AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Hei 🌸 Jeg er på dag 14 av min andre kur med isotretinoin, skal dog sies at forrige gang var for 9 år siden. Sist gang jeg gikk på kuren tok jeg 3 piller daglig i 7-8 mnd. Reagerte veldig godt på den med minimalt med bivirkninger. Fikk litt tørr hud og blødde neseblod 3-4 ganger. Og fikk veldig fin hud etter endt kur, fram til 1 1/2 år siden! Denne runden skal jeg ta 1 pille daglig i 9 mnd. Hudlegen mener jeg vil ha bedre og mer langvarig effekt om jeg bruker ”lav dose” over litt lengre tid. Men nok mas😅 Over til det jeg trenger litt hjelp med🤭 Jeg er som sagt på dag 14 og har fått noen helt forferdelige bivirkninger! Jeg er rød i hele fjeset med en spesiell hudstruktur (ligner på eksem). Jeg klør noe helt enormt i fjeset og hodebunnen. Jeg flasser fra hodebunnen også, heldigvis ikke i ansiktet foreløpig. Det klør og ”svir“ så fælt nå at jeg har problemer med å sove 🥵 Jeg bruker akkurat samme hudpleie produkter som første gang på kuren - la roche posay hydraphase. Jeg har naturligvis tenkt at siden den fungerte så fint forrige gang ville den gjøre det nå også, men nå begynner jeg å lure på om det er hudpleien som gjør at det svir og klær så hinsides mye!? Skal sies at jeg var betydelig fetere i huden for 9 år siden enn jeg var når jeg startet på kuren nå, kan det ha noe å si? Det er så utrolig ubehagelig å ha det sånn som dette, en skikkelig plage i hverdagen! Hadde aldri sett for meg at runde 2 skulle bli slik! Var forberedt på bivirkninger men dette er jo til å bli gal av! Kløe, svie, brennende og varm følelse ansiktet og hodebunnen hele dagen lang 😩 Noen som har opplevd lignende selv og har noen gode råd/tips?😇 F.eks til andre kremer osv. Anonymkode: 52aca...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Jeg har gått på Roaccutane to ganger, i 2007 og 2013. Begge gangene hadde jeg minimalt med bivirkninger (tørr hud og litt tørre øyne) og ekstremt god effekt av medisinen. Jeg hadde også mindre fet hud runde to, men tok større dose (veide mer ...) og fikk ikke noe verre bivirkninger. Jeg håper det gikk bedre etter hvert, TS! Anonymkode: 01488...698
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå