AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Han er en belærende besserwisser. Jeg vet ikke hvor han plukker opp ting! Alt fra banneord til at han snakker bra engelsk til at han tror han kan rette på både barn og voksne rundt seg. Er helt rådvill. Vokste opp med blind frykt for voksne, hadde aldri tørt å snakke sånn til noen eldre enn meg! Noen tips til hvordan man kan snakke til en 6-årig verdensmester? Anonymkode: 2d1e7...b17
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Jeg har en 3 åring som holder på sånn. Vi appeller til følelsene hans. «Hva hadde du følt om … hadde sagt at det du gjør er galt?» og gjerne en versjon av «pass på deg selv» (alderstilpasset.) snakke generelt om at hakke må passe på at de selv gjør det som er riktig, og ikke passe på alle andre. Anonymkode: f5acf...f51
AprilLudgate Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Høres ut som han har sunnere forhold til sin likestilte plass i verden enn du vokste opp med. Hva konkret er det du tenker blir sosialt helt krasj her?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Han kan rette på ordvalg til voksne og er veldig selvsikker på at han kan og vet like godt som voksne. Som 6-åring gjør han jo selvsagt ikke det, men jeg aner ikke hvordan man sier ifra. Anonymkode: 2d1e7...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå