AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Jeg har barna 100%, barnefar kan møte barna når han vil, men tar aldri kontakt. BF sitter heller å vente på at barna skal kontakte han, noe de ikke gjør. Forrige helg skulle jeg jobbe nattevakt og hadde spurt BF om barna kunne sove hos han den helgen, noe han sa var greit. Noen dager før helgen, kontaktet han meg og sa at barna kunne overnatte, men de fikk ikke mat, jeg fikk også beskjed om å si dette til barna, jeg sa jeg kunne kjøpe mat og ta med til barna, men da sa han at de bare fikk sove der. Jeg måtte hente de etter jobb og levere de når jeg dro på jobb. Det sa jeg var uaktuelt, for det er flere timer etter legge tid for den minste. Dagen før nattevaktene kontaktet han meg igjen og sa at barna ikke kunne være der for han hadde kanskje tenkt å gjøre noe den helgen. Jeg ble frustrert og diskuterte med han og det endte med at han ga etter. På ettermiddagen forrige fredag sendte han meg melding at han kunne ha barna lørdag og søndag, men ikke fredag. Jeg brøt sammen for det var i siste liten for meg, så snakket med foreldrene mine, forklarte situasjonen og de tilbydde seg straks å ha barna hele helgen, de ble overrasket når de hørte hvordan BF styrte. jeg ga BF beskjed at barna ikke kom til han i helgen, han ble da rasende på meg, og mente jeg saboterte mellom han og barna, sa til han at så lenge han ikke ønsker å gi barna mat når de er der så får de ikke dra til han ( han betaler heller ingen form for bidrag). Er det noen som har vært i lignende situasjon der far ikke ønsker kontakt, eller hvor far bruker samvær til å manipulere? Og hvordan har dere løst det til det beste for barna? Anonymkode: b8ea4...9bd 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 for en gjøk! Anonymkode: 5d65d...a0e 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Er dette tull? Om ikke, han der trenger hjelp! Og krev bidrag! Anonymkode: 75a0f...4fa 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Hæ?? Håper du tuller nå!?? Hvor gamle er barna? Dette er jo vanvittig. søk bidrag sett opp fast samvær IKKE gi far så mye som en lillefingernegl ut over allerede avtalt tid og samvær! På tide at drittungen tar ansvar og blir en MANN. Og det er ikke ditt ansvar Anonymkode: c903e...e90 13
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Herregud. Dette går ikke. Pri 1, du søker om barnebidrag med innkrevning igjennom NAV. Pri 2, du lar kun barna være på dagsbesøk og ikke overnatting. Det du beskriver «får ikke mat» tilsier jo at barnefar ikke ivaretar barna. Pri 3. all dialog med barnefar går heretter på tekstmelding slik at du faktisk kan dokumentere hvordan han holder på. Jeg sier dette med god grunn. Jeg har vært fire runder i retten pga tilsvarende gal barnefar. Dette er ikke bra for barna dine! Anonymkode: 2be1d...7e8 16 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 Fy f**** Er han syk eller tilbakestående på noen måter? Anonymkode: 1f8dd...a57 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Troll.. Hvis dette er sant så er det på tide å våkne opp og sette grenser. Ingen barn skal behandles sånn av sin far. Anonymkode: ed588...262
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Troll.. Hvis dette er sant så er det på tide å våkne opp og sette grenser. Ingen barn skal behandles sånn av sin far. Anonymkode: ed588...262 Barna vet ikke hvordan BF styrer. Alt som skjer mellom meg og han skåner jeg barna for Anonymkode: b8ea4...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 Svigermor skrev (15 minutter siden): Hvorfor vil han ikke gi barna sine mat? Han kan godt gi barna mat, men han nekter å betale for mat, skal de spise når de er hos far så må jeg kjøpe maten, det er også derfor han bare vil at de skal komme kl 22 på natta og hentes når jeg er ferdig kl 0800, for da har han ikke utgifter på barna Anonymkode: b8ea4...9bd 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Herregud. Dette går ikke. Pri 1, du søker om barnebidrag med innkrevning igjennom NAV. Pri 2, du lar kun barna være på dagsbesøk og ikke overnatting. Det du beskriver «får ikke mat» tilsier jo at barnefar ikke ivaretar barna. Pri 3. all dialog med barnefar går heretter på tekstmelding slik at du faktisk kan dokumentere hvordan han holder på. Jeg sier dette med god grunn. Jeg har vært fire runder i retten pga tilsvarende gal barnefar. Dette er ikke bra for barna dine! Anonymkode: 2be1d...7e8 Dette. Anonymkode: fe106...38b 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #12 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Herregud. Dette går ikke. Pri 1, du søker om barnebidrag med innkrevning igjennom NAV. Pri 2, du lar kun barna være på dagsbesøk og ikke overnatting. Det du beskriver «får ikke mat» tilsier jo at barnefar ikke ivaretar barna. Pri 3. all dialog med barnefar går heretter på tekstmelding slik at du faktisk kan dokumentere hvordan han holder på. Jeg sier dette med god grunn. Jeg har vært fire runder i retten pga tilsvarende gal barnefar. Dette er ikke bra for barna dine! Anonymkode: 2be1d...7e8 Det her var første helgen han skulle ha de hele helgen. Det er over 1 år siden vi gikk i fra hverandre. Stort sett ser han barna 1 time i mnd, for han ønsker det rett å slett ikke, når han har møtt barna har han stortsett bare snakket om for et helvete livet hans er og at jeg har ordnet det så bra for meg selv. Alt som han har skrevet til meg har jeg tatt skjermbilde av, men jeg er ikke redd for at han skal kreve omsorg for barna, men jeg ønsker at barna skal ha en far, men da må han også fungere som far. Jeg har vært i kontakt med bv så de kan gi han veiledning, men han takker nei til alt de har tilbydd. Anonymkode: b8ea4...9bd 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han kan godt gi barna mat, men han nekter å betale for mat, skal de spise når de er hos far så må jeg kjøpe maten, det er også derfor han bare vil at de skal komme kl 22 på natta og hentes når jeg er ferdig kl 0800, for da har han ikke utgifter på barna Anonymkode: b8ea4...9bd Steike for en fjott. Sine egne barn, tenk det. Du bør be NAV beregne og kreve inn bidrag, så får han noe annet å gråte over enn 2 brødskiver til kveldsmat til barnet sitt. Anonymkode: 4f99b...690 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 Skulle ønske det krevdes et viss antall i IQ for at sperm kan brukes til å lage barn med. Anonymkode: e603d...07c 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 Hadde kuttet han helt ut. For et forferdelig menneske å ha i livene deres. Stakkars barn 💔 Anonymkode: be99d...5ca 2
smilo Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 Dere har bodd fra hverandre i 1 år. Hvilken samværsavtale ble dere enige om i møtet med FVK? Hvorfor blir ikke den holdt, og hvorfor har du ikke søkt bidrag. Du skal ikke se bort fra at han plutselig ønsker å ha ungene om han må betale. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det her var første helgen han skulle ha de hele helgen. Det er over 1 år siden vi gikk i fra hverandre. Stort sett ser han barna 1 time i mnd, for han ønsker det rett å slett ikke, når han har møtt barna har han stortsett bare snakket om for et helvete livet hans er og at jeg har ordnet det så bra for meg selv. Alt som han har skrevet til meg har jeg tatt skjermbilde av, men jeg er ikke redd for at han skal kreve omsorg for barna, men jeg ønsker at barna skal ha en far, men da må han også fungere som far. Jeg har vært i kontakt med bv så de kan gi han veiledning, men han takker nei til alt de har tilbydd. Anonymkode: b8ea4...9bd Du kan ikke fikse mannen, eller tvinge ham til å oppfylle papparollen på en god måte. Uansett hvor inderlig du måtte ønske det for barna dine ❤️ Du er nødt til å forholde deg til realitetene - han oppfører seg ikke ok ovenfor ungene. Om det er håp om å få ham til å samarbeide og ønske å være pappa som hindrer deg i å kreve barnebidrag, så er det på tide å slå fra seg den tanken nå. Du har prøvd. Du har forsøkt å involvere barnevernet. Nå må du gi slipp på ham. Vil han være pappa er det hans eget ansvar. Det du må fokusere på er oppvekstvilkårene til barna dine. Bra at du har tatt vare på all dialog, for du må ikke se bort fra at han plutselig vil kreve 50-50 eller hovedomsorgen, om han må betale bidrag. Og det høres på ingen måte bra ut for barna. Det trenger jo ikke å skje, men lurt å være forberedt på rettsak. Har dere meklingsattest fra familievernkontoret? Begynn med det, om du ikke alt har fiksa det. Om han ikke møter får du attest på å ha prøvd. Ta kontakt med NAV - de både beregner barnebidraget (koster ca 1000 kr ?) og kan kreve det inn for deg. Undersøk også du oppfyller kravene for bidragsforskudd. Slutt å lev i håpet - han vil ikke endre seg. Dessverre. Få samvær inn i ordende former - kanskje burde du kreve samvær med tilsyn? Husk hvor ødeleggende det er for ungene dine å høre slikt han kommer med. Og sørg for å få pengene ungene dine har krav på. Om du klarer deg fint økonomisk uten bidrag - så husk at det er ungene dine som har rett til at begge foreldrene forsørger dem. Sett eventuelt bidraget på sparekonto til fremtidig bolig for ungene, om du ikke trenger dem. Lykke til ❤️ Anonymkode: cd862...ee0 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #18 Skrevet 29. april 2023 smilo skrev (47 minutter siden): Dere har bodd fra hverandre i 1 år. Hvilken samværsavtale ble dere enige om i møtet med FVK? Hvorfor blir ikke den holdt, og hvorfor har du ikke søkt bidrag. Du skal ikke se bort fra at han plutselig ønsker å ha ungene om han må betale. Vi ble enige at barna skulle bo hos meg og at barna kan besøke far når de ønsker, evt at vi hjelper hverandre ifm arbeid da vi begge jobber turnus. Jeg har ikke søkt bidrag for jeg vet han har dårlig råd for øyeblikket, men har gitt beskjed at jeg kommer til å gjøre det når økonomien ordner seg. Ved å bruke penger fornuftig klarer jeg og forsørge barna og gi de det de trenger. Men ja jeg håper at han ønsker kontakt snart å at barna med tiden kan ha en far som fungerer Anonymkode: b8ea4...9bd 2
smilo Skrevet 29. april 2023 #19 Skrevet 29. april 2023 Hvor lenge skal han ha lov å ha dårlig råd da? Du gir ham jo mulighet til å slippe unna ALT ansvar han har som far, både økonomisk og praktisk. Synes du ærlig talt dette er greit? 13 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #20 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ikke fikse mannen, eller tvinge ham til å oppfylle papparollen på en god måte. Uansett hvor inderlig du måtte ønske det for barna dine ❤️ Du er nødt til å forholde deg til realitetene - han oppfører seg ikke ok ovenfor ungene. Om det er håp om å få ham til å samarbeide og ønske å være pappa som hindrer deg i å kreve barnebidrag, så er det på tide å slå fra seg den tanken nå. Du har prøvd. Du har forsøkt å involvere barnevernet. Nå må du gi slipp på ham. Vil han være pappa er det hans eget ansvar. Det du må fokusere på er oppvekstvilkårene til barna dine. Bra at du har tatt vare på all dialog, for du må ikke se bort fra at han plutselig vil kreve 50-50 eller hovedomsorgen, om han må betale bidrag. Og det høres på ingen måte bra ut for barna. Det trenger jo ikke å skje, men lurt å være forberedt på rettsak. Har dere meklingsattest fra familievernkontoret? Begynn med det, om du ikke alt har fiksa det. Om han ikke møter får du attest på å ha prøvd. Ta kontakt med NAV - de både beregner barnebidraget (koster ca 1000 kr ?) og kan kreve det inn for deg. Undersøk også du oppfyller kravene for bidragsforskudd. Slutt å lev i håpet - han vil ikke endre seg. Dessverre. Få samvær inn i ordende former - kanskje burde du kreve samvær med tilsyn? Husk hvor ødeleggende det er for ungene dine å høre slikt han kommer med. Og sørg for å få pengene ungene dine har krav på. Om du klarer deg fint økonomisk uten bidrag - så husk at det er ungene dine som har rett til at begge foreldrene forsørger dem. Sett eventuelt bidraget på sparekonto til fremtidig bolig for ungene, om du ikke trenger dem. Lykke til ❤️ Anonymkode: cd862...ee0 Takk😊 Jeg skal sørge for å dokumentere når han ikke holder avtalene vi har. Jeg som foreldre vet at far er udugelig og bruker alt av midler han kan for å gjøre ting vanskelig, men det vet ikke barna, de ser enda opp til far og det ønsker jeg at de skal gjøre, men samtidig vet jeg at det bare er snakk om tid før de ser realiteten selv om jeg forsøker å skåne de så godt jeg kan. Det føles som vinduet for god kontakt mellom far og barn blir mindre og mindre, noe jeg synes er utrolig sårt for barna. Men på den andre siden har jeg flere i nær sirkel som ønsker å bidra så barna får en mannsfigur i livet sitt, og som tar barna med på gutteting, som å mekke bil, dra på fisketurer, gutteturer osv. Det er jeg veldig takknemlig for Anonymkode: b8ea4...9bd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå