Gå til innhold

Fyller snart rundt år og samboer skal lage fest for meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet han har bestilt massevis av ballonger og stæsj til festen. Han sier jeg kan velge akkurat hva jeg vil av mat til festen. Vet også at han har kjøpt en svindyr gave til meg. 
Så sitter jeg her og vil egentlig avslutte forholdet. Jeg er veldig ensom i forholdet pga at han ønsker aldri å snakke om forholdet vårt, følelser osv. Da trekker han seg unna med en gang. Vi snakker kun om helt dagligdagse ting, alltid. Jeg er glad i han, men føler meg veldig alene. Føler ingen trygghet, at vi to er et team som deler alt. 

Så jeg har verdens dårligste samvittighet for dette. Vet han prøver, men fest og svindyr gave er ikke viktig for meg i et forhold.Fint av han å gjøre det selvfølgelig, men det vil ikke gjøre at forholdet blir bedre. Jeg kan ikke si noe til han om dette, det kommer ingen løsning ut av det. Han vil bare si ja og ok for så å trekke seg unna. 
Uff, jeg blir så lei meg….  

Anonymkode: f3dd3...f74

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Endel menn opplever at det er vanskelig å snakke om følelser... Har du foreslått parterapi (da forstår han kanskje alvoret over hvor viktig det er for deg)?

Når du tar opp ting, er du flink til å snakke fra et "jeg" perspektiv ("jeg føler at det er viktig for meg å snakke om forholdet vårt sånn at vi kan få det så bra som mulig sammen") eller blir det mye anklagelser ("du vil aldri snakke om følelser"), det kan ha mye å si. Det virker som at han er glad i deg, kanskje han er åpen for å jobbe men forholdet men mangler de kommunikative verktøyene for å få det til?

Anonymkode: ab59b...06f

AnonymBruker
Skrevet

Bare slå opp. Det har ikke noe å si hva han sier til det. Gjør et valg og gjør det før bursdagen sånn at han ikke kan bruke det mot deg for å gi deg enda mer dårlig samvittighet 

Anonymkode: 1566d...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Endel menn opplever at det er vanskelig å snakke om følelser... Har du foreslått parterapi (da forstår han kanskje alvoret over hvor viktig det er for deg)?

Når du tar opp ting, er du flink til å snakke fra et "jeg" perspektiv ("jeg føler at det er viktig for meg å snakke om forholdet vårt sånn at vi kan få det så bra som mulig sammen") eller blir det mye anklagelser ("du vil aldri snakke om følelser"), det kan ha mye å si. Det virker som at han er glad i deg, kanskje han er åpen for å jobbe men forholdet men mangler de kommunikative verktøyene for å få det til?

Anonymkode: ab59b...06f

Vi har vært i terapi uten at det hjalp. 
Jeg bruker også jeg når jeg prøver å snakke med han om ting. Vil ikke han skal føle jeg anklager han for noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden er det du mener dere skal få ut av å snakke om følelser og forhold? Hva er det egentlig du vil snakke om? Hva skal det gjøre for deg? Er det en terapeut du trenger? Er det planer om barn? Hvor dere skal bo? Hva vil du? Denne diffuse greia om å skulle snakke om forhold og følelser, den er det ingen menn som noen gang kommer til å kjenne noe behov for. Hvis de gjør det, så har de store avvik.

Anonymkode: 671b3...d45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva i all verden er det du mener dere skal få ut av å snakke om følelser og forhold? Hva er det egentlig du vil snakke om? Hva skal det gjøre for deg? Er det en terapeut du trenger? Er det planer om barn? Hvor dere skal bo? Hva vil du? Denne diffuse greia om å skulle snakke om forhold og følelser, den er det ingen menn som noen gang kommer til å kjenne noe behov for. Hvis de gjør det, så har de store avvik.

Anonymkode: 671b3...d45

Enkelte ganger så skjer det ting i et forhold som må snakkes om. 
Er bare det jeg ønsker. 
Så en mann som faktisk klarer å snakke om følelser og forhold har store avvik mener du? Veldig spesielt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...