Gå til innhold

Utbrenthet, bare jobbrelatert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er utbrenthet noe som bare kan oppstå i jobbsammenheng? Hva er det man sliter med når man har alle disse symptomene, men det ikke er selve jobben, men generelt stress i livet av for mange faktorer som man ikke har kontroll over som gjør at man får slle de samme synptomene? 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/utbrenthet/

Anonymkode: 5caab...883

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker: man er et 24 timers menneske. Du kan bli utbrent av hendelser, påkjenninger og stress på hjemmebane/fritid som fører til at det går ut over jobben også. Hvis man har alle disse symtomene og da presser seg på jobb over tid så blir man til slutt syk av det. Og ender med å bli utbrent/utmattet. 

Anonymkode: b0ffa...727

AnonymBruker
Skrevet

For meg startet det med jobbrelatert stress. Og når du først begynner å slite deg ut vil også dine nærmeste merke det.. Det gikk hardt ut over parforholdet og familielivet når jeg omtrent ble sengeliggende etter hver arbeidsdag og ikke klarte noen ting. Det ble mye styr hjemme på grunn av min mentale tilstand når jeg var på mitt laveste.. Og da blir man enda mer tappet. Så det ble en ond sirkel..

Anonymkode: 893af...afa

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del var det ikke jobben som gjorde det, men det totale bildet. Og når kroppen sa stopp og ikke orket mer, så falt jeg inn i en kraftig depresjon fordi jeg savnet jobben.

Anonymkode: 56987...a8a

AnonymBruker
Skrevet

En kan bli utbrent av jobb. Men det kommer an på hva en strever med på fritida og ellers i livet også. Ofte er det summen av alle bekymringer og slitasje over tid.. som gjør at batteriene tappes. 
i vinter trodde jeg seriøst at jeg enten var utbrent eller hadde fått noe form for utmattelses syndrom.. etter ei blodprøve var jeg lav på D vitamin og B 6 og 12

Etter 3 mnd med høydose behandling er energien tilbake. Så det er verdt å skjekke verdier i kroppen. 
Samt sørge for nok søvn og hvile 

Anonymkode: 8c84e...7d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...