borte som de har mange avviksmeldinger". Det straffer seg, nemlig. Anonymkode: 33674...f33
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #49 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, da blir det færre. " Å, her er det svært få avvik. Denne bemanning er god, da må vi flytte de gode folka så det blir bedre der borte som de har mange avviksmeldinger". Det straffer seg, nemlig. Anonymkode: 33674...f33 Du snakket om bemanning, men aksepterer ikke at dersom alle går på halv maskin trengs det flere personer enn om alle jobber effektivt? Anonymkode: 481e8...5cb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #50 Skrevet 30. april 2023 Har samme problemet selv. Min eneste løsning var å jobbe effektivt og heller gå tidlig. Uten å stemple ut selvfølgelig. Noen tar kaffeslabberaset på jobb, andre hjemme😂 Anonymkode: 9c942...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå