AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Del Skrevet 28. april 2023 Min far skal operere hovedpulsåren i magen, grunnet utposning. Han beskymrer seg ikke stort selv og sier ikke mye til meg. Men jeg vet dette er en stor operasjon, og gruer meg veldig til han skal igjennom det. Han er snart 70 år, og har røyket i maaange år. mer det noen der ute som kjenner til erfaringer med denne type operasjon? Og hvordan gikk det? Hvordan var tiden etter operasjon? håper på svar, takk. Anonymkode: e555f...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Del Skrevet 28. april 2023 . Anonymkode: e555f...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Del Skrevet 28. april 2023 Min pappa har gjort det, han ble sjekket for utposning forde hans bror døde av at pulsåren i magen sprakk pga utposning 😭 Mener operasjonen var ganske ukomplisert og rask recovery. Han er inne på sjekk en gang i året. Anonymkode: aab98...227 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min pappa har gjort det, han ble sjekket for utposning forde hans bror døde av at pulsåren i magen sprakk pga utposning 😭 Mener operasjonen var ganske ukomplisert og rask recovery. Han er inne på sjekk en gang i året. Anonymkode: aab98...227 Så trist å lese, kondolerer ❤️ jeg håper på det beste, og at operasjonen går fint for seg. Han skal opereres i sommer, og håper at han holder seg frisk til da. takk for svar! Anonymkode: e555f...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Del Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så trist å lese, kondolerer ❤️ jeg håper på det beste, og at operasjonen går fint for seg. Han skal opereres i sommer, og håper at han holder seg frisk til da. takk for svar! Anonymkode: e555f...f6b Sjal han opereres åpent eller sette inn stent via lysken? Det er stor forskjell på de to operasjonene. Anonymkode: 603a3...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Del Skrevet 29. april 2023 Dette kan være veldig forskjellige operasjoner utfra hvor det ligger 🙂 er det i magen så er det en lettere sak enn om det er innafor ribbena Anonymkode: e1b00...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Del Skrevet 29. april 2023 Broren min har gjort det og skal snart gjøre det igjen. Første gangen måtte han opereres åpen, utposningen var helt inntil hjertet og i tillegg måtte han sette inn kunstig hjerteklaff samtidig. Lå en uke på sykehuset som opererte han før han var en ukes tid på lokalsykehuset. Var veldig vondt i lang tid fordi brystbeinet osv. måtte gro sammen, og kunne ikke bruke bilbelte i flere måneder pga. det. Han var 19 år, godt trent og generelt i veldig god form (sett bort ifra utposningen og en ødelagt klaff) og kroppen taklet operasjonen bra, men psykisk gikk det ikke så bra etterpå. Han visste det var en sjanse for at han ikke ville våkne fra narkosen igjen og ble i ettertid livredd for å dø mens han sover. Pga. smertene og plagene han hadde de første månedene etter operasjonen ønsker han ikke å gå gjennom samme operasjon igjen, selv om han vet han vil dø fra barna sine om han ikke fikser den nye utposningen. Den nye starter der den gamle sluttet, men de skal prøve å gjøre det via lysken denne gangen. Anonymkode: 2aab6...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Del Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Broren min har gjort det og skal snart gjøre det igjen. Første gangen måtte han opereres åpen, utposningen var helt inntil hjertet og i tillegg måtte han sette inn kunstig hjerteklaff samtidig. Lå en uke på sykehuset som opererte han før han var en ukes tid på lokalsykehuset. Var veldig vondt i lang tid fordi brystbeinet osv. måtte gro sammen, og kunne ikke bruke bilbelte i flere måneder pga. det. Han var 19 år, godt trent og generelt i veldig god form (sett bort ifra utposningen og en ødelagt klaff) og kroppen taklet operasjonen bra, men psykisk gikk det ikke så bra etterpå. Han visste det var en sjanse for at han ikke ville våkne fra narkosen igjen og ble i ettertid livredd for å dø mens han sover. Pga. smertene og plagene han hadde de første månedene etter operasjonen ønsker han ikke å gå gjennom samme operasjon igjen, selv om han vet han vil dø fra barna sine om han ikke fikser den nye utposningen. Den nye starter der den gamle sluttet, men de skal prøve å gjøre det via lysken denne gangen. Anonymkode: 2aab6...06b Sjansen for at en 19 åring dør av narkose er nærmest 0. Sjansen for at han dør av operasjonen ( denne typen) er noen prosent. Anonymkode: 603a3...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #9 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 21.50): Broren min har gjort det og skal snart gjøre det igjen. Første gangen måtte han opereres åpen, utposningen var helt inntil hjertet og i tillegg måtte han sette inn kunstig hjerteklaff samtidig. Lå en uke på sykehuset som opererte han før han var en ukes tid på lokalsykehuset. Var veldig vondt i lang tid fordi brystbeinet osv. måtte gro sammen, og kunne ikke bruke bilbelte i flere måneder pga. det. Han var 19 år, godt trent og generelt i veldig god form (sett bort ifra utposningen og en ødelagt klaff) og kroppen taklet operasjonen bra, men psykisk gikk det ikke så bra etterpå. Han visste det var en sjanse for at han ikke ville våkne fra narkosen igjen og ble i ettertid livredd for å dø mens han sover. Pga. smertene og plagene han hadde de første månedene etter operasjonen ønsker han ikke å gå gjennom samme operasjon igjen, selv om han vet han vil dø fra barna sine om han ikke fikser den nye utposningen. Den nye starter der den gamle sluttet, men de skal prøve å gjøre det via lysken denne gangen. Anonymkode: 2aab6...06b Er det ok å spørre om det var noen grunn til at han fikk utposning? Er det noe unge, friske folk kan få? 😱 Anonymkode: 1803d...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Del Skrevet 2. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det ok å spørre om det var noen grunn til at han fikk utposning? Er det noe unge, friske folk kan få? 😱 Anonymkode: 1803d...2db Medfødt hjertefeil som ikke ble oppdaget før han var 19. Utposningen kom av slitasje på hjertet og hovedpulsåren fordi en hjerteklaff manglet (trolig har den vært der tidligere, men hatt en svakhet som førte til at den "forsvant"). Han hadde veldig vage symptomer på at noe var galt med hjertet, og derfor ble det ikke oppdaget før utposningen var så stor at den var nær å sprekke. Anonymkode: 2aab6...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå