AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Holder på å gå ned i vekt, og har gjort meg denne viktige erfaringen som jeg skal ta med meg. Jeg har alltid tenkt at i løpet av helligdager, langhelger, ferier osv, så er det viktig å "ta en pause" fra slanking, og begynne på nytt når hverdagen er i gang igjen. Men nå er jeg overbevist om at det har motsatt effekt. Pauset slanking i påsken, spiste hva jeg ville, og uken etterpå var det ekstremt tungt å komme i gang igjen. Jeg hadde vekket lysten på søtt etter påskekosen, og har kjempet mot det i uker etterpå. Begynte å komme inn i gode rutiner denne uken, men i kveld så var vi på besøk hos venner til middag og kake. Kom hjem nå, spist godt uten å ha oversikt over inntak, og man skulle tro at jeg var mett, men jeg har lyst å saumfare skuffer og skap nå merker jeg. Når jeg selv lager en sunn middag, med mye mindre kalorier enn det jeg spiste i kveld så er jeg ikke så fysen som det jeg er nå. Jeg vet ikke hva slags biologiske mekanismer som gjør det sånn, men det er uttalt. Tenker å slutte med disse "spesielle anledninger" pausene, og heller øve på å spise jevnt hele tiden, så får det heller bli at jeg takker nei sosialt. For det funker ikke å ta pauser, man blir bare mer sulten av det. Overspising avler overspising, og måtehold avler måtehold. Anonymkode: 8b95b...b14 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Jeg har samme erfaring. Eks hvis jeg er på jobbmiddag, så synes jeg det er vanskelig å takke nei til vin til mat og dessert. Og da kommer jeg fort inn i en spiral hvor jeg raider skuffer og skap & spiser nok kalorier for en uke!! Anonymkode: dca59...814 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har samme erfaring. Eks hvis jeg er på jobbmiddag, så synes jeg det er vanskelig å takke nei til vin til mat og dessert. Og da kommer jeg fort inn i en spiral hvor jeg raider skuffer og skap & spiser nok kalorier for en uke!! Anonymkode: dca59...814 Samme her. Om jeg skal kose meg med f.eks. en boks ben&jerrys så er det ikke kaloriene jeg er bekymret for å forbrenne, men "uvanen" av å spise en veldig stor porsjon iskrem Anonymkode: 82d8b...cb1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå