AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Del Skrevet 28. april 2023 Vi har en stor felles parkering i borettslaget her jeg bor. Jeg vil gjerne se hvilke av mine naboer som enda ikke har skiftet til sommerdekk. Så hva skal jeg se etter for å raskt avgjøre om et dekk er sommerdekk eller piggfritt vinterdekk? Anonymkode: e506f...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 28. april 2023 #2 Del Skrevet 28. april 2023 Sommerdekk har langsgående riller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 28. april 2023 #3 Del Skrevet 28. april 2023 Hva skal du med den informasjonen? 😂 Det er ikke ulovlig å kjøre med piggfrie vinterdekk hele året. Det er ikke anbefalt, men det er ikke ulovlig. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Del Skrevet 28. april 2023 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Sommerdekk har langsgående riller Mønsteret på tvers i et vinterdekk er laget for å få godt grep på snø og is. I et sommerdekk er det langsgående riller. De er der for å transportere bort vann, og er helt nødvendige for å unngå eller redusere effekten av vannplaning MEN - hvorfor? Anonymkode: e2369...544 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Del Skrevet 28. april 2023 trøndermann38 skrev (48 minutter siden): Sommerdekk har langsgående riller Ikke nødvendigvis. Mine sommerdekk har ikke det. Anonymkode: 800bc...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 28. april 2023 #6 Del Skrevet 28. april 2023 Noen dekk er merket med et snø-symbol på vinterdekkene. Vet ikke om det gjelder alle merker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Del Skrevet 28. april 2023 På hvilken måte angår det deg om naboene kjører med sommerdekk, helårsdekk eller piggfrie vinterdekk? Så lenge de ikke kjører på sommerdekk når det er snø/glatt ser jeg ikke problemet (og det er faktisk heller ikke ditt problem hvis de gjør det heller). Anonymkode: bf80d...79f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 29. april 2023 #8 Del Skrevet 29. april 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke nødvendigvis. Mine sommerdekk har ikke det. Anonymkode: 800bc...0fc Mulig dine dekk er såkalte helårsdekk. Greit nok å bruke såklart og kan jo være praktisk om man bor slik til at det kan komme noe snø mm utenom vinderdekksesongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Del Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har en stor felles parkering i borettslaget her jeg bor. Jeg vil gjerne se hvilke av mine naboer som enda ikke har skiftet til sommerdekk. Så hva skal jeg se etter for å raskt avgjøre om et dekk er sommerdekk eller piggfritt vinterdekk? Anonymkode: e506f...703 hvorfor? Anonymkode: 8d4e5...f70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Del Skrevet 29. april 2023 On 4/28/2023 at 8:18 PM, AnonymBruker said: Vi har en stor felles parkering i borettslaget her jeg bor. Jeg vil gjerne se hvilke av mine naboer som enda ikke har skiftet til sommerdekk. Så hva skal jeg se etter for å raskt avgjøre om et dekk er sommerdekk eller piggfritt vinterdekk? Anonymkode: e506f...703 Hvorfor vil du se dette? Anonymkode: ed883...776 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #11 Del Skrevet 30. april 2023 skrue skrev (19 timer siden): Mulig dine dekk er såkalte helårsdekk. Greit nok å bruke såklart og kan jo være praktisk om man bor slik til at det kan komme noe snø mm utenom vinderdekksesongen. Niks. Sommerdekk. Helårsdekk er hverken eller, og burde være forbudt. Anonymkode: 800bc...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Del Skrevet 30. april 2023 TS her. Mange lurer på hvorfor. Jeg bare er bekymret for naboene mine. Jeg har lagt en gul avlang lapp på vindusviskeren til de som har sommerdekk med en hyggelig påminnelse om å la bilen stå i morgen. Det er meldt snø, men jeg vet mange lar seg friste til å ta en snarvei. Anonymkode: e506f...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 1. mai 2023 #13 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 12.40): TS her. Mange lurer på hvorfor. Jeg bare er bekymret for naboene mine. Jeg har lagt en gul avlang lapp på vindusviskeren til de som har sommerdekk med en hyggelig påminnelse om å la bilen stå i morgen. Det er meldt snø, men jeg vet mange lar seg friste til å ta en snarvei. Anonymkode: e506f...703 Da er du litt narvestad altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Del Skrevet 1. mai 2023 6 hours ago, Lurven said: Da er du litt narvestad altså Ikke bare litt Anonymkode: ed883...776 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. mai 2023 #15 Del Skrevet 2. mai 2023 Piggfrie dekk har gjerne ❄️❄️❄️ med trekant rundt på siden av dekket gjerne også anmerket med M+S mid and snow 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 2. mai 2023 #16 Del Skrevet 2. mai 2023 Hvis du ikke kan se forskjell på sommer og vinterdekk synes jeg du skal holde deg unna å gi råd om bilkjøring til andre 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #17 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 12.40): TS her. Mange lurer på hvorfor. Jeg bare er bekymret for naboene mine. Jeg har lagt en gul avlang lapp på vindusviskeren til de som har sommerdekk med en hyggelig påminnelse om å la bilen stå i morgen. Det er meldt snø, men jeg vet mange lar seg friste til å ta en snarvei. Anonymkode: e506f...703 hahahah Anonymkode: 7a795...dda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Del Skrevet 10. mai 2023 Hehe... Jeg kan se forskjell på flere måter. Jeg har snøsymbol på dekkene, så det er veldig lett å se, i tillegg til manglende riller som flere skriver. Jeg har også ulike felger på sommer- og vinterdekkene. Jeg ser at dette går igjen hos en del. Vinterdekkene har helt gråe felger, mens sommerdekkene er både svarte og grå. Anonymkode: 80d9f...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #19 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 20.31): Mønsteret på tvers i et vinterdekk er laget for å få godt grep på snø og is. I et sommerdekk er det langsgående riller. De er der for å transportere bort vann, og er helt nødvendige for å unngå eller redusere effekten av vannplaning MEN - hvorfor? Anonymkode: e2369...544 Men hvorfor hva??????????????????????????? Anonymkode: 399df...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #20 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men hvorfor hva??????????????????????????? Anonymkode: 399df...548 Og hvordan havnet DU på denne gamle tråden..? Anonymkode: 3086e...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå