Gå til innhold

Tenker dere at de som virkelig vil ha kjæreste får det så lenge de jobber for det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det mye tilfeldigheter? Hvordan unngå å gå år etter år alene når man savner kjæreste? Har hørt om enkelte som ble alene resten av livet og det siste jeg vil er at det ender sånn 😔 Tenker dere det er små sjanser for kvinner etter 35-års alder? Selv om man er ferdig med å få egne barn? Hvor stor er sjansen for å få seg ny kjæreste for ei dame mellom 35 og 39, tenker dere? Bare så det er sagt, jeg ønsker ikke yngre menn. Sikter heller litt opp aldersmessig. 
Og så det er sagt: Jeg ønsker fast forhold, ikke noe uforpliktende. 

Anonymkode: 690c6...26d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke sjansen øker om man prøver så hardt. Gå ut, ikke nødvendigvis på byen, treff folk, la ting skje, å vær åpen for andre. 

Anonymkode: eb6f8...457

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

35-39 går bra. Har du venner og går på vennemiddager er det vel lettere å treffe noen vis felles bekjente/felles venner. 

Anonymkode: ad702...12e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

35-39 går bra. Har du venner og går på vennemiddager er det vel lettere å treffe noen vis felles bekjente/felles venner. 

Anonymkode: ad702...12e

Det som er greia er at jeg ikke har mange nære venninner. Flyttet til nytt sted i 2018 og har lite kontakt med venninnene mine fra hjemstedet. Har et par jeg møter av og til. Tenker du at nettverk er veldig viktig for å finne en kjæreste? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det helt klart er realistisk å få seg kjæreste når man selv er 35-39 år. Da er man jo fortsatt ganske ung, ikke en gang halvveis i livet.

Så kommer det jo an på hvilke krav man stiller. Det er jo f.eks. ganske merkelig å absolutt ikke ville ha en som er yngre. 

Det er alltids fint med nettverk, men man kan selvfølgelig også treffe noen på andre måter.

Anonymkode: 90ff0...f4c

Skrevet

Jaja. Men å senke lista er ikke lett for mange. 

AnonymBruker
Skrevet

Små sjanser etter 35? Nei tvert i mot! Jeg var populær blandt guttene i 20 årene men nå som snart 40 står menn i kø for å gifte seg med meg omtrent. 

Det er en ulempe i vår alder å gå oppover i alder på menn etter min erfaring. De som nærmer seg 50 er som oftest nyskilte og veldig opptatt av karriere og barna som er gamle nok til at far syns det er flaut med ny kjæreste før de selv er voksne, så de ønsker bare en elskerinne og ikke noe seriøst. Gå heller etter menn 29-40 :)

Vær blid og imøtekommende i dagliglivet, sosial der du kan så vil du merke hvor mange som gjerne vil ha bedre kontakt med deg 

Anonymkode: 590b1...459

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har heller opplevd motsatt, og traff min ifjor sommer da jeg var 39 , han er noen år eldre😊 Ta litt sjanser, vær imøtekommende og kom deg ut å vær sosial. Jeg var heller ikke på leting når jeg traff han, men synes han var så kjekk at jeg måtte ta sjansen og ta kontakt 😅

Anonymkode: cea5b...1c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror ikke sjansen øker om man prøver så hardt. Gå ut, ikke nødvendigvis på byen, treff folk, la ting skje, å vær åpen for andre. 

Anonymkode: eb6f8...457

Men da prøver man hardt hvis man "går ut, treffer folk". 

"La ting skje" betyr at man ikke går ut på byen / registrerer seg på Tinder bare i håp om å møte noen 

Anonymkode: 11cad...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Små sjanser etter 35? Nei tvert i mot! Jeg var populær blandt guttene i 20 årene men nå som snart 40 står menn i kø for å gifte seg med meg omtrent. 

Det er en ulempe i vår alder å gå oppover i alder på menn etter min erfaring. De som nærmer seg 50 er som oftest nyskilte og veldig opptatt av karriere og barna som er gamle nok til at far syns det er flaut med ny kjæreste før de selv er voksne, så de ønsker bare en elskerinne og ikke noe seriøst. Gå heller etter menn 29-40 :)

Vær blid og imøtekommende i dagliglivet, sosial der du kan så vil du merke hvor mange som gjerne vil ha bedre kontakt med deg 

Menn står i kø for å gifte seg med deg 😂 

Kan du åpne døra? Er det en kø der nå? 

Anonymkode: 11cad...5ed

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eller er det mye tilfeldigheter? Hvordan unngå å gå år etter år alene når man savner kjæreste? Har hørt om enkelte som ble alene resten av livet og det siste jeg vil er at det ender sånn 😔 Tenker dere det er små sjanser for kvinner etter 35-års alder? Selv om man er ferdig med å få egne barn? Hvor stor er sjansen for å få seg ny kjæreste for ei dame mellom 35 og 39, tenker dere? Bare så det er sagt, jeg ønsker ikke yngre menn. Sikter heller litt opp aldersmessig. 

Du har fortsatt massevis av muligheter. Men du kan ikke være like kravstor som da du var 20 år gammel. Jeg tipper det er her problemet ligger. 

Endret av Traktor
Skrevet

Det beste rådet er og ikke søke kjærest så man virker desperat. 

Men være aktiv, utadvendt, dyrke fritidsintiresser og søke sammenhenger der man møter andre mennesker. 

Da vil ofte kjærest og kjærligheten komme når du minst forventer det. Det er også attraktivt for andre at man har ett rikholdig liv. 

• Liker 1
Skrevet

Massevis av muligheter

Jeg tror det er det beste å bli kjæreste med en som du liker veldig godt å være sammen med. En som får deg til å le, en som blir glad over å se deg, og at du føler glede. En du har litt like interesser med, og liker å dele opplevelser med.

Ikke nødvendigvis en du stadig er urolig for og full av forelskelse på godt og vondt

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de jeg kjenner som har fått kjæreste I 30årene har jobbet for det med gode resultater 

Anonymkode: 5799a...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke min erfaring. De fleste som har vært skilt i et par år, er på jakt etter ny partner. 

Anonymkode: 5375b...18e

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvem du er. Hva du selv aktivt GJØR (tinder, fester, «være åpen for kontakt») har veldig liten betydning. Noen går fra kjæreste til kjæreste hele livet, fordi mange finner dem attraktive. Andre er stort sett single hele livet. Så hvordan være en attraktiv kvinne?

Ikke vær for smart! Enklere å finne en mann hvis du er sånn helt middels, som synes Skal vi danse og på kanten-vitser er festlig og underholdende. 

Men du KAN være smart også. Bare at da er det færre potensielle matcher i gruppa, som betyr at du må være enten penere eller mer sjarmerende.

Ikke vær tjukk! Med mindre du er kort. Lita og rund kan være søtt, særlig om du også er pen, eller sjarmerende, eller den som ler trillende av mannens vitser. Tjukk og høy fungerer dårlig med mindre du veier opp med pent ansikt og sjarm.

Sjarm er cluet! Mange er «litt sjarmerende på sitt vis», og det holder for noen. Men så har du dem som rett og slett alle liker (nesten), fordi de er lette å være sammen med, lette å snakke med, de får deg til å føle deg bra og se lysere på livet, de er interessante og fine og du blir ikke lei av dem! Dessverre er sjarm til en viss grad medfødt i personligheten og ikke så lett å lære seg.

Anonymkode: f2ba8...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må komme deg ut og blandt folk, drømmeprisen kommer ihvertfall ikke å banker på døra di. Så man må jo selvsagt gjøre en innsats for å møte noen. 

Anonymkode: 92798...545

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer an på hvem du er. Hva du selv aktivt GJØR (tinder, fester, «være åpen for kontakt») har veldig liten betydning. Noen går fra kjæreste til kjæreste hele livet, fordi mange finner dem attraktive. Andre er stort sett single hele livet. Så hvordan være en attraktiv kvinne?

Ikke vær for smart! Enklere å finne en mann hvis du er sånn helt middels, som synes Skal vi danse og på kanten-vitser er festlig og underholdende. 

Men du KAN være smart også. Bare at da er det færre potensielle matcher i gruppa, som betyr at du må være enten penere eller mer sjarmerende.

Ikke vær tjukk! Med mindre du er kort. Lita og rund kan være søtt, særlig om du også er pen, eller sjarmerende, eller den som ler trillende av mannens vitser. Tjukk og høy fungerer dårlig med mindre du veier opp med pent ansikt og sjarm.

Sjarm er cluet! Mange er «litt sjarmerende på sitt vis», og det holder for noen. Men så har du dem som rett og slett alle liker (nesten), fordi de er lette å være sammen med, lette å snakke med, de får deg til å føle deg bra og se lysere på livet, de er interessante og fine og du blir ikke lei av dem! Dessverre er sjarm til en viss grad medfødt i personligheten og ikke så lett å lære seg.

Anonymkode: f2ba8...569

Tror jeg heller er singel enn å se på Skal vi danse 😄

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skal vi danse er faktisk dealbreaker for denne mannen. Eller konseptet med at "nå skal vi kose oss med gullrekka til NRK eller TV2" er det jeg for alt i verden ikke vil ende opp i.

Endret av rabagast1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tre kjærester etter fylte 35 (42 nå). Det vanskelige er å finne rett person og få det til å vare. Håper min nåværende kjæreste er den rette 🥰 Jeg har det helt fint alene også, men liker å ha noen der. Mine siste kjærester fant jeg på date-apper. Jeg er ikke kresen med hvem jeg går på date med og har blitt positivt overrasket av flere, men også skuffet av mange 😬 Tenker at det uansett er spennende å treffe nye mennesker. Men ikke hopp til sengs for tidlig. Da går det som regel galt 🥲

Anonymkode: 0733d...670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...