Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min sitter alltid å fikler med telefonen når vi snakker. Om vi sitter ute å koser oss, inne i sofaen, i senga. Han ser ikke på meg, han ser ned i telefonen. Det føles avvisende, frekt og veldig lite attraktivt. 

Har tatt det opp med han uten noen bedring. I kveld gadd jeg ikke så snakke mer og sa da kan vi heller drive på mobilen hver for oss. 

Jeg har lenge lengtet etter at vi kunne sitte å snakke om alt mellom himmel og jord slik vi gjorde før. Men lite fristende når han har nesa si nede i skjermen og skikkelig antennen. 

Noen tips som kan fungere? 

Anonymkode: 09cc0...86f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mannen min sitter alltid å fikler med telefonen når vi snakker. Om vi sitter ute å koser oss, inne i sofaen, i senga. Han ser ikke på meg, han ser ned i telefonen. Det føles avvisende, frekt og veldig lite attraktivt. 

Har tatt det opp med han uten noen bedring. I kveld gadd jeg ikke så snakke mer og sa da kan vi heller drive på mobilen hver for oss. 

Jeg har lenge lengtet etter at vi kunne sitte å snakke om alt mellom himmel og jord slik vi gjorde før. Men lite fristende når han har nesa si nede i skjermen og skikkelig antennen. 

Noen tips som kan fungere? 

Anonymkode: 09cc0...86f

Jeg slutter å snakke når folk forsvinner i tlf. Hvis det betyr at det blir stillhet i forholdet for alltid vil nok ting dabbe av ganske fort. "Du kan bare prate selv om jeg trykker" sier mange. Svarer noe ala "jeg venter til du er tilstede i samtalen igjen jeg". 

Forståelig at du synes det er kjedelig. Enten så løsner det når han forstår alvoret, eller så sliter han med en tlf avhengighet som han ikke helt forstår at han har enda, som dessverre mange gjøre. Hvis det ikke blir bedre får du se hvordan det påvirker hvordan du føler deg med han og ta det derifra.

Anonymkode: 33157...2b0

• Nyttig 2
Skrevet

tenker dere fpr innføre en regel at dere legger fra dere telefonen på et fast sted når dere skal legge dere eller kose dere og se film i sifaen. Rett og slett telefonforbud npr det er kjærestetid

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg snakker til forloveden min eller prøver å ha en samtale, så sier jeg bare at hun skal legge den vekk mens vi snakker, da gjør hun det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg snakker ikke til folk med nesen i telefonen, med mindre det er noe viktig de skal sende eller sjekke.

Selv bruker jeg aldri telefonen når jeg er sosial og jeg synes det er en skikkelig uvane at enkelte sitter med den 24/7. Men det er gjerne litt enklere folk som liker å sende kattevideoer og snakke om tull med andre likesinnede. Ikke folk jeg egentlig har så mye til felles med så det går bra. 😅

Jeg synes samboeren din er respektløs.

Endret av Blåttvann
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (10 timer siden):

tenker dere fpr innføre en regel at dere legger fra dere telefonen på et fast sted når dere skal legge dere eller kose dere og se film i sifaen. Rett og slett telefonforbud npr det er kjærestetid

Dette er et godt tips, og det fungerte da jeg var sammen med eksen min. Ting ble mye bedre da 😊 Han la telefonen i vinduskarmen da vi spiste og den lå der hele kvelden. Ofte med skjermen ned og lyden skrudd av, så tilstedeværelsen føltes mye større. Anbefaler at du får typen din til å prøve dette TS, jeg vet akkurat hvor frustrerende det er å ha det sånn som nå ❤

Anonymkode: 3b01c...a8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...